Онлайн-тести з літературного читання 4 клас

очистити

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест
Літературне читання, 4 клас
Створено 12 листопада 2023
Приклад запитання: Про кого розповідається в тексті?
Приклад запитання: На чому летів козак Петро Мамарига?
Приклад запитання: Прочитай текст.ГАРБУЗ ІЗ ЗОЛОТАЖили собі двоє сусідів: один бідняк , а другий багач, і жили як кіт із собакою. Багач усе намагався обдурити бідняка.Раз прийшов бідняк до багача та й попросив дати йому клапоть землі, щоб посіяти там кукурудзу. Багач згадав , що є в нього клапоть сухої землі , на якій нічого не родить , навіть мурашки не плодяться.Уклали уригоду. Вдарили по руках.Бідняк повернувся до своєї хати, покликав дружину ,і пішли вони глянути на ту землю. Як прийшли , то й знайшли гарбуза.- Ой, жінко! В цьому гарбузі повно золотих монет! Ти тільки глянь!- Золоті монети! - вигукнула жінка. - Оце пощастило!- Ні, -сказав бідняк. - Я знайшов цей гарбуз на чужій землі , отже, він не мій. Я повинен оддати його власникові цієї землі. Пішов він до багача і все йому розповів.- О, це чудово! - вигукнув багач.- Наша угода розривається. Я не можу віддавати землю , на якій ростуть гарбузи із золотом.Бідняк повернувся до своєї хатини , а багач побіг на поле , щоб забрати гарбуз. Але , прибігши , побачив: гарбуз ос , лютих та кусючих.- Ага! - заволав багач. -Цей негідник надумав поглумитися з мене! Ну , хай начувається , я йому теж віддячу добрим жартом. Поклав багач гарбуз із осами в мішок і пішов до бідняка.- Гей, куме! Зачини двері й прочини віконце. Маю для тебе гарний подарунок.Бідняк зачинив двері й прочинив віконце. А багач узяв та й укинув у віконце гарбуз із осами.- Ось тобі, куме, гарбуз із золотом , який ти знайшов на моїй землі. Радій багатству!І багач голосно зареготав. Але тільки-но гарбуз упав на долівку , як оси обернулися на золоті монети. Монети покотилися й задзвеніли. Почув багач із вулиці той дзенкіт і здогадався - щось тут не те.- Куме, -каже, - відчини- но двері, я гляну ,що то дзвенить. Але бідняк відповів:- Що ти , куме! Тебе ж оси покусають!.. Такі кляті , такі кляті! Тікай ,куме!Так бідняк збагатів , а багач став посміховиськом.Виконай завдання1. До якого жанру відноситься прочитаний твір?
Приклад запитання: Головна героїня твору -
Літературне читання, 4 клас
Створено 11 листопада 2023
Приклад запитання: Головною героїнею твору є
Літературне читання, 4 клас
Створено 11 листопада 2023
Приклад запитання: Коли народилося гусенятко?
Приклад запитання: Хто перебував при дворах давніх українських князів?
Літературне читання, 4 клас
Створено 10 листопада 2023
Приклад запитання: Прочитай мовчки цей текст. Запусти таймер на 3 хвилини. Запам'ятай місце, де ти зупинився по сигналу таймера. Дочитай текст до кінця.Солтис-Смирнова МаріяЧому хворіє кротеня– Не підіймайся близько до поверхні, – казала мама Кротеняті.– Особливо з правого боку від комори.Та де ж там!Цікаве Кротеня і біля вітальні новий вихід вирило, і біля своєї спальні запасний. Але як же комора! Там стільки смакоти! І без додаткового входу?!Малюк спочатку пообідав. Хтозна, скільки доведеться рити. І взявся до роботи. Все вгору, і вгору.Аж раптом з грудкою землі вниз почали падати якісь незнайомі речі: товстенькі і худенькі, квадратні чи круглі, важкі і легкі.Кротеня разом з усім донизу звалився.Спробував цей непотріб через новий вихід винести, та й не помітив, як на землі біля входу у комору щось кругле й невеличке залишилось.Вже, коли повернувся, помітив.Узяв знахідку. Тепла. Майже, як Сонечко над землею. Та й до себе в кімнату відніс. Пройшло кілька днів. Невгамовне Кротеня чомусь стало повільнішим, більше спати хотіло, ще й на животик скаржилось.Мама з татом випитували у синочка, де бігав і що їв. І малюк признався, що, незважаючи на заборону, новий вихід прокопав, як туди багато чого попадало.– Сміття! – батьки вже злякались не на жарт. Хтозна, може Кротеня упаковку з-під морозива з’їло? Запах він неї такий смачний!– Ти нічого не їв?– Ні, все назад виніс. А ось це вже потім знайшов, – показав синочок під ліжком.Батарейка лежала у маленькій калюжі. І, коли мама Кротиха нагнулася ближче, у неї запаморочилося в голові.– Тепер усе зрозуміло, – сказав Кріт. – Тобі потрібна нова кімната. А цю доведеться засипати.Кротеня обдивилось довкола – ліжечко і іграшки, столик та шафа переїдуть з ним.Але в новій кімнаті не буде на стіні такого цікавого візерунка від коріння тисячолітнього дуба і його молодих синів. Та що вдієш?І малюк поспішив шукати собі місце для нової кімнати. І подалі від сміттєзвалища, щоб знову не захворіти.А хто з вас, діти, знає, що слід робити з використаними батарейками? Бережіть природу – вона й наш дім також.
Приклад запитання: ЛЕГЕНДА ПРО ЗОЛОТЕ ЗЕРНЯТКО ІСТИНИ У батька було два сини. Коли вони виросли й могли вже тримати в руках заступа, батько сказав їм: "Беріть заступи, підемо копати поле". Копають вони й копають, і видалася праця братам важкою і незрозумілою. — Для чого ми копаємо? — питають вони.— І взагалі, для чого ми живемо на світі? Батько й каже синам: — Бачите цю велику гору? — І показав рукою на величезну гору, вершина якої вкрилася хмарами. — Бачимо,— відповіли сини. —У цій горі — Золоте Зернятко Істини. Можливо, десь у гли¬бині, можливо, на поверхні — ніхто не знає. Кажуть люди: хто знайде це Зернятко, той зрозуміє, для чого людина живе на світі, для чого працює, для чого копає землю і сіє хліб, споруджує будин¬ки і думає про зірки. Ідіть, сини, шукайте Золоте Зернятко Істини. Підійшли брати до гори, а вона величезна й висока, за день не обійдеш навколо, за три дні не зійдеш на вершину. Як же шука¬ти Золоте Зернятко Істини? Стали брати біля підніжжя гори. Старший — з одного боку, молодший — з іншого. Почали копати гору, пересипаючи землю жменя за жменею. Золотого Зернятка не було. Молодший брат підійшов до старшого і каже — Я більше не буду копати. Не хочу стати рабом ЦІЄЇ гори. Старший відповідає: — Хоч і все життя доведеться копати, а я все-таки знайду Золоте Зернятко Істини. Тому що я не раб, а вільна людина. А ти раб, бо не хочеш дізнатися, для чого ми живемо на світі, для чого копаємо землю і сіємо хліб, споруджуємо будинки й думає¬мо про зірки. Пішов молодший брат, поселився на березі річки — курінь збудував, рибу ловить і юшку варить. А старший брат копає і копає, кожну жменю землі у порох розтирає. Золоте Зернятко Істини шукає. Десять років копав старший брат гору, жодного дня не відпо¬чивав. Нарешті, на одинадцятий рік, коли вся гора була розкопа¬на й пересипана на нове місце, знайшов старший брат на самому дні гори Золоте Зернятко Істини. Воно було маленьке, як мачин¬ка. Поклав старший брат Зернятко на долоню, і яскраве світло Істини осяяло весь світ. Дізнався старший брат, для чого людина живе на світі, землю копає і ниву засіває, споруджує будинки й про зірки думає. Пішов старший брат по землі, побудував Щастя для всіх лю¬дей. І став Могутнім і Непереможним. Тому що він — Вільна Людина. А молодший брат живе в убогому курені, одяг на ньому порва¬вся, відро, в якому він юшку варив, продірявилося, їсть він сиру рибу і водою болотною запиває. Тому що він безвільний раб — раб свого ледарства, неробства і невігластва. Тому що справжня свобода — в умінні працювати день і ніч для того, щоб пересунути гору з місця на місце, побудувати Щастя для людей. 1. Визнач жанр даного твору.
Приклад запитання: ... - перекази про створення світу й людини.
Приклад запитання: До якого виду належить казка "Золота пшениця"?
Приклад запитання: Чому розсердилася Стефа?
Приклад запитання: 1. Що засіяв навесні бідняк?
Літературне читання, 4 клас
Копія з тесту: Притча "Сила слова"
Приклад запитання: Визначте жанр прочитанного твору
Приклад запитання: Обери всі правильні відповіді.Слово "Байка" означає ...
Літературне читання, 4 клас
Створено 8 листопада 2023
Приклад запитання: Що таке притча?
Приклад запитання: 1. «Заяче сало» – це …
Приклад запитання: Читай текст Покинуте гніздоУ Матросовому яру поросли густі, кулючі кущі терну. Усі чомусь їх обходять. А мені захотілось дізнатись, що між ними, адже дзвінко співає там якась голосиста пташка. Той спів не раз я слухав, а тепер не чути.Розгорнув кущ, другий. Нічого, тільки кропива внизу жалка - попекла ноги. Розгорнув третій кущ, а перед моїм обличчям якась пташка як пурхне, аж душа заніміла.Дивлюсь: гніздечко маленьке, а в нім - п′ятірко голубих, як намистинки, яєчок. Про свою знахідку я розповів Миколці.- Не вигадуй, - зблиснули Миколчині очі. - Злови пташку, тоді повірю.- Як зловити? Адже вона пташенят висиджує.- Отож і зловити її в цей час найлегше, яєчок своїх вона не покине.Послухав я Миколки. Став стежити за пташиним гніздечком.Одного разу підкрався до куща, у якому звила пташка гніздечко, а вона сидить, ніби й не помічає мене. Простягнув руку й накрив долонею пташину. Аж тільки тоді вона затріпотіла з переляку. Але я, радий, що тепер доведу Миколці, пташку не випускав. Вона пручалася, щипала дзьобиком за пальці, а я забрав її та й поніс додому. А тут сусідський хлопець:- Так ти - справжній живодер! - каже. - Покажи пташку батькові. Як на лихо, тут і батько підходить. Я до нього:- А в мене ось пташка!- Звідки вона в тебе? - не повірив батько.Я й признався, де її зловив. Дісталося ж мені тоді на горіхи!- Зараз же віднеси її до гнізда! Це ж мати, вона виведе маленьких пташенят, і її сім′я буде більша. Розумієш?З великою досадою ішов я в Матросів яр. Ось і кущі терну. Садовлю пташину в гніздо, а вона - кулею в небо, більше я й не бачив її. Відбилася вона від свого гнізда. А блакитні яєчка так і пропали.Тепер я не ходжу тією стежкою, що біля тернових кущів, але мені й досі щемлять пальці, які щипала пташка, вириваючись на волю. Так легковажно я її скривдив! Отже недарма кажуть: "Не слухай чужого розуму..." Я вже нікого й не слухаю. Хоч би там що!З тих пір я ніколи не заглядаю в пташині гнізда, бо збагнув: то велика таємниця.
Літературне читання, 4 клас
Створено 8 листопада 2023
Приклад запитання: Народна казка- це казка, яку склав...
Приклад запитання: Чому Робінзон Крузо розподілив порох на невеликі частини для зберігання в різних місцях?
Приклад запитання: Твори, що складені народом і передаються з вуст в уста - це
Літературне читання, 4 клас
Створено 8 листопада 2023
Приклад запитання: Казка - це .....
Приклад запитання: Прометея розкував і звільнив
Літературне читання, 4 клас
Створено 8 листопада 2023
Приклад запитання: Байка - це ...
Приклад запитання: Читай текст вголос протягом 3 хвилин, порахуй слова і запиши кількість прочитаних слів. Потім дочитай текст до кінця. Покинуте гніздоУ Матросовому яру поросли густі, кулючі кущі терну. Усі чомусь їх обходять. А мені захотілось дізнатись, що між ними, адже дзвінко співає там якась голосиста пташка. Той спів не раз я слухав, а тепер не чути.Розгорнув кущ, другий. Нічого, тільки кропива внизу жалка - попекла ноги. Розгорнув третій кущ, а перед моїм обличчям якась пташка як пурхне, аж душа заніміла.Дивлюсь: гніздечко маленьке, а в нім - п′ятірко голубих, як намистинки, яєчок. Про свою знахідку я розповів Миколці.- Не вигадуй, - зблиснули Миколчині очі. - Злови пташку, тоді повірю.- Як зловити? Адже вона пташенят висиджує.- Отож і зловити її в цей час найлегше, яєчок своїх вона не покине.Послухав я Миколки. Став стежити за пташиним гніздечком.Одного разу підкрався до куща, у якому звила пташка гніздечко, а вона сидить, ніби й не помічає мене. Простягнув руку й накрив долонею пташину. Аж тільки тоді вона затріпотіла з переляку. Але я, радий, що тепер доведу Миколці, пташку не випускав. Вона пручалася, щипала дзьобиком за пальці, а я забрав її та й поніс додому. А тут сусідський хлопець:- Так ти - справжній живодер! - каже. - Покажи пташку батькові. Як на лихо, тут і батько підходить. Я до нього:- А в мене ось пташка!- Звідки вона в тебе? - не повірив батько.Я й признався, де її зловив. Дісталося ж мені тоді на горіхи!- Зараз же віднеси її до гнізда! Це ж мати, вона виведе маленьких пташенят, і її сім′я буде більша. Розумієш?З великою досадою ішов я в Матросів яр. Ось і кущі терну. Садовлю пташину в гніздо, а вона - кулею в небо, більше я й не бачив її. Відбилася вона від свого гнізда. А блакитні яєчка так і пропали.Тепер я не ходжу тією стежкою, що біля тернових кущів, але мені й досі щемлять пальці, які щипала пташка, вириваючись на волю. Так легковажно я її скривдив! Отже недарма кажуть: "Не слухай чужого розуму..." Я вже нікого й не слухаю. Хоч би там що!З тих пір я ніколи не заглядаю в пташині гнізда, бо збагнув: то велика таємниця.
Приклад запитання: Визначте жанр даного твору.
Літературне читання, 4 клас
Створено 8 листопада 2023
Приклад запитання: Як папуга потрапив до пані Магди?