Відповідно до Модельної навчальної програми протягом тридцятого тижня НУШ школярі продовжать спостерігати за явищами природи й їх. Діти зможуть дізнатися, чому та як виникає веселка, з яких кольорів вона складається, та спробують створити власну райдугу. Таким чином учні неодмінно поглиблять знання про природу та навколишнє середовище.
Для того, щоб зробити вашу роботу максимально продуктивною, ми підготували добірку креативних ідей, корисних матеріалів та якісних розробок із Бібліотеки «На Урок».
Загадки про веселку та кольори
Запропонуйте школярам відгадати кілька цікавих загадок. Так учні зможуть трохи перепочити і налаштуватися на продуктивну роботу.
Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім! (Веселка)
*****
Понад річкою місток
Виріс із семи стрічок.
Та по ньому не піду –
Ще у воду упаду. (Веселка)
*****
Хтось у лузі біля річки
Загубив барвисті стрічки.
Дощик вгледів, підібрав,
Небеса підперезав. (Веселка)
*****
Усіх биків зазвичай злить,
Їхать далі не велить,
Із кавуна він аж тече,
Щоки брехунам пече. (Червоний колір)
*****
Колір цей – в волошках в полі,
У дощу на парасолі,
Він в очах у немовляти,
У криниці біля хати,
У річках, що ген течуть,
У хмаринках, що пливуть.
Капотить, белькоче, квітне…
Що за колір то? (Блакитний)
*****
Колір цей усім знайомий!
Він у соняха в короні,
Він у сонця в промінцях,
Згодом видний у синцях,
Він в скарбах в великій скрині,
У ромашках всередині,
На доріжках із піску
І у бджолах на бузку,
Він в меду і у вершках,
У зерні, що є в мішках.
Здогадались вже?
Промовте!
Що за колір то є? (Жовтий)
Бесіда «Родина кольорів»
Запропонуйте дітям поговорити про веселку. Запитайте їх, на що вона схожа за формою, які емоції викликає, хто її створює та як часто можна спостерігати таку красу природи. Після цього варто обговорити кольори веселки.
Скажіть дітям, що якби барви райдуги були живими істотами, вони були б кращими друзями. Адже всі кольори завжди з’являються разом, вони надзвичайно слухняні – ніколи не змінюють послідовності, завжди приходять за певних умов (коли під час дощу світить сонце). Запропонуйте учням уявити себе одним із кольорів веселки й описати свої емоції та переживання.
Після такої позитивної бесіди запропонуйте школярам створити райдугу власноруч. Діти можуть виконувати це завдання самостійно чи в компанії друзів (до трьох членів у одній команді). Як зробити таку райдугу?
Намалювати
Зліпити з пластиліну
Зробити аплікацію
Вправа «Веселкові вислови»
Поясніть першачкам, що запам’ятати послідовність і розташування кольорів веселки дуже просто. Для цього існує чимало цікавих фраз, розучивши які, можна завжди перевірити, чи всі барви райдуги на місці. Наприклад:
- Чому Пінгвіни Живуть Зимою Без Своїх Фантазій
- Чапля Осінь Жде Завзято, Буде Сани Фарбувати
- Чарівна Пташка Життя Звеселяє, Бо Співає Файно
- Чарівна Оленка Живе у Заростях Біля Старого Фонтану
- Чудове Прекрасне Життя Завжди Буде Сонячним Файним
- Чарівниця Осінь Жар-птаху Закликає Бабин Сад Фарбувати
- Частіше Посміхайтеся, Жартуйте – Зробіть Безхмарною Свою Фортуну!
- Часто Охоче Жабка Зелена Сидить в Болоті на Фермі
Запропонуйте школярам намалювати сюжет однієї із фраз чи показати її зміст за допомогою міміки та жестів. Також запитайте у дітей, що означає та які емоції викликає кожне слово, яке прозвучало у висловлюваннях.
Гра «Шукачі скарбів»
Розкажіть школярам, що веселка є важливим елементом культур багатьох народів. Наприклад, ірландці пов’язують її із маленькими казковими бороданями – лепреконами. Ці невеликі, але надзвичайно хитрі створіння використовують веселку як місток, який допомагає їм дістатися до свого горщика із золотими монетами. Лепрекони дуже жадібні, капосні й неслухняні.
Запропонуйте дітям написати коротенького листа (до 6 речень) до лепрекона із проханням не бешкетувати. Учні мають пояснити бородатому пустуну, що краще бути слухняним і допомагати іншим. Також у листі діти мають згадати про веселку.
Мультфільми
Пісня Наталії Май «Веселка»
Запропонуйте школярам прослухати позитивну анімовану пісеньку про веселку. Так діти зможуть більше дізнатися про походження цього дивовижного явища природи і покращити свій настрій. Мультфільм чудово мотивує на позитивне сприйняття світу, продуктивне навчання та активне усвідомлення навчального матеріалу. Таку життєствердну пісеньку можна вивчити й заспівати всім класом.
Після перегляду запитайте дітей, яких тварин вони бачили у мультфільмі та чи були серед них вигадані істоти.
Пісні про веселку
Діти можуть прослухати й розучити цікаву пісню про веселку. Її можна використовувати не лише на тематичному тижні, а й під час проведення виховних та позакласних заходів.
А ця пісенька допоможе дітям вивчити кольори веселки, створюючи асоціації із гарними квітами, смачними фруктами та яскравими явищами природи.
Англомовний мультфільм «Веселка»
Продемонструйте учням дотепний англомовний мультфільм про пригоди допитливих літер, які намагаються зрозуміти, що таке веселка. Перегляд стрічки допоможе першачкам дізнатися та запам’ятати нові слова з англійської мови.
Доктор Бінокль «Як виникає веселка»
Покажіть першачкам мультфільм, який допоможе їм зрозуміти, за яких умов може виникнути веселка. Уже добре знайомий школярам Доктор Бінокль розкаже про природу райдуги, продемонструє цікаві способи її створення власноруч та згадає цікаві факти про неї. Крім того, перегляд мультфільму допоможе мотивувати першачків до вивчення іноземних мов.
Корисні матеріали до тридцятого тижня НУШ із Бібліотеки «На Урок»
Тема: Я досліджую світ. Тиждень 30. «Веселка». Які є явища природи?
Автор: Попач Оксана Василівна
Про матеріал: Розробка допоможе навчити дітей уважно спостерігати за явищами природи та аналізувати побачене. Так школярі зможуть успішно формувати базові уявлення про світло та кольори. Крім того, вони продовжать розвивати мислення, уяву, творчі здібності, увагу та пам’ять.
Тема: Оформлення тижня «Веселка»
Автор: Попач Оксана Василівна
Про матеріал: Розробка допоможе налаштувати дітей на успішне сприйняття матеріалу тематичного тижня. Школярі дізнаються відповіді на проблемні запитання, ознайомляться з основними явищами природи, зокрема, з веселкою. Оформлення тижня можна використовувати під час занять, бесід та виховних заходів. Для зручності матеріали можна роздрукувати, заламінувати і закріпити у класній кімнаті.
Тема: План-конспект виховного заходу з образотворчого мистецтва «Кольорова веселка»
Автор: Плоскінная Олена Сергіївна
Про матеріал: План-конспект виховного заходу з образотворчого мистецтва дозволяє розширити уявлення школярів про веселку як природне явище. Основна увага у розробці приділяється поглибленню знань учнів про кольори та розвитку творчого мислення. Передбачається виконання різноманітних конкурсів, участь школярів у мовленнєвих та мистецьких активностях.
Тема: НУШ Цифровий кейс 29 тиждень «Веселка»
Автор: Савченко Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Цифровий кейс складається із презентації про кольори веселки та добірки корисних тематичних відео. Матеріали допоможуть учителю пояснити дітям, що таке веселка та за яких умов вона з’являється. Також учні зможуть дізнатися про послідовність кольорів та спробують запам’ятати її (завдяки корисним фразам).
Тема: Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. «Чарівна веселка».
Автор: Хижняк Ірина Анатоліївна
Про матеріал: Розробка стане в пригоді вчителю під час проведення уроків з образотворчого мистецтва. Учні зможуть закріпити навички створення певного кольору, а також ознайомляться з поняттями «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір» та спробують використати нові знання на практиці.
Тема: Вікторина «Різнокольорова веселка»
Автор: Долгова Ольга Володимирівна
Про матеріал: Проведення тематичної вікторини допоможе вчителю зацікавити школярів образотворчим мистецтвом. Учні отримають корисні знання про засоби виразності в образотворчому мистецтві та навички самостійної художньої діяльності.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Спорт». 20 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої улюблені книжки». 21 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Транспорт». 22 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Професії». 23 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Час. Як керувати часом». 24 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Весна». 25 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Весняні свята. Великдень». 26 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Навіщо їсти». 27 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ рослин». 28 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.