КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
6 клас
(52,5 години / 1,5 години на тиждень)
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» ( автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021) 52,5 години (1,5 години на тиждень)
Усього –52,5 години;
розвиток мовлення (письмово) – 1 година;
розвиток мовлення (усно) – 1 година;
позакласне читання – 2 години;
напам’ять – 1 година (ІІ сем.)
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності
ДЗ (орієнтовне) |
||
6а |
6б |
6в |
|||
1 |
05.09 |
05.09 |
07.09 |
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ |
Варіант домашнього завдання: написання мінітвору або складання розповіді про улюблений твір/книжку. |
2 |
07.09 |
07.09 |
08.09 |
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу .Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. |
відтворення змісту почутого та/або прочитаного міфу, висловлення власного ставлення до подій і ситуацій у прочитаних та/або почутих міфах) |
3 |
12.09 |
12.09 |
15.09 |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=Ztnu0gFGJqY |
Д.З. Намалювати малюнок одного із грецьких богів або героїв. |
4 |
19.09 |
19.09 |
21.09 |
Міфи про Геракла. «Народження героя», «Авгієві стайні». Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
Підготувати повідомлення про улюблений подвиг Геракла |
5 |
21.09 |
21.09 |
22.09 |
Міф про Дедала і Ікара. Мрія давніх греків освоєння простору |
Прочитати міф «Орфей і Еврідіка» |
6 |
21.09 |
21.09 |
29.09 |
03.10Р05.10М № 1 (усно) Крилаті вислови грецької міфології Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-krilati-grecki-virazi-279991.html |
Підготуватися до контрольної роботи |
7 |
03.10 |
03.10 |
05.10 |
Тематична контрольна робота №1 тестування |
|
8 |
05.10 |
05.10 |
06.10 |
Роман «П'ятнадцятирічний капітан». (Аналіз І-ІІ розділу, ч.1) Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhitteviy-ta-tvorchiy-shlyah-zhul-verna-259200.html Цікаві факти https://faktypro.com.ua/page/15-czikavikh-faktiv-pro-zhyulya-verna |
Підготувати 10 цікавих фактів про Жуля Верна |
8 |
10.10 |
10.10 |
13.10 |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. |
Скласти список порад від Діка Сенда |
9 |
17.10 |
17.10 |
19.10 |
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-dik-send-i-yogo-druzi-problema-rabstva-v-romani-197460.html |
Підготувати кросворд або комікс |
10 |
19.10 |
19.10 |
20.10 |
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-problema-rabstva-v-romani-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-222713.html |
|
11 |
21.10 |
31.10 |
02.11 |
Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі |
Створити карту подорожі шхуни-бриг «Пілігрим» (бажаний шлях і щдях справжній). |
12 |
02.11 |
02.11 |
03.11 |
Образи природи та ідея її пізнання у творі. Презентація |
Підготуватися до написання контрольного твору. |
13 |
07.11 |
07.11 |
10.11 |
Вміти переказувати ключові епізоди твору, характеризувати героїв. |
|
14 |
14.11 |
14.11 |
16.11 |
Чарльз Дікенс (1812-1870) «Різдв’яна пісня в прозі». Цікаві факти https://starylev.com.ua/blogs/shcho-vy-ne-znaly-pro-charlza-dikkensa |
Підготувати повідомлення про те, як святкують Різдво у вашій родині |
15 |
16.11 |
16.11 |
17.11 |
Підготувати 5 порад «Як не стати Скруджем» |
|
16
|
21.11 |
21.11 |
24.11 |
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі
|
Придумайте продовження «Різдвяної пісні у прозі» у вигляді комікса. |
Підготувати повідомлення або презентаціяю як святкують Різдво у різних країнах світу |
|||||
17 |
28.11 |
28.11 |
30.11 |
Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального. |
Намалювати ілюстраціїдо твору або створити комікс Написати коротке повідомлення про традиції своєї сім’ї |
18 |
30.11 |
30.11 |
01.12 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків твору. |
Підготувати питання до літературної гри «Так або ні» |
19 |
05.12 |
05.12 |
08.12 |
|
Підготувати 10 цікавих фактів про Ульфа Старка |
20 |
12.12 |
12.12 |
14.12 |
Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі |
Підготувати кросворд |
21 22 |
14.12
19.12 |
14.12
19.12 |
15.12
22.12 |
Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними. Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.
Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-ulfa-starka-chi-vmiesh-ti-svistati-yuganno-337544.html |
Дібрати цитати для характеристики головних героїв повісті. Намалювати улюбленого героя повісті. |
23 |
26.12 |
26.12 |
28.12 |
Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).
Матеріали до уроку https://vseosvita.ua/library/materialy-do-uroku-ulfa-starka-chy-vmiiesh-ty-svystaty-yuhanno-649674.html |
Створіть пост для соцмереж про літературний твір «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Пригоди і фантастика». |
24 |
28.12 |
28.12 |
19.01 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темою «Пригоди та фантастика» (різнорівневі завдання) |
|
ІІ СЕМЕСТР
25 |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості Презентація https://vseosvita.ua/library/anna-gavalda-35-kilo-nadii-651.html |
1 |
Учень (учениця):
зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями (за вибором). |
|
26 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи) |
1 |
||
27 |
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті. |
1 |
||
28 |
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. Презентація |
1 |
||
29 |
|
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. |
1 |
||
30 |
|
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
1 |
||
31 |
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
1 |
||
32 |
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
1 |
||
33 |
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
1 |
||
34 |
|
Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
1 |
||
35 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 2 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання) |
1 |
||
36 |
|
Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Вивчити напам’ять 3-4 хайку Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку Біографія https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=4234 |
1 |
Учень (учениця):
називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови. |
|
37 |
|
Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо |
1 |
||
38 |
|
Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" . Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза.
|
1 |
||
39 |
|
Виразне читання напам’ять. Роберт Бернс "Моє серце в верховині …" . Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)
|
1 |
||
40 |
|
Генрі Лонгфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі .
|
1 |
||
41 |
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі.
Презентація |
1 |
||
42 |
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття
|
1 1 |
||
43 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920—2014) Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-rey-bredberi-usmishka-174707.html
|
1 |
Учень (учениця):
висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому |
|
44 |
|
Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. Образ Тома, його динаміка.
|
1 |
||
45 |
|
Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Фантастичний світ оповідання |
1 |
||
46
47 |
|
Духовне й фізичне випробування Кліві.
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
1
1 |
||
48 |
|
РМ № 2 письмово) Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами) |
1 |
||
49 |
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою № 3 «Замислюємося про майбутнє» (тести, відповіді на запитання) |
1 |
||
50 |
|
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. |
1 |
Учень (учениця):
усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо). |
|
51 |
|
Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. |
1 |
||
52 |
|
Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). |
1 1 |
||
53 |
|
ПЧ № 2 Р.Д.Бредбері «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день |
|
|
|
|
|
Для вивчення напам’ять Р. Бернс «Моє серце в верховині… » М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня) |
|
|
|