Добірка завдань із української мови та математики для учнів другого класу.

От і настав 25 тиждень НУШ. Другокласники протягом цього тижня мають удосконалювати навички редагування текстів (а ще аналізувати їх), знайомитись із винаходами та відкриттями людства, розвивати дикцію, порівнювати числа, а також розставляти їх у порядку зростання чи спадання. Ми підготували свій кейс завдань для молодших школярів, що допоможе їм якісно впоратися з навчальною програмою в ігровій формі.

Історія чаю

Чай – особливий напій, що став невід'ємною складовою щоденного релаксу людини. Чому б і ні? Він заспокоює, зігріває та має приємний смак. Коли саме людство почало пити чай та які легенди про нього існують? Покажіть другокласникам відео та подискутуйте з ними стосовно побаченого. 

ВАЖЛИВО! Радимо перед переглядом відео роздати дітям по кілька пунктів із «запитань для обговорення». На ці запитання учні мають знайти відповіді (вони всі є у відеоролику!). Це для того, щоб кожен із учнів у процесі перегляду ролика не «проґавив» відповідь на свої запитання. Так другокласники вчитимуться концентруватися під час опрацювання інформації.

Запитання для обговорення:

  1. Яка існує легенда про виникнення чаю? Як ви гадаєте, чи може ця легенда бути реальною історією? Чому?
  2. Які особливості легенд ви знаєте?
  3. Чи реальною людиною був Шень-нун?
  4. Що вдалося дізнатися археологам: коли і де саме почали вирощувати чай?
  5. Чи люди відразу почати заливати чай окропом? Чи, може, існував інший спосіб приготування?
  6. Як обробляють листя чаю? 
  7. Що таке матча? Як готували такий чай і де він набув популярності?
  8. Як використовували чай художники?
  9. Хто привіз кущ чаю до Японії?
  10. Хто популяризував чай у Європі? 
  11. Що було дорожчим до 18 століття: листя чаю чи кавові зерна? Наскільки великою була різниця у ціні?
  12. Як Британія розраховувалась із Китаєм за чай? 
  13. Який напій сучасні люди споживають частіше за чай?
  14. Як називається солодкий турецький чай? А яку назву має солоний тибетський чай? 

Редагування текстів

Запропонуйте дітям на деякий час стати редакторами, адже це допоможе вдосконалити їхні навички роботи з текстами. Радимо надати другокласникам можливість самостійно попрацювати над помилками у деформованих текстах, а якщо вони щось не помітили – підкажіть. 

1. У кожному з текстів є прогалини, які потрібно заповнити словами (для цього можна скористатися довідкою). 
2. У першому тексті другокласники мають поставити слова у правильний відмінок. Загалом у першому тексті потрібно змінити форму 5 слів. 
3. У другому тексті є слова, що повторюються. Для милозвучності тексту діти мають замінити такі лексеми іншими (наприклад: хлопчик, він, дитина і т.д.). 
4. Учитель разом із учнями перевіряє відредаговані тексти.
5. Відредаговані тексти другокласники мають переписати у зошит.

Текст №1. 

Життя квітам починається з_______________. Проліска — квітка______________, але ______________ й нетерплячої. Ще не зійде ________________, а вже пнеться цупкого _________________. І квітів виглядає враз так густо, що ______________ знову стає зимня від рясний холодного _________________.

Слова для довідки: смілива, пролісків, ніжна, паросток, сніг, цвіту, земля.

Текст №2.

Засяяло березневе_______________. Сонце яскраво освічує _________. Все вище та вище сонечко піднімається, все більше тепла посилає на землю. Природа пробуджується від _________ сну. День ____________, а ніч ______________. У полі чути пісню __________. Жайворонок вітає нас із ___________.

Слова для довідки: небосхил, сонечко, зимового, зменшується, весною, збільшується, жайворонка.

Цікава наука

Що допоможе молодшим школярам покращити артикуляцію? Скоромовки! Для виконання цього завдання діти мають ланцюжком по черзі прочитати скоромовки з першої колонки у таблиці. Зауважте, що надто поспішати не варто, адже важливо зберегти правильність вимови кожного звуку. 

Далі другокласники мають заповнити колонку праворуч, заповнивши прогалини у наведених цікавих фактах словами, що підходять за контекстом. У першій колонці є всі необхідні лексеми, зашифровані у вигляді яскравих зображень. 

Тепер можна встановити відповідність між скоромовкою та інформацією про наукові відкриття.

Аналіз тексту про винахід

Для загального розвитку діти мають ще змалку вивчати біографії великих людей, які змінили уявлення людства про світ. Ми обрали для другокласників коротку історію про Леонардо да Вінчі, якого нвіть дорослі часто знають лише як художника. 

Митець займався скульптурою, архітектурою, був ученим-анатомом та натуралістом, а ще інженером, математиком, геологом, письменником і музикантом. І ні, це далеко не весь перелік захоплень Леонардо. Оскільки неможливо весь урок присвятити вивченню діяльності цієї геніальної людини, варто хоч трішечки згадати про те, що саме завдяки створеному ним макету парашута людство здійснило свою давню мрію: навчилося літати і безпечно спускатися на землю. Вражаюче! Парашут художник винайшов задовго до появи першого аероплану! 

Запитання та завдання до тексту:

  1. Чи є зв'язок між заголовком і змістом тексту? Який саме? Як ще можна назвати цей текст?
  2. Що використовували люди, щоб стрибати з башт і обривів, коли ще не було парашуту? Як ви гадаєте, чи було це безпечно?
  3. Хто здавна добре знав про гальмувальні властивості ввігнутих поверхонь?
  4. Коли з'явився перший технічний проєкт парашута?
  5. Хто був автором цього макета?
  6. Що надихнуло Леонардо да Вінчі створити макет парашута?
  7. У якому році да Вінчі намалював ескіз пірамідального парашута?
  8. Про які ще відкриття Леонардо да Вінчі ви знаєте? 
  9. Підготуйте вдома коротку інформацію про один із винаходів цього митця. 

Відновіть порядок слів у реченні і прочитайте цікаві факти про Леонардо да Вінчі.

ЛІРІ ГРАВ ВІРТУОЗНО ВІН НА (Він віртуозно грав на лірі.).

ОПИСАВ ДИХАЛЬНИЙ ВІН І ПІДВОДНОГО ДЛЯ АПАРАТ ВИНАЙШОВ ЗАНУРЕННЯ (Він винайшов і описав дихальний апарат для підводного занурення.).

ЧОМУ СИНЄ ПЕРШИМ ЛЕОНАРДО НЕБО ПОЯСНИВ (Леонардо першим пояснив, чому небо синє.).

ДЗЕРКАЛЬНИМ ВІН СПОСОБОМ ПИСАВ (Він писав дзеркальним способом.).

Вправа на уважність і кмітливість

Другокласники мають навчитися швидко розташовувати числа у порядку зростання і спадання. Можна навіть організувати змагання, де кожна з команд (їхня кількість має відповідати кількості рядків, тобто 5) має якомога швидше та правильніше дати відповіді на всі завдання. 

  1. Згадайте та запишіть 7 основних кольорів веселки. 
  2. Тепер порахуйте і запишіть кількість кружечків, що забарвлені в один із кольорів веселки.
  3. На скільки більше/менше кружечків із кольорами веселки, ніж тих, що мають інше забарвлення?
  4. Кружечків якого кольору найбільше в рядку?
  5. Запишіть числа у рядку у порядку зростання.
  6. Запишіть числа у порядку спадання.
  7. Запишіть усі числа, менші за 50.
  8. Запишіть усі числа, більші за 65.
  9. Запишіть усі числа, більші за 30, але менші за 85.
  10. Запишіть усі числа у порядку зростання, що більші за 25, але менші за 76.

Порівняння чисел

Для виконання цього завдання дітям потрібно перенести зі списку чисел ті, що зроблять порівняння правильними. 

Додаткові завдання до вправи:

  1. Порахуйте кількість чисел у кожному блоці. 
  2. У якому блоці записано найбільше чисел? 
  3. А де найменше, чи однакова кількість?
  4. Чи є у блоках числа, що повторюються? Які саме?
  5. А чи є числа, записані у блоках лише один раз? Назвіть їх.

Корисні матеріали для двадцять п'ятого тижня навчання у 2 класі НУШ із Бібліотеки «На Урок»:

Тема: «Говорилки. Чомучки. Скоромовки. Цікаві ігри зі скоромовками»
Авторка: Тлустенко Наталя
Про матеріал: Ця авторська розробка може бути використана під час засідання літературного гуртка або занять групи продовженого дня. У розробці запропоновані цікаві мовленнєві ігри для другокласників, що допоможуть учням краще пізнати особливості української мови, навчитися працювати у групах, розвивати критичне мислення.


Тема: «Ідеї – винаходи – відкриття. Стіна слів. Робота зі словами»
Авторка: Ставицька Світлана
Про матеріал: Авторка пропонує розробку з зашифрованими словами, які так чи інакше пов'язані з науковими відкриттями. Діти мають відгадати слова за першими літерами малюнків. 


Тема: «Пряме і переносне значення слова»
Авторка: Черняк Людмила
Про матеріал: Ця розробка допоможе учням покращити знання з правопису слів та краще розібратися у випадках вживання лексем із прямим та переносним значенням.


Тема: «Порівняння прикладів»
Авторка: Конева Олена
Про матеріал: Авторка пропонує розробку, що формуватиме у другокласників вміння порівнювати математичні вирази. Крім того, діти повторять принцип додавання та віднімання чисел частинами з переходом через розряд і вчитимуться знаходити невідомі компоненти додавання і віднімання. 


Тема: «Прості задачі на порівняння чисел (на ділення) для 2 класу»
Авторка: Колєснікова Інна
Про матеріал: Розробка, що допоможе дітям вдосконалити знання із порівняння чисел за допомогою ділення. Картинки до кожної задачі підвищать зацікавленість другокласників у процесі виконання завдання. 


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  11. Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  12. Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  13. Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  14. Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  15. Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  16. «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові  матеріали та рекомендації
  21. «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  22. «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  23. «У світі художніх образів». 23 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  24. «Новий погляд на звичні речі» 24 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter