Інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу НУШ 2023-2024 н.р ( 1,5 год. на тиждень)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків зарубіжної літератури 6 клас (52,5 години / 1,5 години на тиждень) За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021) 52,5 години (1,5 години на тиждень)
Перегляд файлу

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

6 клас

(52,5 години / 1,5 години на тиждень)

 

За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом Ніколенко О.М. (К., ВЦ «Академія», 2021) 52,5 години (1,5 години на тиждень)

Усього –52,5 години;

розвиток мовлення (письмово) – 1 година;

розвиток мовлення (усно) – 1 година;

позакласне читання – 2 години;

напам’ять – 1 година (ІІ сем.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Дата

Зміст навчального  матеріалу

К-сть годин

Очікувані результати

Теорія літератури (ТЛ) Література і культура (ЛК) Україна і світ (УС) Медіатекст (МТ)

Види навчальної діяльності

 

ДЗ (орієнтовне)

Примітки

 

 

Вступ. Художня література і мистецтво.

 

1

 

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 

1

Учень (учениця):

  • виявляє ознаки різних видів мистецтва, встановлює своєрідність літератури в системі видів мистецтва, її характерні риси;
  • дає визначення поняття «художній образ», знає його різновиди – «традиційний образ», «вічний образ»;
  • наводить 2-3 приклади традиційних і вічних образів (із фольклору, прочитаних літературних творів, різних видів  мистецтва);
  • виявляє специфіку зображення одного й того самого образу в літературі та інших видах мистецтва;
  • розповідає про свої улюблені твори літератури й мистецтва, виявляє їхні специфічні риси.

Теорія літератури (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад. Література і культура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Україна і світ (УС) Традиційні образи в національних літературах. Медіатекст (МТ) Використання художніх образів у державних символах різних країн, у різних видах мистецтва.

Різні види читання (про себе, уголос, коментосване, «ланцюжком»), аудіювання (виявлення і відтворення прихованого змісту образів у художньому тексті/медіатексті), висловлювання власних думок і виявлення конструктивних думок інших осіб, характеристика форми (зокрема образів) художніх тесктів/медіатекстів, Варіант домашнього завдання: написання мінітвору або складання розповіді про улюблений твір/книжку.

 

 

 

 

 

МІФИ НА ВСІ ЧАСИ

 

2

 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів.

Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

Учень (учениця):

  •             визначає причини появи міфів, особливості міфологічного світосприйняття;
  •             дає визначення поняття «міф», відрізняє його від казки;
  •             називає тематичні групи міфів, наводить приклади сюжетів та образів, що належать до певних груп міфів;
  •             розуміє (на елементарному рівні) поняття «мотив», співвідносить його з поняттям «тема» (як часткове й ціле; мотив – реалізація теми);
  •             називає провідні міфологічні теми (творення світу, діяння героїв та ін.) і мотиви (сонця, ночі, випробування та ін.), що виявляються у міфах різних народів;
  •             переказує найвідоміші міфи народів світу, розкриває їхній загальнолюдський зміст;
  •             характеризує популярні міфологічні образи, розкриває втілення в них народних уявлень про світ, виявляє актуальний зміст  міфологічних образів;
  •             зіставляє типологічно подібні образи (наприклад, образи героїв та ін.) у міфах народів світу;

 

 

  •             виявляє схожість давніх міфологічних уявлень українців і міфології інших народів;
  •             розкриває специфіку втілення міфів народів світу у творах мистецтва (живопис, музика, театр, кіно, мультиплікація тощо);

розповідає про свої улюблені міфи, міфологічних героїв, висловлює власне ставлення до них.

  •               (ТЛ) Міф.
  •               (ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).
  •               (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили). Образи Прометея, Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських письменників до образів, сюжетів міфів народів світу
  •               (МТ) Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016), «Прометей» (режисер О. Снежко-Бловатська, СРСР, 1974) та ін.

відтворення змісту почутого та/або прочитаного міфу, висловлення власного ставлення до подій і ситуацій у прочитаних та/або почутих міфах, вибірковий переказ почутого та/або прочитаного міфу (або медіатексту)

 

 

3

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі.

Аудіокнига https://www.youtube.com/watch?v=Ztnu0gFGJqY

складання простого плану почутого та/або прочитаного тексту,

Д.З. Намалювати малюнок одного із грецьких богів або героїв.

 

4

 

Міфи про Геракла. «Народження героя», «Авгієві стайні». Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.

Формулювання висновків на основі аналізу опрацьованого текстухарактеристика літературних персонажів

Підготувати повідомлення про улюблений подвиг Геракла

 

5

 

Міф про Дедала  і Ікара. Мрія давніх греків освоєння простору

Складання і оформлення власного висловлення із використанням доречних засобів виразності.

Прочитати міф «Орфей і Еврідіка»

 

6

 

РМ № 1 (усно) Крилаті вислови грецької міфології

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-krilati-grecki-virazi-279991.html

Підготуватися до контрольної роботи

 

 

 

 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

 

7

 

Жуль Верн (1828-1905) – французький письменник, найвідоміший автор пригодницьких романів. Роман «П'ятнадцятирічний  капітан».

(Аналіз І-ІІ розділу, ч.1)

Тема духовного випробування людини в романі.

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-zhitteviy-ta-tvorchiy-shlyah-zhul-verna-259200.html

Цікаві факти https://faktypro.com.ua/page/15-czikavikh-faktiv-pro-zhyulya-verna

1

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

  

 

 

 

 

 

  1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

1

 

    

 

Учень (учениця):

  •               переказує (стисло) основні події роману «П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна,
  •               розкриває основні теми й проблеми роману Ж. Верна,
  •               визначає роль описів природи у творі Ж. Верна,
  •               характеризує образ Діка Сенда , Джима Хокінса, порівнює їхз іншими персонажами, визначає етапи духовного зростання героя, зміни в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя;
  •               визначає ключові моменти сюжету повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»;
  •               простежує динаміку образу Скруджа, знаходить у тексті відповідні цитати;
  •               висловлює власне ставлення до Скруджа (до зміни героя і після його внутрішньої зміни);
  •               знаходить елементи фольклору в повісті Ч. Діккенса, виявляє їхню роль у тексті;
  •               висловлює власні враження, емоції, почуття, роздуми від прочитаних творів;
  •               визначає особливості композиції творів;
  •               знаходить у творах письменників портрети персонажів, визначає роль портретів у розкритті образів;
  •               коментує висловлювання українських митців про Ж. Верна, Ч. Діккенса, Р.Л.Стівенсона;

називає 1-2 твори мистецтва за мотивами прочитаних творів, висловлює враження від них.

  •            (ТЛ) Роман, фантастика, гумор, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: повість, тема, ідея художнього твору, сюжет, персонаж. та мовних явищ у прочитаному художньому тексті/медіатексті, підготовка (усно або письмово) твору-роздуму.
  •            (ЛК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса і М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.
  •            (УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури.
  •            (МТ) Фільмографія: «Робінзон Крузо» (режисер Р. Харді, США, 1997), «П’ятнадцятирічний капітан» (режисер В.Журавльов, СРСР, 1945), «Різдвяна історія» (режисер Р. Земекіс, США, 2009), «Вечори на хуторі біля Диканьки» (режисер О. Роу, СРСР, 1969), «Міо, мій Міо» (режисер В. Грамматиков, Швеція, СРСР, Норвегія, 1987), «Чи вмієш ти свистати, Юганно» (режисер Р. Хаммеріх, Швеція, 1994) та ін.

Різні види читання (виразне, «ланцюжком», в особах, вибіркове, коментоване, прогнозоване або ін.),

Підготувати 10 цікавих фактів про Жуля Верна

 

8

 

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

Логічне структурування власного повідомлення, дотримання норм у виборі мовленнєвих засобів

Скласти список порад від Діка Сенда

 

9

 

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-dik-send-i-yogo-druzi-problema-rabstva-v-romani-197460.html

використання окремих засобів художньої виразності у власному мовленні, наведення прикладів з художніх текстів/медіатекстів щодо вміння/невміння керувати емоціями.

 

Підготувати кросворд або комікс

 

10

 

Проблема рабства в романі.

 

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-problema-rabstva-v-romani-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-222713.html

  •   Намалювати ілюстрації до твору
  •   Підготувати невелике повідомлення про рабовласництво.

 

 

11

 

Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі

Створити карту подорожі шхуни-бриг «Пілігрим» (бажаний шлях і щдях справжній).

 

12

 

Образи природи та ідея її пізнання у творі.

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-opisi-prirodi-u-romani-zh-verna-p-yatnadcyatirichniy-kapitan-206256.html

Підготуватися до написання контрольного твору.

 

13

 

ПЧ № 1 . Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів».

 

  1

Вміти переказувати ключові епізоди твору, характеризувати героїв.

 

 

14

 

Чарльз Дікенс (1812-1870)англійський письменник. «Різдв’яна пісня в прозі».

Подорож Скруджа у часі й просторі як можливість осягнути своє життя

 

Цікаві факти https://starylev.com.ua/blogs/shcho-vy-ne-znaly-pro-charlza-dikkensa

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

1

Підготувати повідомлення про те, як святкують Різдво у вашій родині

 

15

 

Динаміка його образу, причини духовного переродження.

 

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-podoroz-skrudza-u-casi-j-prostori-dinamika-obrazu-skrudza-pricini-jogo-duhovnogo-pererodzenna-112747.html  

Підготувати  5 порад «Як не стати Скруджем»

 

16

 

 

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті.

Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі

 

 

Придумайте продовження «Різдвяної пісні у прозі» у вигляді комікса.

 

 

Підготувати повідомлення або презентаціяю як святкують Різдво у різних країнах світу

 

17

 

Микола Васильович Гоголь (1809– 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом».

Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.

1

Намалювати ілюстраціїдо твору або створити комікс

Написати коротке повідомлення про традиції своєї сім’ї

 

 

18

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків твору.

1

Підготувати питання до літературної гри «Так або ні»

 

19

 

Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-nic-pered-rizdvom-elementi-folkloru-tradicijni-obrazi-vidma-cort-misac-ta-in-rizdvani-simvoli-elementi-kazki-386124.html

 

Підготувати 10 цікавих фактів про Ульфа Старка

 

20

 

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі

1

Підготувати кросворд

 

21

22

 

Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч.

 

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-ulfa-starka-chi-vmiesh-ti-svistati-yuganno-337544.html

1

Дібрати цитати для характеристики головних героїв повісті.

Намалювати улюбленого героя повісті.

 

23

 

Смисл назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

 

Матеріали до уроку https://vseosvita.ua/library/materialy-do-uroku-ulfa-starka-chy-vmiiesh-ty-svystaty-yuhanno-649674.html

1

 

 

Створіть пост для соцмереж про літературний твір «Чи вмієш ти свистати, Юганно?»

Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Пригоди і фантастика».

 

24

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 1 за темою «Пригоди та фантастика» (різнорівневі завдання)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ІІ СЕМЕСТР

НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

 

25

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості

Презентація https://vseosvita.ua/library/anna-gavalda-35-kilo-nadii-651.html

1

Учень (учениця):

  •              визначає актуальні проблеми у прочитаних творах, висловлює своє ставлення до порушених питань, розкриває їхню актуальність;
  •              виявляє особливості сюжету і композиції творів, визначає кульмінаційні моменти;
  •              характеризує ставлення персонажів до світу, природи, людей, мистецтва;
  •              пояснює вчинки персонажів, мотиви їхньої поведінки;
  •              розкриває внутрішні порухи, поривання, мрії й прагнення персонажів;
  •              пояснює символічний зміст назв творів;
  •              дає визначення поняття «художня деталь», знаходить художні деталі та встановлює їхню роль у тексті (змалювання персонажів, розкриття внутрішнього стану, увиразнення авторської ідеї та ін.);
  •              вирізняє в окремих епізодах підтекст, визначає прихований зміст висловлювання, обґрунтовує свою думку;
  •              коментує окремі факти життєвої і творчої біографії митців;

зіставляє літературні твори з їхніми екранізаціями, ілюстраціями (за вибором).

 

  •   (ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні).
  •   (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.
  •   (УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей.
  •   (МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США , 2012), «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005), «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018), «Конрад, або Дитина з бляшанки» (режисер К. Шреден, ФРН, 1983), «Маркус і Діана» (режисер С. Шарффенберг, Норвегія, 1986) та ін

Скласти цитатну характеристику образу Ґрегуара Дюбоска.

 

26

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання

(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)

1

Написати твір на тему "Чому не всі люди досягають успіху у житті?"

 

27

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.

1

Підготувати повідомлення про життя та творчість Джека Лондона

 

28

 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/konspekt-ta-prezentatsiia-uroku-na-temu-dzhek-london-1876-1916-zhyttievyi-i-tvorchyi-shliakh-pysmennyka-opovidannia-zhaha-do-zhyttia-osoblyvosti-siuzh-636279.html

1

Намалювати ілюстрації до твору.

 

29

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

1

Створіть карту пересування персонажів.

 

30

 

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

1

Знайти зображення та зібрати інформацію про представників фауни, яких зустрів головний герой

 

31

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

1

Дослідити маршрут мандрівки Джима Ґудзика, машиніста Лукаса та Емми. Намалювати карту їхньої подорожі.

 

32

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

1

Намалювати 2-3 листи від імені Джима пані Штоцкер.

 

33

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

1

Створіть пантбук за вивченою темою.

 

34

 

Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

1

Підготуватися до діагностувальної робота  за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях».

 

35

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 2 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання)

1

Підготувати повідомлення про культуру Японії

 

 

       БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ

 

36

 

Мацуо Басьо (1644—1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Вивчити напам’ять 3-4 хайку

Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку

Біографія https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tid=4234

1

Учень (учениця):

  •             виразно читає твори поетів в українських перекладах та  іноземною мовою (за умови володіння нею);
  •             висловлює враження від прочитаного, а також емоції й почуття, що виникли від зустрічі з поезією;
  •             визначає особливості розвитку сюжету (ліричного – не тільки перебіг зовнішніх подій, а передовсім плин образів, почуттів, емоцій, думок);
  •             виявляє особливості жанру та художньої мови у творах письменників (використання епітетів, метафор, повторів, інверсії тощо);
  •             знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті картин природи, станів ліричного героя;
  •             визначає провідні теми, мотиви, ідеї прочитаних творів;
  •             усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;

називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови.

  • (ТЛ) Хайку,  ліричний герой.
  • (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.
  • (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.
  • (ЕК) Елементи фольклору у творах Р. Бернса
  • (ЕК) Елементи фольклору і міфах Г. Лонгфелло.

Самостійно скласти 3-4 хайку. Намалювати до них малюнки.

 

37

 

 Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо

1

Створіть листівку для близької людини в японському стилі з використанням хайку Мацуо Басьо або власним хайку.

 

38

 

Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" .  Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю . Антитеза.

 

Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-robert-berns-moe-serce-v-verhovini-idea-lubovi-do-batkivsini-u-virsi-rbernsa-38771.html

 

1

Знайти декілька цікавих фактів про минуле й сучасне Шотландії, підготувати пост для соцмереж.

 

39

 

Виразне читання напам’ять. Роберт Бернс "Моє серце в верховині …" .  Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.)

 

1

Створити малюнки (підібрати з Інтернету) українських місць чи краєвидів, з якими пов’язане ваше серце.

 

40

 

Генрі Лонгфелло (1807—1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських  індіанців та їх втілення в поемі .

 

1

Напишіть цитати для характеристики Гайавати.

 

41

 

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (Розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі.

 

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-obraz-golovnogo-geroa-idea-miru-nacionalnogo-ednanna-sluzinna-narodovi-v-pisni-pro-gajavatu-549822.html

1

Знайдіть 1-2 цікаві факти про сучасне життя північноамериканських американців.

 

42

 

Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття

 

1

1

Підібрати прислів’я, приказки про мир, злагоду.

 

 

 

 

 

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

 

43

 

Рей Дуглас Бредбері (1920—2014) Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму.

Презентація https://naurok.com.ua/prezentaciya-rey-bredberi-usmishka-174707.html

 

1

Учень (учениця):

  •              виразно читає текст і визначає головну думку прочитаного, підтверджує її прикладами, цитатами з тексту;
  •              називає основні ознаки фантастичної літератури та виявляє їх у прочитаних творах;
  •              характеризує образи головних героїв фантастичних оповідань Р. Бредбері та Р. Шеклі;
  •              установлює сутність конфлікту поміж героєм і світом (Том і натовп, Кліві й неземна цивілізація);
  •              характеризує образи майбутнього у творах письменників;
  •              зіставляє персонажів фантастичних творів (Том і Кліві);

висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому

  • (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).
  • (ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).
  • (УС) Українські письменникифантасти, їхні твори для дітей.
  • (МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія: «Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971) та ін.

За допомогою інтернету дізнайтеся про історію і загадки картини «Джоконда» Леонардо да Вінчі. Кого на ній зобразив митець?

 

44

 

Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. Образ Тома, його динаміка.

 

1

Написати продовження оповідання «Усмішка».

 

45

 

Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Фантастичний світ оповідання 

1

Підготувати кросворд до твору

 

46

 

47

 

Духовне й фізичне випробування Кліві.

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

1

 

 

1

Складіть пам’ятку або напишіть лист-пораду тому, хто опиниться в екстремальній ситуації.

 

48

 

РМ № 2 письмово)  Написання есе на тему «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?» (за прочитаними творами)

1

Намалюйте фантастичних істот, яких Лерой зустрів на планеті  З-М-22.

 

49

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою  № 3 «Замислюємося про майбутнє» (тести, відповіді на запитання)

1

 

 

 

ПІДСУМКИ

 

50

 

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.

1

Учень (учениця):

  •               знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
  •               розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);
  •               знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 56 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);
  •               демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;

усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо).  

 

 

Повторити вивчений протягом року матеріал.

 

 

51

 

Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва.

1

Створити пантбук за вивченими міфами.

 

52

 

Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.

Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).

1

1

Намалювати ілюстрації до улюбленого фантастичного твору.

 

 

53

 

ПЧ  № 2 Р.Д.Бредбері  «Все літо в один день». Проблема дитячої жорстокості в один день

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для вивчення напам’ять

Р. Бернс «Моє серце в верховині… »

М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Yurchylo Svitlana
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яковенко Юлиана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Стасенко Інесса
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
2 серпня 2023
Переглядів
12020
Оцінка розробки
4.5 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку