Професія вчителя одна з найскладніших, оскільки відноситься до категорії «людина – людина». А з людьми працювати ой як важко! Особливо коли ці люди – діти, які просто багато чого не розуміють і сприймають інакше. При цьому педагог у своїй роботи має охопити кілька відів діяльності, серед яких не лише навчальна і виховна, а ще й організаторська, управлінська, консультативна і пропагандистська. А ще неможна забувати про самоосвітню!
Але у будь-якому разі центром усього є особистість учителя. Але при цьому вчитель завжди має також орієнтуватися на особистість учня. Серед основних функцій педагога називають:
- організаторську – організація різних видів діяльності для учнів;
- комунікативну – встановлення правильних стосунків із учнями та їхніми батьками, а також із колегами;
- дослідницьку – аналіз, систематизація, узагальнення, класифіікаця явищ, які дослджуються.
І саме тому психлогія особистості вчителя є неймовірно важливою. Тож яким має бути сучасний педагог? Вимог зараз висувають чимало, але головне це любов до учнів, професійність, бажання розвиватися протягом життя, впевненість у власних силах та бажання ділитися досвідом. Це ключові компоненти світогляду сучасного українського вчителя. Та й не тільки вчителя.
Але оскільки професія педагога передбачає постійне спілкування з людьми, не дивно, що вчителі втомлюються, вигорають, втрачають мотивацію. Звідси зниження самооцінки, непередбачувана конфліктність, людина поступово втрчає контроль над власними емоціями. Саме тут має прийти на допомогу фахівец, який досконало знає психологію вчителя. І добре, якщо це шкільний психолог, адже він краще розуміє специфіку роботи в закладі освіти. Утім, і сам учитель має володіти психологічною компетентністю – це допоможе впоратися з будь-якими викликами. А також – ви зможете поділитися безліччю крутих лайфхаків із учнями!
І саме для того, щоб вам було простіше впоратися із професійними викликами, ми створили цю добірку. Користуйтеся та надихайтеся!
Добірка матеріалів із психології на допомогу вчителю
Тема: Діагностичний етап психологічного супроводу педагога в атестаційний період
Автор: Лалакулич Марина Михайлівна
Про матеріал: Матеріал містить рекомендації щодо вибору діагностичних методик для вивчення різних аспектів професійно-педагогічної діяльності та особливостей емоційної сфери вчителя, який атестується. Також ви знайдете протоколи психологічного аналізу уроку вчителя в атестаційний період, індивідуального діагностичного обстеження вчителя в період атестації, протокол індивідуальної консультації педагога за результатами психодіагностики та методики діагностики педагогів.
Тема: Семінарне заняття «Творча діяльність учителя в удосконалення педагогічного процесу»
Автор: Присяжненко Тетяна Олександрівна
Про матеріал: Нове тисячоліття ставить нові виклики перед педагогами України. Педагог має бути готовим до вмотивованої професійної діяльності, здатним працювати не лише по-новому, а й бути ініціатором інноваційних процесів, володіти педагогічною майстерністю, професійною культурою.
Тема: Психологія розвитку педагогічної творчості
Автор: Чемісова Тетяна Сергіївна
Про матеріал: У пропонованому посібнику розкрито психологічні особливості розвитку творчості особистості та основні концептуальні підходи до розуміння розвитку педагогічної творчості. Розкрито авторські програми розвитку творчої компетентності майбутніх учителів та вчителів-початківців.
Тема: Презентація «Ефективна педагогічна взаємодія та психологічна компетентність»
Автор: Бовтута Анна Сергіївна
Про матеріал: У презентації до психолого-педагогічного семінару подана цікава інформація про психологічну компетентність, якою має володіти педагог, детально розглянуто її компоненти. Також подається цікавий тест «Психологівне коло образів», який можуть пройти вчителі.
Тема: Матеріал виступу на конференції. Психологія особистості вчителя
Автор: Васьковська Світлана Іванівна
Про матеріал: Педагог має допомогти студентові усвідомити своє Я, свою особистість, самоцінність, створити умови для вияву студентом своєї неповторності, самоідентичності; сприяти його моральному самоствердженню, духовному самовираженню, творчій самореалізації студента у навчальному закладі та поза його межами.
Тема: Тренінгове заняття для педагогів «Рівень конфліктності вчителя та його педагогічна діяльність»
Автор: Верстюк Ірина Орестівна
Про матеріал: Метою тренінгового заняття є виявлення рівня конфліктності, відпрацювання способів вираження почуттів за допомогою різних типів поведінки, як результат – зміни у ставленні до людини в залежності від організації простору спілкування. Орієнтовна тривалість заняття – 95 хвилин. Кількість учасників: 15-20 осіб.
Тема: Психологічний тренінг «Успішний вчитель»
Автор: Бевзенко Валентина Василівна
Про матеріал: Мета тренінгу: сформувати в учителя впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися в колективі, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал. А також: формувати професійні компетентності педагога для професійного розвитку та самовдосконалення в умовах особистісно зорієнтованого навчання; сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Тема: Формування мотивації педагогів до вдосконалення професійної майстерності
Автор: Габрієлян Арміне Елдарівна
Про матеріал: Мета цього семінару: стимулювання бажання педагогів підвищити свій професійний рівень. Також пі час роботи будуть визначені мотиви та потреби професійної діяльності педагогів, фактори стимулювання до професійного розвитку, форми роботи практичного психолога щодо формування психологічної грамотності педагогів.
Тема: Специфіка педагогічної майстерності як комплексу властивостей особистості
Автор: Доценко Альона Олександрівна
Про матеріал: У матеріалі розглядаються особливості педагогічної діяльності, її структура, позитивні та негативні сторони, а також матеріальні та нематеріальні засоби. Окремо розглядається педагогічна майстерність, її рівні та компоненти. У перспективі це допоможе учителям підвищувати свій професійни рівень.
Тема: Психологічний семінар-практикум з елементами тенінгу. Тема: стресменеджмент для педагогів
Автор: Хотєнкова Олена Миколаївна
Про матеріал: Проблема професійного здоров’я людини дедалі гучніше заявляє про себе. Одним із аспектів цієї проблеми є явище професійного стресу. Як вчителю подолати стрес та позбутися його негативних наслідків? Як зберегти та змійнити своє психоемоційне здоров'я? Про це йдеться у пропонованому матеріалі.
Ми впевнені, що у вас також є корисні матеріали, присвячені педагогічній творчості та майстерності вчителя, а також психологічной складовій викладання. Додавайт свої матеріали до нашої Бібліотеки, діліться досвідом із колегами!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.