Корисні завдання та матеріали до нового тижня НУШ.

Зима – час для веселощів, навіть якщо на вулиці зовсім немає снігу. Адже ми можемо самостійно знайти привід для радості та розваг. Під час 19 тижня НУШ другокласники продовжать удосконалювати навички спікування, дізнаються про нові орфограми, вчитимуться додавати та віднімати усно, працюватимуть з геометричними фігурами. А щоб робота йшла простіше та веселіше, ми підготували для вас добірку цікавих завдань, які допоможуть організувати навчальний процес.

Загадки про зиму

Зима – чарівна пора, що радує та приносить лише позитивні емоції. Давайте зробимо день ще яскравішим, відгадавши тематичні зимові загадки.

Біле, як сорочка,
Пухнате, як квочка,
Крил не має,
А гарно літає.
Що це за птиця,
Що сонця боїться?
(Сніг)

І в огні не горить, і у воді не тоне.
(Лід)

Зроблений зі снігу,
В нього ніс – морквинка.
Нас розвеселяє
Він біля будинку.
До морозу й вітру
Цей товстунчик звик.
Від тепла і сонця
Тане...
(Сніговик)

Я приходжу лише взимку,
Розмальовую картинку,
Припадаю на вікно
І малюю чисте скло.
Я боюся промінців,
Сонця теплих олівців,
Бо вони мене щипають
А малюночки зникають. 
(Мороз)

Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
(Зима)

Другий він в календарі,
Холодно у цій порі.
Снігопади, завірюха,
Всі ховають в шапки вуха.
(Лютий)

На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона…
(Сніжинка)

Загадки про зиму цікаві та зовсім не складні – діти легко з ними впораються. І це чудово! Але наступйний крок буде дещо складнішим: запропонуйте учням самостійно створити загадки про зиму. Вони можуть бути як віршованими, так і ні. Дайте другокласникам 10-15 хвилин на роздуми – кожен має самостійно створити власну загадку. А якщо завдання виявиться заскладним, дитина може звернутися по допомогу до однокласників. Можна полегшити завдання, роздрукувавши кілька загадок та надавши їх учням у якості прикладу. 

Малюємо зимову історію

Об'єднайте дітей у кілька груп по 4-5 осіб (залежно від кількості учнів у класі) та запропонуйте кожній групи вигадати коротеньку зимову історію. Сюжет та герої можуть бути будь-якими, головне, щоб сама історія відбувалася взимку, і це знайшло відображення у сюжеті. Щоб полегшити завдання, запропонуйте кілька сюжетних основ:

  1. Зима образилася на людей і вирішила не приходити.
  2. Узимку лісові тваринки влаштували справжнє свято.
  3. Новий рік пройшов, але діти зажадали продовжити святкування, тому вигадали нове свято.
  4. Дід Мороз загубив у лісі подарунки і звернуся по допомогу до лісових мешканців.

Упродовж 15 хвилин діти мають створити коротеньку розповідь – вона навіть може бути схематичною, головне, розробити сюжетну-основу. Головна умова: діти не мають ділитися своїм готовим сюжетом із іншими групами. Коли розповідь буде готова, роздайте учням аруші паперу та олівці, і запропонуйте намалювати власну історію у вигляді коміксу. Малюнок не обов'язково має бути вишуканим, головне щоб було зрозуміло, які персонажі беруть участь в історії.

Через ще 15 хвилин запропонуйте дітям обмінятися готовими малюнками з іншими групами (кожна група має отримати чийсь інший малюнок). Нехай діти уважно роздивляться їх та спробують зрозуміти, про що розповідається на картинці. Дайте учням ще 3-5 хвилин для роботи, а потім запросіть по одному представнику від групи та попросіть розповісти, яку історію вони побачили. А потім порівняйте початковий варіант із отриманим.

А тепер обговоріть із учнями ситуацію:

  1. Чи співпали початковий варіант розповіді та варіант, запропонований іншою групою?
  2. Якщо так, то чому? Що підказало вам правильний хід думок?
  3. Якщо ні, то чому? Що вас заплутало?
  4. Який варіант зрештою вийшов кращим та логічнішим? Чому так сталося?
  5. Що саме ви очікували від цієї розповіді та чи справдилися ваші очікування?

Зимова казка

Казки про зиму завжди сповнені чарами та чудовим настроєм. Тож саме час прочитати одну з таких казок дітям. Прочитайте дітям чудову казку Ірини Мацко.

Зажурилась бабуся Зима

Якось наприкінці осені, коли день уже став дуже коротенький, а ніч – довгою та холодною, надумала бабуся Зима піти однієї такої ночі на розвідини до людей, на землю, та послухати, що про неї говорять, чи чекають на її прихід. Підійшла вона під віконце до однієї хатини, де жили старенькі дідусь із бабусею, і чує:

– Ой, діду, уже й зимонька не за горами, принесе вона до нас сніги та морози, а так ще тепла хочеться. А може, забариться Зимонька й пізніше прийде до нас. Погрілись би ще трішки.

– Так, бабусю, так. Правду ти кажеш, але ж чи забариться вона?!

Сумно стало Зимі від тих слів, проте пішла вона ще під інше віконце послухати, може, там на неї чекають. Чує, якась молодиця з матір’ю розмовляє.

– Ой, не треба ще нам холоду та Зимоньки. Ще дах у хаті не залатаний, холодно нам буде. От якби десь заблукала Зимонька, а то й зовсім не прийшла до нас.

Образилася бабуся Зима. «Чого ж так усі мене не хочуть бачити? Чи я комусь зло роблю? Снігом немов ковдрою землю вкриваю. Діточкам для санчат дорогу встеляю. Та коли так, то й не піду я на землю, нехай собі без мене живуть і красну Весну ждуть. Я ще й Віхолі, Морозу та Сніговію скажу, щоби не йшли між люди, бо не чекають їх там.»

Так і зробила. От уже й час іти зимі на землю, а вона собі спить і нікуди не поспішає. Мороз, Сніговій та Віхола також відпочивають. Навіщо ж іти, коли їх не чекають?!

А на землі весело. Уже й би мала прийти Зима, а все її немає. Тепло людям, щасливі усі. Минув отак місяць, минув другий. Уже й Новий рік не за горами. Вже інше почали люди говорити.

– Як же це Новий рік та без Діда Мороза, без Сніговія і Зимоньки зустрічати? Не годиться так. Та й поля давно вже треба вкрити білою ковдрою. Інакше озимина проростати почне, коли і на далі таке тепло буде. Пропаде наш урожай? Загине все.

Забідкались люди. І дахи вже полатали, і нагрілися, та й ялинки у хатинках у розкішне вбрання одягнули, до Нового Року готуючись, а Зими нема і нема.

А дітвора? Дітвора геть духом упала. Вже й наче зима, а ні тобі на саночках чи лижах покататись, ні ковзанки на ставку зробити чи снігову бабу зліпити, ні у сніжки погратись. Сумно навкруги, сіро. Та й намислила дітлашня у передноворічний вечір зібратися гуртом і піти на вигін, за село, щоби Зимоньку закликати. Так і зробили. Узяли санки, лижі, ковзани та й вийшли гуртом на гірку.

– Зимонько-Зимо, бабусю! – почали благати вони. – Пробач, якщо образили тебе! Прийди до нас з Дідом Морозом, Сніговієм та Віхолою! Сумно нам без тебе. Ось санки, ковзани, лижі, а кататись нам ніде.

Першим почув ці благання дідусь Мороз. Шкода йому стало маленьких діток та ще й у передноворічний вечір. Визирнув він на вигін, та й давай щипати дитячі носики та щічки.

– Ой, дивіться, дивіться! Мороз прийшов, почув нас. Дідусю Морозе, дякуємо тобі за те, що послухав нас. А ще передай бабусі Зимі, Сніговію та Віхолі, що ми дуже чекаємо на них. Он і земленька вже би відпочила під теплою сніговою ковдрою.

На ці слова ще сильніше Мороз ущипнув діток за носики, а вони раді та щасливі побігли собі по домівках, знаючи, що тепер уже Зима обов’язково прийде.

І справді, цілу Новорічну ніч працювала бабуся Зима з дідусем та дітками - Сніговієм та Віхолою. А коли люди вранці прокинулися, не могли очей відвести від такої краси. Усе навкруги було вкрите пухкою білою ковдрою, вікна у хатинках старанно розмальовані дивовижними візерунками, які всю ніч малював дідусь Мороз, а ставки скуті кригою. На деревах, наче мереживо, лежав блискучий іній. І все це на сонечку виблискувало та вигравало усіма кольорами веселки.

– Дякуємо тобі, Зимонько! Пробач що не хотіли бачити тебе, – говорили люди.

А дітки веселились та грались біленьким сніжком. Хто на санчатах, хто на лижах чи ковзанах, а хто ліпив снігову бабу або грав у сніжки. Всі були раді, що Зимонька нарешті прийшла.

Бабуся Зима, дивлячись на ці веселощі, лише посміхалась.

Як варіант – діти можуть самі виразно прочитати текст у ролях. Після читання поставте учням декілька запитань:

  1. Чи справдилися ваші передбачення стосовно того, про що йтиметься в тексті (на основі заголовка)?
  2. Скільки персонажів у тексті?
  3. Який персонаж є головним? Чому?
  4. Знайдіть у тексті та прочитайте, чому Зима зажурилася. А чому потім її настрій змінився?
  5. Знайдіть у тексті слова «веселощі», «краса», «сумно», «холод», «заблукати». Доберіть до них синоніми. 

Зверніть увагу дітей на те, що до нас зима теж не поспішає приходити. Запропонуйте їм подумати, чому так сталося, чи не впливають на погоду зміни клімату? А якщо так, то як можна запобігти подальшим змінам? Також запропонуйте дітям виконати завдання: скласти у парах діалог. Нехай вони уявлять, що зустріли Зиму та можуть із нею поспілкуватися. Щоб вони хотіли запитати?

«Розшукується сніг»

Немає зими – немає і снігу. Де ж він подівся та що робити? Запропонуйте дітям написати оголошення «Розшукується сніг». Об'єднайте другокласників у групи по 4-5 осіб, роздайте всім аркуш паперу та кольорові олівці. Діти мають самостійно вигадати оголошення: воно може мати будь-який формат, із текстом чи без, із малюнками чи ні – всі залежить від дитячої фантазії. Готові оголошення діти презентують перед класом.

Створюємо штучний сніг

Що ж, якщо снігу немає, це не означає, що ми мусимо залишитися без нього! Тим більше, що існують цікаві способи створення штучного снігу. Нехай учні подумают, як можна створти сніг власноруч: вітаються найдивовижніші ідеї! А тепер зробіть сніг самостійно, як продемонстровано у пропонованому відео.

Корисні матеріали для дев'ятнадцятого тижня навчання у 2 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Урок з української мови у 2 класі: «Написання з великої букви назв гір, річок, озер, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання речень»
Автор: Кобелянська Надія Данилівна
Про матеріал: Завдяки пропонованій розробці учні ознайомляться з особливостями написання великої літери у власних назвах, потренують уміння знаходити відповіді на запитання у тексті, а також продовжать формувати навички роботи у групі та розвиватимуть мовлення.


Тема: Урок «Є слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням»
Автор: Єршова Валентина
Про матеріал: Розобка присвячена вдосконаленню розумінн слів-синонімів та розвитку навичок читання. Також під час уроку учні вчитимуться творчо працювати над текстом.


Тема: Гра з Lego по темі «Синоніми»
Автор: Токар Олена Володимирівна
Про матеріал: Гру можна використовувати при вивченні теми «Синоніми» у 2 класі. Серед цеглинок Lego потрібно вибрати «зайву» цеглинку та з усіх шести завдань побудувати вежу. На останній сторінці є перевірка завдання у вигляді вежі.


Тема: Презентація «Назви компонентів і результату дії множення. Обчислення виразів. Розв'язування задач»
Автор: Пальчун Катерина Сергіївна
Про матеріал: Мета пропонованої розробки – ознайомити з назвами компонентів і результату дії множення; вчити замінювати приклади на множення, прикладами на додавання; розвивати мислення, оперативність у виконанні завдань.


Тема: Презентація-тест із використанням Lego «Додавання чи множення?»
Автор: Назарова Оксана
Про матеріал: Теоретичний та практичний матеріал спрямований на розрізнення учнями арифметичних дій за словами більше (менше) на; збільшити (зменшити) у кілька разів та на закріплення знань таблиці множення та ділення числа 2.


Тема: Дидактична гра для учнів 2 класу математичний пазл «Яблучко»
Автор: Рудя Наталія Василівна
Про матеріал: Використання дидактичних ігор та ігрових моментів на уроках та в позаурочний час робить процес навчання цікавим, створює у дітей творчий настрій, розвиває мислення, полегшує навчання. Математичний пазл «Яблучко» на закріплення додавання і віднімання з переходом через десяток. Математика 2 клас. Можна використовувати для щоденних діяльностей Daily-3.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  11. Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  12. Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  13. Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  14. Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  15. Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  16. «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter