Настав 23 тиждень НУШ, а це означає, що ми підготували нову добірку додаткових завдань для другокласників! Школярі протягом цього тижня мають аналізувати вірші та легенди, створювати комікси, вдосконалювати навички написання великих літер та лічби. Це буде неймовірно цікаво!
Хто перший?
Запропонуйте дітям проаналізувати два невеличкі вірші видатного українського поета Дмитра Павличка. Спершу виразно прочитайте вірші (стежте за тоном та силою голосу, звертаючи особливу увагу на темпоритм), після чого діти ланцюжком читають по одному рядку поезії. Потім учні об'єднуються у дві групи і виконують завдання, що написані нижче. Перемагає та команда, яка першою якісно впоралась із завданням.
Запитання та завдання для аналізу вірша «Зайчикові вуха»:
- Виділіть основу та закінчення у наступних словах: вухом, цілий, мишки, другим, полем.
- Випишіть із вірша форми слова «вуха».
- Знайдіть у тлумачному словнику значення лексеми «копиця».
- Випишіть із вірша пари слів, що римуються.
- Із чим поет порівнює вуха зайця? Як гадаєте, чому вушка схожі саме на антену?
- Які образи-персонажі показано у вірші? А які образи-пейзажі?
- Чи є образи-емоції у вірші?
- Назвіть ті образи у вірші, які можна сприйняти на слух. А що можна побачити/уявити? Чи показано у вірші дотикові, смакові і запахові образи?
- Що вам допомогло розрізняти образи у вірші?
- Створіть невеликий комікс за віршем (бонусне завдання).
Запитання та завдання для аналізу вірша «Нічний гість»:
- Виділіть основу та закінчення у наступних словах: знайшла, вухате, завірюха, лісу, нічний.
- Випишіть із вірша споріднене слово до лексеми «заєць».
- Знайдіть у тлумачному словнику значення лексеми «гульвіса».
- Випишіть із вірша пари слів, що римуються.
- Як ви гадаєте, чому автор назвав зайця «нічним гостем»?
- Які образи-персонажі показано у вірші? А які образи-пейзажі?
- Чи є образи-емоції у вірші?
- Назвіть образи, які можна сприйняти на слух. А що можна побачити/уявити? Чи показано у вірші дотикові, смакові і запахові образи?
- Що вам допомогло розрізняти образи у вірші?
- Створіть невеликий комікс за віршем (бонусне завдання).
Пишемо великі букви
Багато хто з дітей знає та бачив мультфільм «Зоотрополіс» («Zootopia»; 2016). Діти будуть дуже задоволені, коли побачать на картці з завданням героїв цього мультфільму (Джуді (кролиця), Нік (рудий лис) та Шмиг (лінивець)).
Для того, щоб другокласникам було цікавіше виконувати завдання, радимо скласти історію про цих персонажів. У нас є своя версія, але ви теж можете пофантазувати!
Нік разом із Джуді вирішили подорожувати, тому завітали до турагентства, де працює лінивець Шмиг. Шмиг був настільки вражений несподіваною зустріччю, що випадково натиснув кнопку, яка змішала столиці країн з іменами людей та кличками тварин. Допоможіть лінивцю розставити ці категорії слів у три колонки («імена», «клички», «назви міст і річок») і прослідкуйте правильність написання першої букви у словах. Не надто поспішайте, адже якщо ви тричі помилитеся, лису та кролиці не вдасться полетіти на відпочинок.
Правильні відповіді:
Імена людей: Зоряна, Сакура, Одрі, Емілія, Кіра, Кирило, Густав, Лаврентій, Марк, Амадей.
Клички тварин: Астра, Мурка, Кузя, Боня.
Назви міст, річок: Рим, Відень, Лондон, Афіни, Тбілісі, Каїр, Варшава, Париж; Гудзон, Ніл, Амазонка, Дунай, Дніпро, Колорадо.
Після виконання завдання запропонуйте дітям продемонструвати свою ерудованість: назвати країни, столиці яких вказані на картинці.
Аналіз легенди
На 23 тижні програма НУШ пропонує дітям аналізувати легенди і знаходити в них художні образи, обговорювати використані у текстах граматичні правила. Ми обрали для другокласників легенду «Врятувати одну зірку», яку написав англійський письменник і мислитель Семюель Джонсон.
Прочитайте дітям легенду, а потім запропонуйте їм інсценізувати історію (діти мають звертати особливу увагу на жести, міміку, інтонації, пози та дії, оскільки все це є несловесними складниками висловлювання).
Далі другокласники мають виконати завдання до тексту:
- Як ви розумієте фразу «бути великим у дрібницях»?
- Хлопець чинить правильно, чи марно витрачає час? Поясніть свою думку.
- Що, на вашу думку, символізує пісок? А що можуть символізувати морські зірки у легенді?
- Якою своєю доброю справою ви пишаєтеся найбільше? Чому саме вона для вас важлива?
- Подивіться уважно, яку роль відіграють знак оклику, знак питання та крапка у реченні? Як змінюється інтонація, коли ми читаємо розповідні, окличні і питальні речення?
- Назвіть наявні художні образи у тексті:
а) словесні;
б) дотикові;
в) образи-персонажі;
г) зорові;
д) слухові.
Математичний детектив
Час помріяти! Запропонуйте другокласникам уявити, що вони – капітани корабля, які отримали зашифровану телеграму. Для того, щоб її розшифрувати, потрібно обчислити вирази, а потім знайти отримані числа-відповідники у таблиці з алфавітом.
Яку назву має корабель? (Відповідь: «Дружба»)
- 13 – 7 = ?
- 80 – 60 = ?
- 50 – 27 = ?
- 100 – 91 = ?
- 76 – 74 = ?
- 89 – 88 = ?
Один із членів суднової команди... (Відповідь: матрос)
- 8 + 8 = ?
- 38 – 37 = ?
- 84 – 62 = ?
- 66 – 46 = ?
- 13 + 5 = ?
- 15 + 6 = ?
Як звати папугу пірата Джона Сільвера з «Острова скарбів»? Капітан... (Відповідь: Флінт)
- 15 + 9 = ?
- 10 + 5 = ?
- 24 – 12 = ?
- 68 – 51 = ?
- 17 + 5 = ?
Допоможіть мишці
Мишка Нора загубилась і не може знайти свою домівку. Для того, щоб їй це вдалося, дітям потрібно обчислити приклади та поєднати відповіді у порядку зростання до номера будиночка.
Додаткові запитання до вправи:
- Скільки всього блоків із виразами довелося пройти мишці, щоб знайти свій будиночок?
- Скільки горошин на сорочці мишки?
- Скільки каменів намальовано на будиночку?
- На скільки більше/менше горошин на сорочці мишки, ніж каменів на будинку?
Хто найуважніший?
Запропонуйте своїм вихованцям уважно розглянути зображення і порахувати тварин. На малюнку є віконечка, куди можна окремо вписати кількість тварин. Перед тим, як почати рахувати тварин, радимо у таблиці з результатами підписати кожного звіра.
Запитання:
- Скільки всього тварин зображено на картинці?
- Кого більше, китів чи тупиків?
- Кого менше, моржів чи лосів?
- Кого більше, орлів та сов чи моржів і ведмедів?
- Кого менше, моржів і писців чи зубрів та орлів?
- Кого більше, нарвалів та морських котиків чи пінгвінів і писців?
- Кого менше, морських котиків і тупиків чи моржів та орлів?
- Кого більше, писців і лосів чи ведмедів і нарвалів?
Корисні матеріали для двадцятого тижня навчання у 2 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:
Тема: «Закріплення правил написання великої букви»
Авторка: Євдокимова Людмила
Про матеріал: Ця розробка допоможе закріпити вміння учнів писати власні назви з великої літери, а також розвиватиме вміння дітей правильно писати загальні назви.
Тема: «Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей»
Авторка: Бабич Тетяна
Про матеріал: Авторка пропонує розробку, яка навчить дітей розрізняти поняття «ім'я», «прізвище» та «по батькові». Діти закріплять знання про слова-назви предметів, розвиватимуть мовлення, каліграфію та вміння працювати в парах.
Тема: «Основа слова. Частини основи: корінь префікс, суфікс»
Авторка: Куплевацька Світлана
Про матеріал: Пропонована розробка детально розкриває методику активізації пізнавальної діяльності учнів засобами диференціації та ІКТ. Цей досвід презентує матеріал, який дозволяє створити умови для саморозвитку і самовираження учнів, розвивати навички самостійної роботи школярів, співпрацювати і взаємодіяти у парі, групі, що призводить до кращого розкриття індивідуальності дітей, робить навчальний процес більш творчим та результативним.
Тема: «Мульти-задачі для початкових класів»
Авторка: Нанай Альона
Про матеріал: Задачі у початковому курсі математики з одного боку становлять специфічний розділ програми, матеріал якого учні мають засвоїти, а з іншого – виступають як дидактичний засіб навчання, виховання і розвитку школярів. Отже, задачі мають як навчальні, так і виховні та розвиваючі функції. Задачі з улюбленими героями мультфільмів сподобаються малюкам.
Тема: «Лічба в межах 100. Розв'язання виразів. Складання задач»
Авторка: Кальченко Олександра
Про матеріал: Ця розробка допоможе дітям повторити лічбу та запис і порівняння чисел в межах 100, а також розглянути випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел у межах ста.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.