Інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу

Про матеріал
Інтерактивне календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу (70 годин / 2 години на тиждень) Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

7 клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

 

Складено відповідно до програми: ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

 

Усього – 70 годин (2 години на тиждень)

Текстуальне вивчення творів – 56 годин

Розвиток мовлення – 4 години

Позакласне читання – 4 години

Резервний час – 6 годин

 

 

№ з/п

Тема уроку

Дата

Теорія літератури

ДЗ

(орієнтовне)

Примітки

ВСТУП (2 год)

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює багатство української мови, яка слугує засобом міжкультурного спілкування  (НЛ-2).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • дає визначення понять «оригінал», «переклад», «переспів», розрізняє їх (на прикладі окремих текстів);
  • знає види перекладу – прямий (непрямий), точний (неточний), повний (неповний), вільний та ін., установлює різницю поміж ними (на конкретних прикладах текстів);
  • знає витоки й основні етапи української перекладацької традиції, імена видатних українських перекладачів, котрі зробили значний внесок у культуру України, прилучення українців до світових здобутків;
  • порівнює переклад і переспів одного й того самого твору, встановлює схожість і відмінність між ними;

розуміє значення опанування творів в оригіналі (іноземною мовою), роль художніх перекладів у розвитку культури, взаємин між народами, становленні особистості.

1.

Оригінал і переклад. Витоки й основні етапи української перекладацької традиції.

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оригінал і переклад.

(УС) Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу

Опрацювати теоретичний матеріал підручника

 

2.

Види перекладів (прямий, точний, повний, вільний та ін.). Специфіка художнього перекладу.  Переклад і переспів.

 

(ТЛ) Переспів

(ЛК) Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.

(ЕК) Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.

 

Жанр балади у європейських літературах (10 год)

Ключові компетентності

Учень (учениця):

поважає загальнолюдські чесноти, родинні цінності, героїзм і відданість вітчизні (НЛ-2);

самокритично оцінює власні  рішення та поведінку (НЛ-3).

Предметні компетентності

 

Учень (учениця):

  • виразно читає балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв;
  • дає визначення жанру «балада», виявляє її характерні ознаки в текстах прочитаних творів;
  • визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда);
  • характеризує образи фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.);
  • переказує сюжети балад (в окремих частинах і цілісно);
  • визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в баладах,
  • установлює, як у ключових моментах  виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору;
  • характеризує образи персонажів прочитаних творів;
  • виявляє засоби поетичної мови в баладах (гіперболи, епітети, метафори, повтори та ін.), зокрема фольклорного походження;
  • визначає у прочитаних творах символи (наприклад, рукавичка, озеро, білі лілії, вересовий напій та ін.), розкриває  їхній прихований зміст;
  • зіставляє оригінали літературних балад із художніми перекладами (за умови володіння іноземною мовою);
  • розкриває особливості відтворення сюжетів та балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором);
  • називає перекладачів балад,  виявляє майстерність їхніх перекладів.

3.

Балада як жанр фольклору та літератури.

Характерні ознаки балади.

 

  • (ТЛ) Балада (фольклорна і літературна), гіпербола, символ. (ЛК) Зображення героїв балад у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).
  • (УС) А. Міцкевич і Україна. Музеї А. Міцкевича і пам’ятники письменникові в Польщі (Познань), Україні (Львів) та ін.
  • (ЕК) Порівняння особливостей фольклорних і літературних балад, оригіналів і перекладів (цілісно і в окремих фрагментах).
  • (МЗ) Історія, іноземна мова.

Скласти таблицю про різницю між фольклорним і літературним твором.

 

4.

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-zarubiznoi-literaturi-balada-pro-robin-guda-7-klas-387200.html

 

Підготувати питання до літературної гри « Так чи ні».

 

5.

«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном». Образ

народного захисника Робіна Гуда.

Аудіокнига

https://www.youtube.com/watch?v=lUnfjuyGNDE

 

Дати письмову відповідь на питання «Чому саме Робіна Гуда було обрано ватаком?»

 

6.

Фольклорні балади.

Англійська балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

Презентація

https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-z-zarubizhno-literaturi-dlya-7-klasu-na-temu-folklorna-balada-korol-lir-i-yogo-dochki-moralniy-urok-u-tvori-korol-lir-yak-vichniy-obraz-10319.html

 

Підготувати розповідь про те, як ви любите своїх батьків, тих, хто про вас піклується, у чому виражається ця любов і пошана.

 

7.

Літературні балади.

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність у баладі «Рукавичка».

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-fridrih-shiller-rukavichka-viprobuvannya-golovnogo-geroya-baladi-obraz-spravzhnogo-licarya-yogo-muzhnist-vidvaga-lyudska-gidnist-11138.html

 

Підготувати доповідь про життя та творчість А.Міцкевича

 

8.

Адам Міцкевич. Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь».

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-zarubiznoi-literaturi-adam-mickevic-svitaz-7-klas-386834.html

 

Намалювати ілюстрації до твору.

 

 

9.

Символічні образи, елементи фольклору у творі

 

Підготувати 10 цікавих фактів про Р.Л.Стівенсона

 

10.

Роберт Льюїс Стівенсон. Основний конфлікт «Балади про вересовий трунок»: батько і син – король, свобода – рабство.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-robert-luis-stivenson-balada-veresovij-trunok-utverdzenna-duhovnoi-sili-piktiv-ih-geroizmu-v-zahisti-nacionalnih-cinnostej-294537.html .

 

Зобразити зміст твору за допомогою символів, малюнків.

 

11.

Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей в «Баладі про вересовий трунок», її символіка.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-r-l-stivenson-utverdzenna-duhovnoi-sili-piktiv-66557.html

 

Відтворити «ланцюжок подій» у творі

 

12.

 

Розвиток мовлення 1 (усно). Висловлювання про одну з балад із приведенням прикладів та цитуванням.

 

Підготуватися до контрольної роботи

Підготувати проєкт за вивченими творами

 

13.

Контрольна робота № 1 на тему «Вступ. Жанр балади у європейських літературах» (тести, відповіді на запитання)

 

Підготувати доповідь про Вальтера Скотта

 

 

ІСТОРиЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ (10 год)

Ключові компетентності

Учень (учениця):

усвідомлює загрозу зникнення людства  внаслідок війн на планеті Земля (НЛ-1);

цінує любов до ближнього, виявпатріотизму (НЛ-2);

висловлює судження щодо переваг мирного співіснування народів світу (НЛ-3)

усвідомлює важливість креативності та  переваги спільної дільності задля досягненні мети  (НЛ-4)

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає основні відомості про життя і творчість письменників;
  • виразно читає твори (фрагменти або цілісно), виявляє емоційне враження від прочитаного, пояснює своє ставлення;
  • виявляє історичну основу прочитаних творів;
  • висловлює власне судження щодо подій і образів, підтверджує свою думку цитатами з тексту;
  • переказує текст (у частинах або цілісно) з виявленням особливостей сюжету (епічного або ліричного);
  • характеризує образи персонажів, виявляє в них ключові риси, національний і загальнолюдський зміст;
  • порівнює образи героїв (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка), виявляє схожість і відмінності між ними;
  • вирізняє у прочитаних текстах художні засоби створення образів персонажів, установлює функції засобів образотворення;
  • характеризує образ автора і засоби вираження авторської позиції;
  • визначає види і функції пейзажу в прочитаних творах (розкриття  образів, національного колориту, авторської позиції, ідеї);
  • дає визначення поняття «художній час», пояснює його відмінність від хронологічного часу;
  • виокремлює епізоди текстів, де відбувається зміщення лінійного часу, відхід автора від хронологічної послідовності у викладі подій, пояснює значення цього прийому;
  • дає визначення поняття «художній простір», установлює особливості художнього простору в прочитаних творах;

висловлює враження про ліричні твори про Другу світову війну.

14.

Вальтер Скотт– засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

Презентація

https://vseosvita.ua/library/valter-skott-zasnovnik-istoricnogo-romanuistoria-i-hudoznij-vimisel-u-romani-ajvengo-492311.html

 

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (історичний роман), повість. Початкові поняття про художній час, художній простір.

(ЛК) Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна).

 (УС) Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману. (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).

(МЗ) Історія, музичне мистецтво.

Намалювати ілюстрації до твору

 

15.

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-utilennya-v-obrazi-ayvengo-kodeksu-licarya-hudozhni-zasobi-stvorennya-obrazu-200425.html

 

Підготувати питання до літературної гри «Так чи ні»

 

16.

Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

Робочий аркуш

https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=6025hz2ls7n&sr=n&im=n&l=yq&i=dusxuuc&r=vl&f=dzdtzozd&ms=uz&cd=p1258wg5ap3lllitnxpmxxkyangnzgjgnxg&mw=hs

Вікторина

https://learningapps.org/view5781457

 

Відтворити зміст твору за допомогою малюнків або символів.

 

17.

Історичний колорит роману «Айвенго» та засоби його створення. Динаміка сюжету твору і гумор.

Бліц-опитування

https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=6025hz2ls7n&sr=n&im=n&l=fk&i=dduccos&r=xo&f=dzdtzozd&ms=uz&cd=p1258wg5ap3lllecnnxkkjpmjngnzgjgnxg&mw=hs

 

Підготувати доповідь про другу світову війну.

 

18

Друга світова війна у європейській поезії.

К.І. Галчинський «Лист з полону», Пісня про солдатів  Вестерплятте».

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-druga-svitova-vijna-u-evropejskij-poezii-380880.html

 

Скласти сенкан до слова «Окуджава», «Мир»

 

19

А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/amarhul-shperber-pro-nazvu-kontstaboru-bukhenvald-ivaishlas-kruky-zobrazhennia-trahedii-druhoi-svitovoi-viiny-z-riznykh-bokiv-yevropy-604786.html

 

 

Скласти психологічний портрет головного героя

 

20.

Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

Фільм

https://eneyida.tv/2226-hlopchyk-v-smugastiy-pizhami.html

 

Написати міні-твір «Як би ви змінили закінчення твору?»

 

21.

«Хлопчик у смугастій піжамі». Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

 

Інтерактивна гра «Так чи ні»

https://learningapps.org/view27513132

 

Написати есе на тему «Чи потрібно читати твір Д. Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі» дітям?

 

22.

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі «Хлопчик у смугастій піжамі». Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

 

Прочитати «Діти Ноя»

 

23.

ПЧ № 1  Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви

 

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-pozaklasnogo-chitannya-e-e-shmitt-ditya-noya-310180.html

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

24.

 

Урок контролю та корекції за темою «Історичне минуле в літературі».

Контрольний твір. Твір-роздум за вивченими текстами

 

Підготувати цікаві факти з біографії Д.Олдріджа

 

Духовне випробування людини

Ключові компетентності

Учень (учениця):

аналізує трагічні наслідки ризикованого втручання людини у світ природи (НЛ-1);

набуває навичок ухвалювати життєво важливі рішення, усвідомлює цінність родинних стосунків (НЛ-2);

цінує професіоналізм, навчається долати труднощі, критично оцінює ризики підприємницької діяльності в екстремальних умовах (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • виразно читає художні тексти, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаних творів;
  • розкриває історичні, моральні, філософські проблеми у творах письменників, актуальність проблематики оповідань для сьогодення;
  • розповідає про основні факти життя і творчості митців;
  • вирізняє напружені (кульмінаційні) моменти сюжету, їхнє значення для розкриття образів персонажів;
  • аналізує образи персонажів: їхні характерні риси, вчинки, стосунки з іншими персонажами, динаміку, засоби створення (художня деталь, символи та ін.);
  • визначає у творах антитези, пояснює, як вони реалізовані у творах;
  • знаходить у прочитаних творах символи, виявляє їхній прихований зміст, множинність трактування;
  • порівнює оригінали й художні переклади (фрагменти) творів митців (за умови володіння іноземною мовою);

висловлює власне ставлення до порушених у творах філософських і моральних проблем.

25.

Джеймс Олдрідж. Проблема взаємин між батьками й дітьми в оповіданні «Останній дюйм». Символічність назви твору.

 

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-dzheyms-oldridzh-ostanniy-dyuym-problema-vzaemin-mizh-batkami-y-ditmi-simvolichnist-nazvi-opovidannya-208282.html

 

(ТЛ) Поглиблення понять про баладу (літературну), оповідання, вірш. (ЛК) Утілення творів Дж. Олдріджа, Р. Кіплінга в мистецтві (кіно, ілюстрації тощо).

(УС) Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митців.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (фрагментів) творів митців (за умови володіння учнями іноземною мовою). (МЗ) Історія, іноземна мова.

Дібрати цитати до характеристики головних героїв

 

26.

Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Утвердження сімейних цінностей в оповіданні «Останній дюйм».

Вікторина

 https://learningapps.org/view5447287

 

Скласти сенкан або діаманту

27.

Віра Дж. Олдріджа у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.

РМ (п) Висловлювання власного ставлення до проблем, порушених у творах  (написання есе за прочитаними творами)

 

Прочитати «Пригоди олівера Твіста»

 

28

ПЧ № 2  Дікенс Ч. «Пригоди Олівера Твіста»

 

     Написати твір-роздум на тему «Чи варто боротися за «останній дюйм»?»

 

29.

Редьярд Кіплінг. Протистояння і примирення Сходу й Заходу, ідеї миру і  дружби в «Баладі про Схід і Захід». Антитези у творі. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).

 

Написати есе на тему «Що, на вашу думку, може зупинити війну»

 

30.

Редьярд Кіплінг. Проблема духовного випробування людини, її моральної стійкості у вірші, його провідна ідея (людина повинна бути стійкою у життєвих випробуваннях, вірною моральним принципам) у вірші «Якщо…», його сюжет і композиція. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних

життєвих випробуваннях, зберігати вірністьморальним принципам).

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

31.

 

Контрольна робота № 3  з теми «Духовне випробування людини» (тести, відповіді на запитання)

 

 

 

 

ІІ семестр

ДРУЖБА І КОХАННЯ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

висловлює судження щодо важливості духовного й емоційного збагачення людини (НЛ-1);

усвідомлює красу високих почуттів, висловлює критичну думку щодо вияву меркантилізму, прагматизму у людських стосунках (НЛ-2);

цінує віру у власні здібності, здатність ухвалювати нестандартні рішення для втілення мрії (НЛ-4).

 

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає і розповідає про основні факти життя і творчості митців, їхні зв’язки з Україною, увічнення їхньої пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках;
  • визначає провідну ідею вірша А. Міцкевича «Непевність», знаходить відповідні цитати;
  • переказує основні події повісті «Маленька книжка про любов» Ульф Старк ;
  • визначає особливості сюжету і композиції прочитаної повісті;
  • характеризує духовно-емоційний світ головних героїв прочитаної повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей;
  • розкриває сутність трактування проблеми кохання у творі «Маленька книжка про любов» Ульф Старк;
  • висловлює власні судження щодо персонажів (Фред, Ельса), їхнє ставлення до кохання і світу;
  • визначає теми, провідні мотиви, ідеї у повісті «Маленька книжка про любов» Ульф Старк;
  • називає символи у прочитаних творах, розкриває їхній зміст, функції;

виразно читає вірші зарубіжних авторів про кохання, висловлює враження від прочитаних творів, порівнює оригінали та переклади віршів (за умови володіння іноземною мовою).

32.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.

П’єр Ронсар (1524-1585) «До того, як любов у світ прийшла…»

 

 

(ТЛ) Поглиблення понять про вірш, повість, образ автора.

(ЛК) Екранізації, ілюстрації, театральні вистави за творами митців. (УС) Шолом-Алейхем і Україна. Літературні музеї Шолом-Алейхема.

(ЕК) Порівняння образів персонажів. Зіставлення літературних образів із кінообразами.

 (МЗ) Іноземна мова, історія.

Вивчити напам’ять улюблений вірш про кохання

 

33

Р. Бернс (1759– 1796) «Моя любов…», Г. Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май…»

 

 

 

Скласти кроссенс

34

 Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.

Презентація

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-adam-mitskevych-nepevnist-631750.html?__cf_chl_rt_tk=XJyPbxa1vwpkXLSbIfQuCnQzD9eioE.t9ECoJKElaRI-1691169381-0-gaNycGzNDzs

 

 

Підготувати доповідь про життя та творчість Ульфа Старка

35

Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.

 

Презентація

https://naurok.com.ua/prezentaciya-ulf-stark-2malenka-knizhka-pro-lyubov-318307.html

 

 

Намалювати ілюстрації до улюблених епізодів твору.

36

Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість).

 

Скласти кросворд або комікс

37

Родинні та шкільні стосунки у творі.

 

Написати міні-твір на тему «Історія Ельси та фреда мене навчила…»

38

Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах

 

 

Прочитати «Диваки і зануди»

 

39

ПЧ № 3  Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.

Вікторина

https://learningapps.org/view2195081

 

 

Підготуватися до контрольної роботи

40.

 

Урок контролю та корекції за темою «Дружба і кохання».

Контрольний твір

 

Підготувати доповідь про жанрове розмаїття детективів

 

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

розуміє невідворотність покарання злочину (НЛ-2);

висловлює судження щодо переваг фізичної витривалості, здорового способу життя (НЛ-3);

усвідомлює необхідність набуття знань для успішної професійної діяльності (НЛ-4).

 

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки  на прикладі прочитаних творів;
  • знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури;
  • розповідає про ключові віхи життя і творчості Е. А. По і   А. Конана Дойла, називає їхні найвідоміші твори, причини популярності серед різних поколінь;
  • знає і виявляє характерні ознаки циклу (на прикладі творів про Шерлока Холмса);
  • висловлює враження від прочитаних творів письменників, розповідає про своїх улюблених героїв;
  • виявляє особливості сюжету і композиції творів Е. А. По та  А. Конана Дойла;
  • встановлює значення прийому «розповідь у розповіді» в текстах письменників;
  • характеризує образи персонажів (Легран, Джупітер, Шерлок Холмс, Ватсон, учасники злочинів та ін.);
  • змальовує образи оповідачів, називає їхні провідні риси, роль у розгортанні сюжету (спостерігач, безпосередній учасник сюжету (персонаж) тощо);
  • розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх;
  • розповідає про відомі екранізації за творами Е. А. По і       А. Конана Дойла (1-2 за вибором), висловлює власне судження про втілення героїв детективів засобами кіномистецтва;

порівнює оригінали й художні переклади творів письменників (за умови володіння іноземною мовою).

41.

Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

(ТЛ) Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору.

(ЛК) Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла. Музеї Е. По в США (Балтимор, Річмонд), Шерлока Холмса у Великобританії (Лондон). Пам’ятники письменникам та їхнім героям.

(УС) Українські письменники – майстри детективного жанру.

(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів. Порівняння літературних детективів з екранізаціями.

(МЗ) Українська література, біологія.

Підготувати 10 цікавих фактів про Е.А.По

  •  

42.

Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».

Літературний пазл https://learningapps.org/view29039802

 

Дібрати цитатний матеріал до характеристики головних героїв

43.

Особливості композиційної будови повісті «Золотий жук», її художнє значення. Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача в повісті.

Вікторина https://learningapps.org/view29236504 

 

Ознайомитися з творчістю А.К.Дойла

 

44.

Артур Конан Дойл відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв Шерлока Холмса і доктора Ватсона у різних країнах.

 

Намалювати ілюстрації до твору

 

45.

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, сила його інтелекту і моральні якості у розв’язанні сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

Кросворд https://learningapps.org/view29160976

 

Написати питання до літературної гри «Так чи ні»

 

46.

А.К. Дойл «Спілка рудих» Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих».

 

Прочитати на вибір будь-яке оповідання про Шерлока Холмса. Підготувати про нього доповідь.

47.

Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

Вікторина https://learningapps.org/view6697016

 

Скласти власну детективну історію

48.

РМ № 3 (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія).

 

 

 

Підготувати повідомлення про О Генрі

 

СВІТОВА НОВЕЛА

 Ключові компетентності

Учень (учениця):

висловлює судження щодо моральної відповідальність за свої вчинки та утвердження справедливості; цінує щирість людських стосунків (НЛ-2);

усвідомлює цінність життя (НЛ-3);

шанобливо ставиться до мистецького хисту (НЛ-4).

 

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • дає визначення жанру новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаних творах;
  • розрізняє за змістом різновиди новел (психологічну, філософську, фантастичну та ін.);
  • виразно читає і переказує (близько до тексту) новели письменників;
  • виявляє у новелах зарубіжних митців основні проблеми (моральні, філософські та ін.), їхнє художнє втілення в подіях, образах, символах, назвах та інших компонентах твору;
  • визначає особливості розвитку сюжету новел, напружені (кульмінаційні) моменти творів;
  • характеризує образи персонажів новел у їхніх стосунках, динаміці, виявляє ключові риси персонажів, їхні моральні якості;
  • розмірковує над фіналами творів, дає їм (фіналам) власне тлумачення;
  • характеризує образи оповідача («Чарівна крамниця» Г. Дж. Уеллса) і розповідача (новели О. Генрі), розрізняє їх за формами оповіді (оповідач – від 1-ої особи, розповідач – від 3-ої особи);
  • виявляє культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О. Генрі, зв’язок із японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р. Акутаґави);
  • розкриває підтекст окремих епізодів творів;
  • порівнює оригінали і художні переклади новел (за умови володіння іноземною мовою);
  • порівнює образи героїв новел О. Генрі;

знає про втілення сюжетів новел у різних видах мистецтва, висловлює ставлення до них (1-2 твори за вибором).

49.

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі – майстер новели.

 

  •  

Створити ілюстрації за змістом новели

  •  

50.

Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

Вікторина https://learningapps.org/view24743955

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача і розповідача, про точку зору. Новела та її різновиди.

 (ЛК) Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців.

 (УС) Українські письменники – майстри новели.

(ЕК) Порівняння образів героїв новел О. Генрі. Порівняння оригіналів і художніх перекладів новел О. Генрі, Г. Дж. Уеллса (окремих фрагментів творів).

(МЗ) Іноземна мова, географія, образотворче мистецтво.

Написати твір-мініатюру «Найкращий подарунок у моєму житті»

 

51.

Новела О. Генрі «Останній листок»гімн людині, яка здатна на  самопожертву заради ближнього. Образ Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

 

Заповнити інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/w/uk/zarubizhna-literatura/2226206

 

52.

Динаміка образів Сью і Джонсі у новелі «Останній листок». Особливості художньої мови новели, розповідач.

 

Підготувати доповідь про життя та творчість Герберта Уеллса

 

53.

Герберт Джордж Уеллс видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

 

Написати твір на тему «я господар чарівної крамниці»

 

54.

«Дива» та їхнє сприйняття персонажами новели «Чарівна крамниця». Роль елементів фантастики у новелі. 

Вікторина https://learningapps.org/view28479814

 

 

Інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/w/uk/zarubizhna-literatura/891042

 

55.

Рюноске Акутаґава – майстер японської новели. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

Вікторина https://learningapps.org/view10870982

 

Намалювати ілюстрації до твору

Скласти кросворд

 

56.

Філософський зміст новели «Павутинка». Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).

Кросворд https://learningapps.org/view23400939

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

57.

Урок контролю та корекції за темами «Літературний детектив» та «Світова новела».

Тести, розгорнуті відповіді.

 

Підготувати аповідомлення про Айзека Азімова

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

Я І СВІТ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

прогнозує загрози для розвитку інтелекту людини, пов’язані з науково-технічним прогресом (НЛ-1);

розуміє важливість самостійного мислення, цінує свободу (НЛ-2);

аналізує ступінь ризику під час прийняття життєво важливого рішення, усвідомлює цінність життя (НЛ-3);

виявлє здатність оперативно та адекватно реагувати на технологічні зміни у житті суспільства (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає основні відомості про життя та творчість сучасних письменників;
  • розповідає про ключові події сюжету творів;
  • розкриває актуальні теми і проблеми у прочитаних текстах;
  • характеризує образи головних героїв, їхнє сприйняття світу, стосунки з батьками, друзями та ін.;
  • визначає особливості художньої оповіді у творах (від 1-ої чи 3-ої особи), роль оповідної форми у розкритті образів героїв;
  • порівнює оригінал і переклад в окремих фрагментах (за умови володіння іноземною мовою);
  • порівнює образи підлітків у прочитаних творах;
  • оцінює (із допомогою вчителя) художню вартість прочитаних творів;
  • володіє інформацією про бібліотеки України (центральні, а також у рідному місті, селі), їхню структуру, організацію роботи (зокрема з використанням Інтернету);
  • розповідає про твори сучасних авторів, які привернули його увагу, пояснює свої уподобання;

виявляє початкові вміння розрізнення художньої вартості сучасних творів.  

58.

Айзек Азімов. Роздуми про майбутнє людини й людства у повісті «Фах». Проблема духовної реалізації людини.

 

(ТЛ) Поглиблення понять про оповідача, розповідача роман, повість, фентезі. Поглиблення уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

(ЛК) Коло читання сучасних підлітків. (УС) Бібліотеки України.

(ЕК) Порівняння образів підлітків у творах.

(МЗ) Іноземна мова.

Написати міні-твір на тему «Якою я бачу школу майбутнього»

 

59.

Образ Джорджа Плейтена. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.

Кросворд https://learningapps.org/view10678187

 

Намалювати ілюстрації до твору

Скласти паспорт-анкету головного героя твору

60.

Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей в повісті «Фах».

 

Підготувати повідомлення про Діану Вінн Джонс

61.

Діана Вінн Джонс. «Мандрівний Замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.

Кросворд https://learningapps.org/view7291158

 

Намалювати замок Хоула

 

62.

Значення художнього прийому чаклунства у творі «Мандрівний Замок Хаула».

Інтерактивний аркуш https://www.liveworksheets.com/w/ru/zarubezhnaya-literatura/159603

 

Підготувати 10 цікавих фактів про Корнелію Функе

 

 

 

63.

Корнелія Функе. «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.

Дидактичний матеріал

https://vseosvita.ua/library/didakticnij-suprovid-do-uroku-u-7-klasi-za-temouobraz-megi-divcinki-kotra-lubit-citati-ii-prigodi-j-duhovne-viprobuvanna-poednanna-uavnogo-i-realnogo--451397.html

 

Скласти стислу пам'ятку-рекомендацію від імені героя щодо читання книжок.

 

 

64.

Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.

 

Поміркувати над питанням «Наскільки актуальним є твір сьогодні?»

 

65.

Поєднання уявного і реального світів у творі «Чорнильне серце».

 

Підготуватися до контрольної роботи

 

66.

Урок контролю та корекції за темою «Сучасна література».

Тестові завдання.

 

 

 

ПІДСУМКИ

Ключові компетентності

Учень (учениця):

розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1);

цінує здатність до  ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2);

усвідомлює переваги здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3);

розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4).

Предметні компетентності

Учень (учениця):

  • знає авторів і відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
  • аналізує й інтерпретує художні твори (окремі компоненти й цілісно);
  • знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 57 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації тексту;
  • визначає жанрові ознаки, форми оповіді (від 1-ої чи 3-ої особи) у творах, що вивчалися протягом року;

демонструє вміння порівнювати твори різних видів мистецтва, твори українських і зарубіжних авторів (в окремих аспектах – теми, ідеї, образи, жанри та ін.).

67

Позакласне читання №4. «Хроніки Нарнії»   К. С. Льюїса – яскравий приклад сучасного фентезі.

Фільм https://eneyida.tv/7154-khroniky-narnii-lev-chaklunka-i-charivna-shafa.html

 

(МЗ) Українська література

Кросворд https://learningapps.org/view22922285

 

68.

Розвиток мовлення №4 (усно). Відгук на твір сучасної фантастичної літератури або літератури фентезі у вільній формі.

 

Повторити вивчене

 

69.

Гра «Літературний калейдоскоп». Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

Підготувати проєкт

 

70.

Підведення підсумків. Завдання для літнього читання.

 

Література на літо

 

Для вивчення напам’ять

 Р. Бернс. «Любов»

 Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…»

 Кіплінг «Якщо…».

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бондарук Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гурба Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Грабар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Козачко Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Демчук Діана Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
4 серпня 2023
Переглядів
8371
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку