Освітній проект «На Урок»
ЗАТВЕРДЖУЮ
директор ТОВ «На Урок»
“05” травня 2020 року
Програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників
Назва курсу «Онлайн-тестування у школі: нові можливості сучасного вчителя»
Інформація про лектора.
Автор курсу – Цукор Любов.
Головна редакторка освітнього проекту «На Урок», авторка статей. Організаторка та спікерка більше 30 вебінарів та учасниця 10 всеукраїнських інтернет-конференцій.
Магістр філології, випускниця філологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Авторка низки наукових статей, що стосуються теми сучасної української літератури, та передмов до драматургічних збірок. Педагогічного досвіду набула, працюючи в декількох школах Харкова та області, а також займаючись приватною репетиторською діяльністю, готуючи дітей та дорослих до ЗНО на безоплатній основі. Драматургиня, дослідниця сучасної української драматургії. Переможниця Східноукраїнського регіонального конкурсу «Кальміюс» у номінації «Драматургія».
Короткий опис курсу:
Авторський курс «Онлайн-тестування у школі: нові можливості сучасного вчителя» – це комплекс теоретичних і практичних матеріалів, які дозволяють детально ознайомитися з особливостями та можливостями онлайн-тестування. Прослухавши курс, педагоги неодмінно зможуть створювати власні якісні, цікаві онлайн-тести та органічно вплітати їх у структуру уроку. У процесі навчання застосовуватимуться інструменти, доступні із сервісом онлайн-тестів «На Урок», оскільки це сучасний безкоштовний варіант використання ІКТ на уроках.
На курсі ми розглянемо і систематизуємо інформацію про можливості онлайн-тестів у навчально-виховному процесі, довівши, що використання тестування здатне зацікавити школярів навчанням. Беручи до уваги те, що тести та онлайн-тести останнім часом недооцінені, оскільки їх традиційно використовують виключно для контролю знань, ми з'ясуємо, яким чином їх можна зробити дієвим організаційним і навчальним інструментом, використовувати у виховній роботі та у роботі з батьками.
Мета курсу: поглибити знання українських вчителів про суть, переваги та особливості онлайн-тестування, навчити самостійно створювати якісні тести, які можна використати на будь-якому етапі уроку. Вивчивши теоретичну частину курсу, виконавши практичні завдання та самостійну роботу, слухачі зможуть ефективно використовувати можливості онлайн-тестування у навчальному процесі.
Напрями: «Використання ІКТ в освітньому процесі», «Наскрізні навички у професійній діяльності вчителя», «Інструменти та прийоми сучасного вчителювання».
Компетентності: професійні та загальні (цифрова, інноваційність, інформаційнокомунікаційна, навчання впродовж життя).
Зміст: пропонований курс містить теоретичну, самостійну, практичну та контрольну частини
Модуль 1. Теоретичні засади використання онлайн-тестів у роботі вчителя
1.1. Тестування та онлайн-тестування: місце активності у навчальному процесі.
1.3. Переваги онлайн-тестування: український та світовий досвід.
1.4. Недоліки роботи з тестами та онлайн-тестами.
1.5. Чому варто використовувати онлайн-тести на уроках та у позаурочній роботі?
1.6. Додаткова інформація до модулю. Тест до першого модуля.
Модуль 2. Практика використання онлайн-тестів у навчально-виховному процесі
2.1. Принципи роботи з онлайн-тестами «На Урок»
2.2. Особливості використання онлайн-тестів у роботі з різними віковими групами школярів.
2.3. Онлайн-тести на різних етапах проведення уроку і вивчення теми.
2.4. Онлайн-тести у виховній роботі, командоутворенні та роботі з батьками.
2.5. Онлайн-тести у проєктній роботі.
2.6. Організація квестів з використанням тестів та онлайн-тестів.
2.7. Розвиток ключових компетентностей.
2.8. Підвищення мотивації до навчання завдяки використанню онлайн-тестів.
2.9. Додаткова інформація до модулю.
2.10. Узагальнюємо та систематизуємо: практика (виконання завдань 1-3). Тест до другого модуля.
Модуль 3. Робота з ресурсом онлайн-тестів «На Урок»
3.1. Як створити тест.
3.2. Як додати опис та редагувати чернетку.
3.3. Як створювати різні типи запитань.
3.4. Використання зображень та спеціальних символів під час створення тестів.
3.5. Фінальна робота над тестом та його публікація.
3.6. Робота з онлайн-тестами колег.
3.7. Онлайн-тести як домашнє завдання.
3.8. Робота в режимі реального часу.
3.9. Як роздрукувати тест чи використовувати його як флеш-картки.
3.10. Робота з результатами тестування.
3.11. Інтеграція з Google Classroom.
3.12. Додаткова інформація до модулю.
3.13. Узагальнюємо та систематизуємо: практика (розробка уроку).
Тест до третього модуля
Контроль знань після завершення курсу:
Фінальний тест
Розподіл часу для проходження курсу:
• Перегляд записів. (2 години)
• Самостійне опрацювання тематичних публікацій із Журналу «На Урок»
(https://naurok.com.ua/journal). (5 годин)
• Проміжне та фінальне тестування. (2 години)
• Планування та обговорення результатів курсів під час прямих ефірів. - (3 години) Самостійна робота з бібліотекою тестів (https://naurok.com.ua/test) (5 годин): o Завдання №1: Знайти 5 найкращих онлайн-тестів колег, що відповідають вашому профільному предмету. Проаналізувати їх, визначивши, чому саме ці тести є кращими зразками.
o Завдання №2: З’ясувати, що може зіпсувати тест. Як можна підвищити якість тесту в разі необхідності, що для цього потрібно?
o Завдання №3: Продумати 5 рис якісного онлайн-тесту.
• Розробка уроку. Завдання: Використайте матеріали статей 1-6 із переліку теоретичних матеріалів і створіть щонайменше 3 онлайн-тести. Продумайте відповідну структуру уроку. Тема та формат уроку довільні.Проаналізуйте, який спосіб використання онлайн-тестів буде оптимальним саме для обраного вами формату уроку. Це завдання допоможе узагальнити знання, набуті під час прохоження онлайн-курсу, а також доведе універсальність онлайн-тестів. (4 години)
• Обговорення найважливіших запитань у загальному чаті (3 години)
Тривалість/обсяг: 24 години (0,8 кредита ЄКТС).
Форма підвищення кваліфікації: дистанційна.
Види діяльності:
2 години – прослуховування теоретичного матеріалу від спікера, перегляд демонстраційних матеріалів.
3 години – планування та обговорення результатів курсів під час прямих ефірів. 19 годин – самостійна робота, виконання практичних завдань, участь у обговоренні в загальному чаті.
Строки виконання програми:
За час, коли курс відкрито для перегляду.
Особа (особи), які виконують програму: педагогічні та науково-педагогічні працівники, керівники закладів освіти, шкільні психологи, соціальні педагоги, вчителіпредметники, класні керівники.
Виконання програми підвищення кваліфікації – дистанційне. Вартість освітньої послуги: 360 грн.
У результаті опанування оприлюдненої програми слухачі набудуть навичок використання онлайн-тестів у професійній діяльності, що дозволить урізноманітнити спектр педагогічних інструментів. Інформація, отримана під час проходження курсу, дозволить впроваджувати онлайн-тестування на будь-яких етапах уроку з метою засвоєння матеріалу і контролю знань, а також для розвитку ключових компетентностей школярів. Набутий досвід допоможе побудувати власну траєкторію роботи зі школярами та батьками й надавати їм актуальну, сучасну і важливу інформацію у навчальному та позанавчальному процесі.
Після завершення виконання програми підвищення кваліфікації, усі, хто пройшов фінальний тест, отримують документ, перевірити який можна за посиланням https://naurok.com.ua/proof, – свідоцтво слухача авторського курсу, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
Глосарій:
• Внутрішній тест – це тест, який використовують у певному закладі освіти, щоб перевірити, наскільки добре школярі знають правила поведінки та внутрішній розпорядок школи.
• Діагностичний тест – це тест для попередньої перевірки знань учнів із певної теми, яку потрібно розкрити на поточному чи наступному уроці.
• Квест – це це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань.
• Ключові компетентності – це компетентності, які необхідні всім громадянам для особистої реалізації та розвитку, активного громадянського життя, соціальної єдності та можливості працевлаштування.
• Навчальна мотивація – це усвідомлене та цілеспрямоване бажання навчатися та розвиватися, яке ґрунтується на розумінні того, що шкільна освіта приносить реальну користь для конкретної дитини.
• Навчальний проєкт – це визначена та структурована сукупність завдань, які необхідно вирішити учням для розв’язання певної актуальної проблеми; процес роботи над навчальним проєктом передбачає організацію виконання поставлених завдань та взаємодію учня (учнів) із учителем, а також детальний аналіз отриманого результату та ґрунтовну рефлексію.
• Об'єктивний тест – тест, що має чітко визначені правильні чи неправильні відповіді. Усі тести з множинним вибором потрапляють до цієї групи.
• Онлайн-тести – це інтерактивний інструмент для перевірки та контролю знань із певної теми в інтернет-мережі.
• Проєктне навчання – це метод, який передбачає здобуття учнями певної сукупності знань, а також формування у них умінь та навичок пошукової діяльності, яка тісно пов’язана з практикою і вирішенням реальних життєвих проблем. Суб'єктивний тест – тип тестів, що передбачає залучення вчителя до індивідуальної перевірки кожного завдання.
• Тести – це інструмент, за допомогою якого відбувається перевірка рівня знань учнів, шляхом використання низки запитань, створених за певним форматом Тест для визначення прогресу в навчанні – тест, що використовується для визначення успішності засвоєння нового матеріалу теми. Як правило, проводять таке тестування уже після декількох уроків із теми.
• Тест для визначення рівня знань – це вид тесту, який використовується перед початком навчального року чи переходом до нового класу, щоб з’ясувати, чи відповідає рівень знань дитини очікуваним результатам.
Теоретичні матеріали, які необхідно опрацювати під час проходження курсу (усього 280 хвилин):
1. Організація дистанційної роботи під час карантину
(https://naurok.com.ua/post/organizaciya-distanciyno-roboti-pid-chas-karantinu).
2. Тест-турнір: як влаштувати захопливе змагання у пришкільному таборі
(https://naurok.com.ua/post/test-turnir-yak-vlashtuvati-zahoplive-zmagannya-uprishkilnomu-tabori).
3. 7 переваг використання тестів для перевірки знань учнів
(https://naurok.com.ua/post/7-perevag-vikoristannya-testiv-dlya-perevirki-znan-uchniv). 4. Як тестування змінює навчання (https://naurok.com.ua/post/yak-testuvannyazminyue-navchannya).
5. 6 ідей для проведення незвичної контрольної роботи.
6. Ідеї для нетипового використання тестів на уроках
(https://naurok.com.ua/post/ide-dlya-netipovogo-vikoristannya-testiv-na-urokah).
7. Учнівські проекти: дослідження реальних проблем
(https://naurok.com.ua/post/uchnivski-proekti-doslidzhennya-realnih-problem).
8. Навчальний квест: навчати, шукати, грати
(https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati).
9. Ігровий прийом Quest: 5 ідей проведення на уроці
(https://naurok.com.ua/post/igroviy-priyom-quest-5-idey-provedennya-na-uroci).
10. Навчаємо граючись: ідеї найцікавіших ігор для школярів молодших класів (https://naurok.com.ua/post/navchaemo-grayuchis-ide-naycikavishih-igor-dlya-shkolyarivmolodshih-klasiv).
11. Компетентнісний підхід: ідеї для реалізації на уроках
(https://naurok.com.ua/post/kompetentnisniy-pidhid-ide-dlya-realizaci-na-urokah).
12. Компетентнісна освіта: від теорії до практики
(https://naurok.com.ua/post/kompetentnisna-osvita-vid-teori-do-praktiki).
13. Інформаційна компетентність: як не загубитися у світі, перенасиченому інформацією (https://naurok.com.ua/post/informaciyna-kompetentnist-yak-ne-zagubitisyau-sviti-perenasichenomu-informacieyu).
14. З новими технологіями на «ти»: чому цифрова компетентність важлива для вчителя (https://naurok.com.ua/post/z-novimi-tehnologiyami-na-ti-chomu-cifrovakompetentnist-vazhliva-dlya-vchitelya).
15. Тренди сучасної освіти: як бути зі школярами на одній хвилі в умовах використання новітніх технологій (https://naurok.com.ua/post/trendi-suchasno-osvitiyak-buti-zi-shkolyarami-na-odniy-hvili-v-umovah-vikoristannya-novitnih-tehnologiy).
16. Проектні методи навчання: добірка матеріалів із Бібліотеки «На Урок»
(https://naurok.com.ua/post/proektni-metodi-navchannya-dobirka-materialiv-iz-bibliotekina-urok).
17. Компетентнісний підхід: ідеї для реалізації на уроках
(https://naurok.com.ua/post/kompetentnisniy-pidhid-ide-dlya-realizaci-na-urokah).
18. Цей небезпечний інтернет: як використовувати інформаційні технології у проєктній роботі (https://naurok.com.ua/post/cey-nebezpechniy-internet-yakvikoristovuvati-informaciyni-tehnologi-u-proektniy-roboti).
19. 5 ідей для організації проєктного навчання (https://naurok.com.ua/post/5-ideydlya-organizaci-proektnogo-navchannya).
20. Шкільна освіта: досвід закордонних педагогів
(https://naurok.com.ua/post/shkilna-osvita-dosvid-zakordonnih-pedagogiv).
21. Інформаційні технології для створення інтегрованих уроків
(https://naurok.com.ua/post/informaciyni-tehnologi-dlya-stvorennya-integrovanih-urokiv). 22. 6 способів використання QR-кодів на уроках (https://naurok.com.ua/post/6sposobiv-vikoristannya-qr-kodiv-na-urokah).
23. Як зберегти мотивацію дітей протягом навчального року: 8 лайфхаків (https://naurok.com.ua/post/yak-zberegti-motivaciyu-ditey-protyagom-navchalnogo-roku8-layfhakiv).
24. Секрети успішної взаємодії вчителя та учнів у позаурочний час
(https://naurok.com.ua/post/sekreti-uspishno-vzaemodi-uchitelya-ta-uchniv-upozaurochniy-chas).