Весною природа «оживає»: ведмеді пробуджуються від зимової сплячки, розквітають рослини, погода вітає сонечком. Тож настав час порадувати третьокласників! Наприклад, тематичними вправами до восьмого місяця третього класу НУШ.
Застосовуючи наші вправи, ви допоможете третьокласникам:
- створити проєкт, у якому діти аналізуватимуть погоду та власний настрій протягом місяця;
- розвинути внутрішню мотивацію вивчати математику;
- повторити вивчене з мови та дослідити «погоду» своєї родини;
- покращити дрібну моторику та розвинути креативність за допомогою квілінгу.
Дослідження «Взаємозв’язок погоди та самопочуття»
Доцільно використовувати на уроках «Я досліджую світ», української мови.
Дослідіть зі школярами вплив погоди на самопочуття. І зробіть це креативно: за допомогою цікавого проєкту! Роздайте дітям календарі, друковані візуальні матеріали, серед яких кожен учень знайде собі щось по душі. Попросіть третьокласників кожного дня протягом місяця записувати (або малювати у клітинках):
- погоду на вулиці;
- настрій та самопочуття.
Переглянути 5 варіантів календаря та завантажити
Наприкінці квітня заохотьте дітей написати невеликий твір, де вони відповідатимуть на запитання:
- Чи корелюється мій поганий настрій із хмарною погодою за вікном? Якщо так, то скільки днів я почувався_лася погано під час хмарної погоди?
- А скільки днів я почувався_лася погано, коли на вулиці було сонячно (або коли я не виходив_ла з дому)?
- У сонячну погоду моє самопочуття краще? Якщо так, то скільки днів я почувався_лася добре, коли погода була хорошою?
- А скільки днів я почувався_лася добре, коли на вулиці було похмуро (або коли я не виходив_ла з дому)?
Увага! Якщо загальний настрій дітей викликає занепокоєння, радимо застосувати ці методи фасилітації.
Вправа «Погодні умови та їхні наслідки»
Помірно-континентальний клімат України щороку дарує нам найрізноманітнішу погоду: дощі, спека, морози тощо. І кожна погода спричинює позитивні чи негативні наслідки для людського організму. Розуміючи ці наслідки, школярі можуть завчасно потурбуватися про власне здоров’я та вплинути на якість свого життя.
Запропонуйте дітям виконати цікаву вправу: прочитайте зазначені наслідки різних погодних умов та запитайте, якому явищу це властиво.
Сонце:
- Існує ризик розвитку катаракти, тому варто користуватися захисними окулярами.
- Існує ризик розвитку раку шкіри та передчасних ознак старіння, тому варто користуватися захисним засобом для шкіри.
- Стимулює вироблення вітаміну D, запобігає депресії, покращує обмін речовин та загальний настрій.
Дощ:
- Збагачує організм киснем.
- Якщо цей опад – кислотний (якщо ви, наприклад, живете у великому місті), то він спричиняє хвороби дихальних шляхів, Альцгеймера тощо.
Морози:
- Людина загартовується.
- Це – перешкода для багатьох вірусних інфекцій.
- Може спричинити почервоніння, втрату чутливості кінцівок (переохолодження).
Пізнавальне опитування «Ціннісний компонент математики»
Доцільно використовувати на уроках математики, «Я досліджую світ»
Потягом восьмого місяця третього року навчання НУШ учні закріплюють знання із множення та ділення. Утім, чи знають школярі про практичне значення цих математичних дій? Адже сучасним дітям потрібно розуміти користь від вивченого, щоби будувати внутрішню мотивацію до навчання.
Запропонуйте третьокласникам пройти тестування, яке допоможе їм зрозуміти практичне значення множення та ділення. І перевірити набуті знання!
Проходити тестування можна всім класом у реальному часі, за допомогою будь-якого пристрою із доступом до мережі Інтернет. Якщо у вашому кабінеті є інтерактивна дошка або проєктор, можна скористатися ними! Обирайте найцікавіші формати опитування: флешкартки, відповідності тощо.
Пройти або переглянути тестування
Комплексне завдання «Така різна погода»
Доцільно використовувати на уроках української мови, читання та «Я досліджую світ»
Діти звикли сприймати погоду виключно як стан атмосфери. Допоможіть їм розширити розуміння морфеми та зверніться до тлумачного словника української мови.
- Фразеологізм «робити (зробити) погоду» – вирішально впливати на щось, мати вирішальне значення;
- Фразеологізм «стає (стане) на погоді (на погоду)» – встановлюється добра погода;
- Образно: «Газета, моє серце, – найтонший барометр, що визначає політичну погоду» (Яків Качура, Вибр., 1953, 191).
Цікава ідея: попросіть дітей утворити кілька речень із фразеологізмами та образним тлумаченням слова «погода». Згодом – підкреслити граматичну основу. Далі потрібно виписати підмет і присудок, зазначити поряд із кожним словом частину мови, відмінок і рід іменника, час дієслова.
Вправа «Погода як образне слово»
Запропонуйте школярам перевтілитися у науковців та придумати тлумачення терміну «погода» як образного слова. Попередньо повідомте третьокласникам, що образні слова – це морфеми, що вжиті у переносному значенні з емоційним, експресивним або «живим» виражально-зображальним ефектом.
Наприклад: Погода (клімат, атмосфера) – це психологічний стан спільноти, що відображає загальний настрій і ступінь задоволеності людей оточенням та середовищем.
Вправа «Погода вдома»
- Відповідно до тлумачення погоди, яке запропонували школярі, попросіть проаналізувати їхню «погоду» вдома. Наштовхніть учнів на роздуми такими запитаннями: які слова можна використати для опису психологічного клімату в родині? Яка атмосфера панує у вашому домі? Попросіть дітей виписати в зошит 5 епітетів.
- Запропонуйте дітям дібрати відповідник до кожного записаного епітета, який підходить для опису стану атмосфери. Наприклад, дружня «погода» вдома – сонячна погода на вулиці, негативна «погода» вдома – похмура погода на вулиці тощо.
- Влаштуйте дискусію із класом: чим може бути зумовлена «сонячна погода» вдома? А якщо вдома «хмарна погода», як це можна змінити? Запозичити ідеї можна в наших матеріалах про шкільний клімат та психологічну допомогу.
Увага! Якщо відповіді дитини викликають занепокоєння, поговоріть із учнем віч-на-віч та підтримайте його.
Квітка в горщику в техніці квілінг
Доцільно використовувати на уроках мистецтва, «Я досліджую світ»
За матеріалами дитячого порталу
Застосування методу квілінг особливо актуально на восьмому місяці третього класу, що підтверджують і методичні рекомендації НУШ. Вивчаючи рослинний світ, доцільно буде створити тематичну аплікацію! І чудовий варіант – чорнобривці, адже їх починають сіяти якраз на початку квітня.
Необхідні інструменти:
- рожевий, зелений, білий та помаранчевий папір;
- клей ПВА;
- стрижень для накручування паперу (можна використати звичайну шпильку-невидимку);
ножиці.
Хід роботи:
1. Наріжте 6 тонких смужок помаранчевого паперу та закрутіть кожну у спіральку за допомогою стрижня або шпильки. Згодом – зніміть спіральку зі стрижня і трохи розпустіть.
2. Притисніть спіральки з одного боку, надавши їм форму крапельок, як на зображенні нижче. Для того, щоби «краплі» міцно трималися, скористайтеся клеєм.
3. Наріжте три білі смужки шириною 7 мм. Потім склейте три смужки в одну та зробіть невеликі надрізи у вигляді бахроми (відповідне зображення на колажі нижче – перше зверху). Це – майбутня серцевина квітки.
4. Наступний крок – створення двох смужок зеленого кольору, листя рослини. Подібно до першого етапу, зробіть із кожної спіральку, розпустіть та стисніть із двох сторін (відповідне зображення на нижче колажі – друге зверху).
5. Відріжте одну смужку зеленого кольору шириною 6 мм. За допомогою стрижня або шпильки зробіть зі смужки тугий конус, стебло рослини (відповідне зображення на колажі нижче – перше та друге знизу).
6. Підготуйте горщик для квітки. Спершу наріжте три смужки рожевого кольору шириною 1,5 см. Потім – склейте їх в одну довгу смужку. Скрутіть із неї тугий конус, видививши середину вниз, як на перших двох фото колажу нижче. Дно конуса змастіть клеєм.
7. Траву в горщику виготовіть подібно до серцевини квітки (третій крок). Але ширина зелених смужок інша – 10 мм (відповідне зображення на колажі нижче – перше та друге знизу).
8. А тепер найприємніше – збираємо квітку! Запропонуйте дітям проявити креативність та, орієнтуючися на зображення-приклад, самостійно зібрати аплікацію.
Корисні матеріали для сьомого місяця навчання у 3 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:
Тема: Конспект уроку з математики для 3 класу «Повторення за рік. Усне додавання і віднімання трицифрових чисел»
Авторка: Мисюра Любов Андріївна
Про матеріал: Конспект уроку допоможе вчителю побудувати заняття у формі казки. Ідея уроку полягає в тому, що діти допомагатимуть Весні упорядкувати ліс до весняних свят, виконуючи математичні завдання.
Тема: Навчання з використанням дистанційних технологій. Порівняння частин записаних у вигляді дробу
Авторка: Корінець Світлана
Про матеріал: Матеріал містить математичні приклади для усної лічби та письмової роботи. Урок супроводжуватиметься мальовничою презентацією із цікавою руханкою та креативними завданнями.
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення
Авторка: Сторожук Людмила Володимирівна
Про матеріал: Ця розробка уроку навчить третьокласників зв’язного мовлення, а також складання розповіді з елементами опису. Необхідне обладнання: імпровізовані гілочки берези з сережками, репродукції картин художників та пристрій із музикою П.І. Чайковського «Пори року».
Тема: Урок «Як весна пробуджує природу»
Авторка: Іванова Наталія Миколаївна
Про матеріал: За допомогою цієї розробки з української мови третьокласники спостерігатимуть за змінами у природі. Авторка пропонує школярам навчитися складати виразні словосполучення, вдало будувати речення, а також складати казки.
Тема: Урок «Ось іде до нас весна...»
Авторка: Шарапова Олена Альвіанівна
Про матеріал: Авторка пропонує розширити знання учнів про весняні зміни в природі. Також школярі навчаться малювати ластівку та турботливо ставитися до птахів, природи рідного краю.
Тема: Презентація «Різноманітність рослин у природі»
Авторка: Дяченко Людмила
Про матеріал: Розробка познайомить третьокласників із українською флорою. За допомогою проблемних запитань та яскравих зображень, діти засвоять основні знання із природознавства.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.