Календарне планування уроків зарубіжної літератури 6 клас на І семестр 2023-2024 навчальний рік

Про матеріал
Календарне планування уроків зарубіжної літератури 6 клас на І семестр 2023-2024 навчальний рік
Перегляд файлу

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

6 клас

(52,5 години / 1,5 години на тиждень)

 

За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» ( автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021) 52,5 години (1,5 години на тиждень)

Усього –52,5 години;

розвиток мовлення (письмово) – 1 година;

розвиток мовлення (усно) – 1 година;

позакласне читання – 2 години;

напам’ять – 1 година (ІІ сем.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Дата

Зміст навчального  матеріалу

Види навчальної діяльності

 

ДЗ (орієнтовне)

1

05.09

05.09

07.09

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Художній образ

Варіант домашнього завдання: написання мінітвору або складання розповіді про улюблений твір/книжку.

2

07.09

07.09

08.09

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу .Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах.

відтворення змісту почутого та/або прочитаного міфу, висловлення власного ставлення до подій і ситуацій у прочитаних та/або почутих міфах)

3

12.09

12.09

15.09

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=Ztnu0gFGJqY

Д.З. Намалювати малюнок одного із грецьких богів або героїв.

4

19.09

19.09

21.09

Міфи про Геракла. «Народження героя», «Авгієві стайні». Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.

Підготувати повідомлення про улюблений подвиг Геракла

5

21.09

21.09

22.09

Міф про Дедала  і Ікара. Мрія давніх греків освоєння простору

Прочитати міф «Орфей і Еврідіка»

6

21.09

21.09

29.09

03.10Р05.10М № 1 (усно) Крилаті вислови грецької міфології

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-krilati-grecki-virazi-279991.html

Підготуватися до контрольної роботи

7

03.10

03.10

05.10

Тематична контрольна робота №1 тестування

 

8

05.10

05.10

06.10

Роман «П'ятнадцятирічний  капітан».

(Аналіз І-ІІ розділу, ч.1)

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhitteviy-ta-tvorchiy-shlyah-zhul-verna-259200.html

Цікаві факти https://faktypro.com.ua/page/15-czikavikh-faktiv-pro-zhyulya-verna

Підготувати 10 цікавих фактів про Жуля Верна

8

10.10

10.10

13.10

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

Скласти список порад від Діка Сенда

9

17.10

17.10

19.10

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-dik-send-i-yogo-druzi-problema-rabstva-v-romani-197460.html

Підготувати кросворд або комікс

10

19.10

19.10

20.10

Проблема рабства в романі.

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-problema-rabstva-v-romani-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-222713.html

  •    Намалювати ілюстрації до твору
  •    Підготувати невелике повідомлення про рабовласництво.

11

21.10

31.10

02.11

Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі

Створити карту подорожі шхуни-бриг «Пілігрим» (бажаний шлях і щдях справжній).

12

02.11

02.11

03.11

Образи природи та ідея її пізнання у творі.

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-opisi-prirodi-u-romani-zh-verna-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-206256.html

Підготуватися до написання контрольного твору.

13

07.11

07.11

10.11

ПЧ № 1 . Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів».

Вміти переказувати ключові епізоди твору, характеризувати героїв.

14

14.11

14.11

16.11

Чарльз Дікенс (1812-1870) «Різдв’яна пісня в прозі».

Цікаві факти https://starylev.com.ua/blogs/shcho-vy-ne-znaly-pro-charlza-dikkensa

Підготувати повідомлення про те, як святкують Різдво у вашій родині

15

16.11

16.11

17.11

Динаміка його образу, причини духовного переродження.

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-podoroz-skrudza-u-casi-j-prostori-dinamika-obrazu-skrudza-pricini-jogo-duhovnogo-pererodzenna-112747.html  

Підготувати  5 порад «Як не стати Скруджем»

16

 

21.11

21.11

24.11

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі

 

 

Придумайте продовження «Різдвяної пісні у прозі» у вигляді комікса.

Підготувати повідомлення або презентаціяю як святкують Різдво у різних країнах світу

17

28.11

28.11

30.11

Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального.

Намалювати ілюстраціїдо твору або створити комікс

Написати коротке повідомлення про традиції своєї сім’ї

18

30.11

30.11

01.12

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків твору.

Підготувати питання до літературної гри «Так або ні»

19

05.12

05.12

08.12

Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-nic-pered-rizdvom-elementi-folkloru-tradicijni-obrazi-vidma-cort-misac-ta-in-rizdvani-simvoli-elementi-kazki-386124.html

 

Підготувати 10 цікавих фактів про Ульфа Старка

20

12.12

12.12

14.12

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі

Підготувати кросворд

21

22

14.12

 

19.12

14.12

 

19.12

15.12

 

22.12

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

 

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-ulfa-starka-chi-vmiesh-ti-svistati-yuganno-337544.html

Дібрати цитати для характеристики головних героїв повісті.

Намалювати улюбленого героя повісті.

23

26.12

26.12

28.12

Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

 

Матеріали до уроку https://vseosvita.ua/library/materialy-do-uroku-ulfa-starka-chy-vmiiesh-ty-svystaty-yuhanno-649674.html

Створіть пост для соцмереж про літературний твір «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Пригоди і фантастика».

24

28.12

28.12

19.01

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темою «Пригоди та фантастика» (різнорівневі завдання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ СЕМЕСТР

25

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості

Презентація https://vseosvita.ua/library/anna-gavalda-35-kilo-nadii-651.html

1

Учень (учениця):

  •              визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює своє ставлення до порушених питань, розкриває їхню актуальність;
  •              виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;
  •              характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей, мистецтва;
  •              пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки;
  •              розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;
  •              пояснює символічний зміст назв творів;
  •              дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.);
  •              вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;
  •              коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;

зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями (за вибором).

 

  •   (ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні).
  •   (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.
  •   (УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей.
  •   (МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США , 2012), «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005), «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018), «Конрад, або Дитина з бляшанки» (режисер К. Шреден, ФРН, 1983), «Маркус і Діана» (режисер С. Шарффенберг, Норвегія, 1986) та ін

26

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання

(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)

1

27

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.

1

28

 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/konspekt-ta-prezentatsiia-uroku-na-temu-dzhek-london-1876-1916-zhyttievyi-i-tvorchyi-shliakh-pysmennyka-opovidannia-zhaha-do-zhyttia-osoblyvosti-siuzh-636279.html

1

29

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

1

30

 

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

1

31

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

1

32

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

1

33

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

1

34

 

Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

1

35

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 2 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання)

1

36

 

Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Вивчити напам’ять 3-4 хайку

Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку

Біографія https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=4234

1

Учень (учениця):

  •             виразно читає твори поетів в українських перекладах та  іноземною мовою (за умови володіння нею);
  •             висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;
  •             визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок);
  •             виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);
  •             знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;
  •             визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;
  •             усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;

називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови.

  • (ТЛ) Хайку,  ліричний герой.
  • (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.
  • (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.
  • (ЕК) Елементи фольклору у творах Р. Бернса
  • (ЕК) Елементи фольклору і міфах Г. Лонгфелло.

37

 

 Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо

1

38

 

Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" .  Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза.

 

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-robert-berns-moe-serce-v-verhovini-idea-lubovi-do-batkivsini-u-virsi-rbernsa-38771.html

 

1

39

 

Виразне читання напам’ять. Роберт Бернс "Моє серце в верховині …" .  Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)

 

1

40

 

Генрі Лонгфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських  індіанців та їх втілення в поемі .

 

1

41

 

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі.

 

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-golovnogo-geroa-idea-miru-nacionalnogo-ednanna-sluzinna-narodovi-v-pisni-pro-gajavatu-549822.html

1

42

 

Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття

 

1

1

43

 

Рей Дуглас Бредбері (1920—2014) Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму.

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-rey-bredberi-usmishka-174707.html

 

1

Учень (учениця):

  •              виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;
  •              називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах;
  •              характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі;
  •              установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);
  •              характеризує образи майбутнього у творах письменників;
  •              зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);

висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому

  • (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).
  • (ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).
  • (УС) Українські письменникифантасти, їхні твори для дітей.
  • (МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія: «Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971) та ін.

44

 

Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. Образ Тома, його динаміка.

 

1

45

 

Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Фантастичний світ оповідання 

1

46

 

47

 

Духовне й фізичне випробування Кліві.

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

1

 

 

1

48

 

РМ № 2 письмово)  Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)

1

49

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою  № 3 «Замислюємося про майбутнє» (тести, відповіді на запитання)

1

50

 

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.

1

Учень (учениця):

  •               знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
  •               розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);
  •               знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 56 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);
  •               демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;

усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо).  

 

51

 

Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва.

1

52

 

Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.

Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).

1

1

53

 

ПЧ  № 2 Р.Д.Бредбері  «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день

 

 

 

 

 

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Р. Бернс «Моє серце в верховині… »

М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
7134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку