Корисні матеріали та поради для навчання на двадцять четвертому тижні 2-го класу НУШ.

Останній тиждень зими буде цікавим: діти вивчатимуть календар, готуватимуть театральні постановки та поглиблюватимуть своє розуміння текстів. У цей же період учні закріплюють знання у вимірюванні величин та формують фінансові навички. Аби покращити їхні вміння, ми дібрали вправи, що торкаються найрізноманітніших царин життя: від мистецтва до садівництва і городництва.  

Казка на новий лад

Постановка власної п’єси – кульмінація навичок, здобутих учнями на уроках мови та мистецтва. Звісно, написання п’єси з нуля – заважке завдання для другокласників, тоді як переосмислення і осучаснення тексту – цілком можливе.

Поставте завдання переробити відому казку на сучасний лад у вигляді твору, або колективної фантазії.

  1. «Дюймовочка» – перенесіть історію з казкового світу до сучасного. Ім’я дівчинки може бути прізвиськом, яке вона отримала за маленький зріст, а вся історія спробою подивитис на сучасне місто з точки зору маленької людини, до потреб якої не пристосовані сходинки, кафе, двері у закладах та ін.
  2. «Снігова королева» – казка зазнала переробки у діснеївському мультфільмі «Холодне серце», де образ Королеви переосмислено у дівчині, яка стає вигнанкою через власні магічні здібності. Як результат – історія про дорослішання, непокору консервативному суспільству та контроль над власними емоціями і можливостями. Казку легко переробити на історію будь-якої дитини чи дорослої людини, якій заздрять, чи навіть яка зазнає булінгу через власні таланти та здібності. 
  3. «Червона шапочка» – дівчинка, яка має уникнути поганого впливу небезпечної, втім популярної у школі компанії. Інший варіант – супергероїня, яка носить червону маску та плащ. Лісорубом може бути поліцейський/ка, що шукає злочинця, а вовками –  шкільні хулігани тощо. 

Вчимося «читати» живопис

Колись ми вчилися читати слова, але так само можна навчитися читати колір і форму, які використовує художник. Звісно, на уроці не варто переходити складного мистецтвознавчого аналізу, втім, дітям не завадить тренування спостережливості та вміння розшифровувати, що ж відбувається на деяких картинах.

Для прикладу візьмемо «Ворожку» (Жорж де Латур 1630-1639 рр.), де група шахрайок обкрадає довірливого хлопця. Чи швидко діти зможуть здогадатися, що відбувається на картині? 

Яку асоціацію викликають обличчя героїв? Наприклад, на обличчі хлопця виразно читається недовіра. Він відчуває, що щось не чисто, втім, не бачить небезпеки. Що можна сказати про його характер і положення? Молодий, не бідний (що на це вказує?), не має життєвого досвіду, пихатий (кругле, тендітне обличчя з важким підборіддям). 

Чому він не бачить, що його обкрадають? В обмін на монету ворожка розповідає про долю, тож увага хлопця прикута до неї. За звичаєм стара проводить монетою хрест на руці, яку і протягнув довірливий хлопець. 

  1. Які деталі можна виокремити?
  2. На хлопці шкіряний камзол військового крою.
  3. У нього трохи дитяче обличчя, можливо, він гімназист.
  4. Стара та дві дівчини зліва мають смагляву шкіру, чорне волосся та яскраво зодягнені, тож вони можуть бути циганками. 
  5. Візерунок на одязі старої зображує хижих птахів, що нависають над парою білих кроликів.

Ця картина має 2 рівні – рівень обличчя, що виражає оманливі маски, і рівень рук, що демонструє реальні наміри.

Другий приклад – «Шулер із бубновим тузом» (Жорж де Латур 1633-1639 рр.). Поставте попередні запитання до нової картини.

Які деталі можна виокремити?

  1. Гроші хлопця лежать на видному місці (між ним та пані), а гроші, вже виграні шулером, чоловік прикриває ліктем.
  2. Шулер, служниця та пані складають групу, відокремлену від хлопця невеликою відстанню. 
  3. Три руки в центрі розташовані поруч та демонструють спільність намірів. Імовірно, жінка захопила парубка бесідою та запросила до гри, до якої згодом підключився шулер, представлений як знайомий пані. Служниця приносить вино, аби знизити обачність хлопця.
  4. Хлопець дорого одягнений. Імовірно, він аристократ або син багатого купця/чиновника. 
  5. Шулер має типаж хижака, служниця схожа на хитру ласку чи куницю, а хлопець нагадує недосвідченого молодого бичка.

Створюємо афішу до вистави

Поясніть дітям, що інформація про кожну подію має набути розголосу. Обговоріть, які відомості реклама має донести до читача та проаналізуйте ряд кіно-постерів.

1. «Сніданок у Тіффані». 

Одрі Хепберн – головна зірка фільму, тож акцент зроблено на її образі. Чверть листа займають назва фільму та ім’я актриси, а решту простору відведено другорядним акторам.

2. «Один вдома 2». Слоган: «Малий Кевін знову один».

Постер, із якого зрозуміло, хто головний герой і у чому конфлікт. Зображений позаду хмарочос натякає на новий масштаб фільму, дію якого перенесено у Нью-Йорк. З обкладинки газети ми дізнаємось, що «мокрі бандити» втекли, а Статуя Свободи, яка символізує Америку, явно у шоці від подій. 

3. «Головоломка», в оригіналі «З середини назовні». 

Ми бачимо п’ять персонажів із підкреслено різними характерами, на тлі силуету дівчинки. Таким чином, афіша натякає на тему – психологія, емоційний стан, когнітивні процеси.

4. «Хижі пташки». 

У постері обіграно назву – персонажі подані у вигляді пташок і дуже нагадують пташечок,  що з’являються навколо голови мультиплікаційних героїв, коли їх б’ють по голові. Таким чином, художник натякнув на нестійку психіку Харлі, підкресливши гротескність та чудернацькість фільму.

 

Як бачимо, основними завданнями художнього оформлення постерів є:

  • Продемонструвати головних героїв.
  • Натякнути на конфлікт.
  • Унікальність сетінгу та сюжету.
  • Бути максимально простим.
  • Викликати яскраві, втім, зрозумілі емоції.
  • Не перевантажувати візуальною/письмовою інформацією.

Постер можна створити як до шкільної вистави, так і до вигаданого самостійно фільму, або улюбленої кінокартини. Тепер, розуміючи, як має виглядати стильний постер, діти точно впораються з цим завданням! Вигадайте разом зі школярами цікаву історію, наприклад, пофантазуйте над можливими пригодами підручника, який загубився, та залишився на цілу ніч один у школі. Що буде на постері до фильму про підручник? Звісно, сам підручник, а ще це можуть бути сілует будівлі школи та інші предмети (наприклад, столи та парти), які можна побачити у закладі освіти.

Візуалізуємо розмір тварин

Інколи складноуявити наскільки великим є той чи інший предмет. Аби потренувати відчуття простору, запропонуйте дітям виконати декілька. Учні роблять припущення, та показують, на якій площі розміститься та чи інша тварина, а згодом ви берете лінійку чи рулетку і відміряєте точну довжину.

  • Мандрівний альбатрос – найбільший розмах крил – до 325 см. Довжина 117 см. при вазі 8-10 кг.
  • Андський кондор – найбільший птах. Довжина 117-135 см. Може важити від 11 до 15 кг. Розмах крил від 274 до 310 см.
  • Сітчастий пітон – найбільша у світі змія. Довжина – 7 метрів при максимально зафіксованій вазі у 75 кг.
  • Комодський варан – найбільша ящірка. Довжина – 3 метрів, при вазі 70-90 кг.
  • Найбільший із зафіксованих крокодил мав довжину 7 метрів та важив більше тони.
  • Амурський тигр – довжина тіла (хвіст близько 1 м.) 350 см при вазі 318 кг. Найбільший зареєстрований амурський тигр важив 384 кілограми.
  • Аби яскравіше уявити довжину, діти можуть побудувати ряд із парт чи стільців. Як у відомому мультику, можна полічити удавів у папугах, мавпах, або слоненятках.

Зимове та літнє сонцестояння

У день літнього сонцестояння (залежно від року 20 або 21 червня) день триває 17 годин, а ніч, у день зимового сонцестояння (22 грудня) – більше 16 годин. 

Нехай учні візьмуть календар та порахують кількість днів, що відділяють ці дати одну від одної. На скільки хвилин у день має виростати світловий день з кожною новою датою?

Вегетативний період у рослин

Скоро весна, почне рости травичка, а на деревах з’явиться листя. Чи відомо дітям, що для повноцінного розвитку більшості рослин потрібне освітлення упродовж 13-14 годин на добу? 

Потужність освітлення вимірюється у люксах на квадратний метр (лк). Для початку фотосинтезу рослинам необхідно принаймні 100 лк, а для розвитку – 1000 лк. Більшість рослин набирають силу і починають давати плоди лише о тій порі, коли світловий день складає не менше 14 год. (27000-34000 лк), тобто, влітку. Утім, є такі, яким необхідно 8-10 світлих годин, через що цвітіння починається лише восени.  

Тепер давайте подивимось, якого освітлення вимагають деякі рослини:

  • Суниця – мінімум 6000 лк, оптимальні умови для плодоношення – 10000-20000 лк. 12-14 годин світлового дня.
  • Виноград – 7500-15000 лк. 12-14 годин світла.
  • Томати – 20000 лк. Кількість плодів і швидкість визрівання залежить від тривалості освітлення, через що у теплицях томати досвітлюють до 14-20 год. на добу.
  • Огірки – тепличні огірки ростуть при 10000 лк. Потребують не менше 12 годин світла.
  • Часник, цибуля, капуста, картопля, шпинат, щавель – 1000-5000 лк. 13-15 годин світла.
  • Перець, баклажан, кукурудза, квасоля і горох, диня, кавун – 10000-30000 лк. 12-14 годин світлового дня.
  1. Захід або світанок у ясний день – 400 лк.
  2. Кімната зі штучним освітленням – 500 лк.
  3. Похмурий день, освітлення у телестудії – 1000 лк.
  4. Середина дня у грудні-січні – 5000 лк.
  5. Середина дня у першій половині весни – 7000-9000 лк.
  6. Ясний сонячний день влітку (у затінку) – 25000 лк.
  7. Ясний сонячний день влітку (на сонці) – 130000 лк.

Використовуючи дані з попередньої вправи запитайте дітей, у який період року вони зможуть поласувати улюбленими фруктами і овочами? Чому не варто чекати визрівання ягід чи фруктів раніше певного строку? 

Корисні матеріали для двадцять четвертого тижня навчання у 2 класі НУШ з Бібліотеки «На Урок»

Тема: Презентація-гра з LEGO «Знайди слово, протилежне за значенням» 
Автор: Дударик Альона
Про матеріал: Презентація використовується для закріплення теми «Слово» у 2 класі. За допомогою цеглинок LEGO діти обирають колір відповіді, що містить антонім до названого слова.


Тема: Синквейн як технологія критичного мислення
Автор: Шпічка Юлія Олегівна 
Про матеріал: Методика синквейн допомагає класифікувати інформацію та легше запам’ятовувати складні поняття і терміни. У розробці демонструється спосіб запам’ятовування таких понять як іменник, прийменник, антонім, а також, приклади вправи, що можна скласти на основі цього графічного методу.


Тема: Творчі завдання на покращення вміння читати швидко та виразно
Автор: Ковальова Марина Валеріївна
Про матеріал: Розробка містить вправи на аналіз і відтворення прочитаного тексту, роботу з спільнокореневими словами, швидкісне читання, пошук помилок та багато іншого.


Тема: Діагностична робота № 2-4
Автор: Бабенко Лілія Михайлівна
Про матеріал: Робота, призначена для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу з математики, які складено відповідно до підручника А. Заїки «Математика 2 клас». Розробка містить задачі на вимірювання маси, довжини, часу, визначення днів тижня тощо.


Тема: Завдання з математики для 2 класу
Автор: Павлова Наталія Ярославівна
Про матеріал: У посібнику пропонуються математичні задачі, логічні завдання, геометричні вправи, приклади на додавання і віднімання в межах 100, приклади на множення і ділення від 2 до 5. Посібник рекомендований вчителям початкових класів, батькам, учням.


Тема: Діагностична робота за розділом «Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100»
Автор: Деде Яніна
Про матеріал: Робота допоможе перевірити засвоєння учнями навчального матеріалу за темою «Додавання і віднімання чисел у межах 100»; вдосконалити обчислювальні навички; розвити вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у наступних статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  11. Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  12. Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  13. Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  14. Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  15. Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  16. «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  21. «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  22. «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  23. «У світі художніх образів». 23 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter