Міжнародний день осіб з інвалідністю відзначається 3 грудня та є важливим нагадуванням про розмаїття людей. Цей день – чудова нагода поповнити власний багаж знань про інклюзію та закріпити навички коректного спілкування і взаємодії з різними людьми.
Усі діти рівні, проте кожному та кожній потрібен особливий підхід. Враховуючи особливості здоров’я різних школярів, ми підготували тест, який допоможе комплексно проаналізувати вашу поінформованість у темі, а також перевірити переконання на предмет дискримінації стосовно людей з інвалідністю.
Але це не все! Навіть якщо за результатами тесту ви отримаєте найвищій бал, украй важливо не зупинятися та підвищувати власну компетентність у темі інвалідності! А щоб вам було простіше, пропонуємо на допомогу тематичну добірку з журналу та Бібліотеки «На Урок»:
Тема: Класифікація категорій дітей з порушеннями в розвитку
Автор: Ткачова Людмила Миколаївна
Про матеріал: Розробка містить важливу інформацію для кожного вчителя: різновиди порушень розвитку дитини, їх особливості та поради освітянам у роботі. За допомогою матеріалу педагоги зможу краще зрозуміти особливості особистісно-орієнтованого підходу до навчання та зробити його процес ефективнішим.
Тема: Рекомендації: «Як говорити з дитиною з інвалідністю»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Стаття пропонує коректну недискримінаційну лексику як спосіб подолання соціальних бар’єрів для дітей з інвалідністю.
Тема: Методичні рекомендації: «Дитина з аутизмом у школі»
Автор: Зборюк Тетяна Павлівна
Про матеріал: Розробка побудована на досвіді авторки та містить інформацію про особливості дітей із такою ментальною інвалідністю як аутизм, а також рекомендації щодо роботи та організації інклюзивного простору.
Тема: Стаття: «Те, що учень з аутизмом хотів, аби ви знали про нього»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Пропонована стаття допоможе вчителям краще зрозуміти дитину з аутизмом, також вона містить декілька порад по організації роботи.
Тема: Презентація «Як говорити з дітьми про осіб з інвалідністю, особливі потреби дітей та інклюзію»
Автор: Трубіцина Юлія Петрівна
Про матеріал: Авторка пропонує змістовний та професійний матеріал про людей з інвалідністю, різноманіття та інклюзію. Розробка містить достатню інформацію для вичерпної розмови з учнями про інвалідність, поради щодо спілкування з особами з інвалідністю та цікаві мультфільми й книги по темі.
Тема: Стаття: «6 фактів, які повинен знати педагог про дислексію»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Пропонована стаття допоможе освітянам краще зрозуміти причини дислексії, її особливості та прояви, а також знайти шляхи для роботи з учнями з дислексією.
Тема: Презентація «Психологічні особливості повідомлення негативних новин дітям з особливими потребами»
Автор: Яхницька Наталія Романівна
Про матеріал: Розробка дає можливість навчитися правильно повідомляти погані новини дитині з різними порушеннями, а також містить поради щодо виховання школярів.
Тема: Стаття «9 шкільних проблем, з якими стикаються діти з вадами слуху»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Матеріал висвітлює декілька ключових проблем, які стають на заваді ефективному навчанню дітей з вадами слуху.
Тема: Презентація «Проект на тему: Школа для кожного своя»
Автор: Косович Наталія
Про матеріал: Метою даної розробки є створення інклюзивного шкільного простору за допомогою проєкту, до якого можуть бути залучені усі працівники та учні школи. Матеріал пропонує чіткий план дії щодо впровадження інклюзії у закладі.
Тема: Рекомендації «11 порад по роботі з учнями з порушеннями зору»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Стаття містить рекомендації, що допоможуть налагодити продуктивну роботу зі слабозорим учнем.
Тема: Казки для гіперактивних дітей. Як скласти казки для власної дитини?
Автор: Юдакова Марія Олексіївна
Про матеріал: Авторка пропонує цікавий метод розвитку творчих здібностей дітей, у тому числі з особливими освітніми потребами. Метод казкотерапії у розробці здебільшого орієнтований на гіперактивних учнів та на допомогу їм.
Тема: Стаття «Що має знати вчитель про мовні розлади»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Матеріал містить інформацію про види та прояви мовних розладів, які може помітити вчитель, а також рекомендації для допомоги дітям.
Тема: Види та специфіка роботи з дітьми, які мають порушення зору
Автор: Цюрмаста Тетяна Анатоліївна
Про матеріал: Знання видів наочних посібників дає змогу вчителю правильно їх добирати і ефективно використовувати під час навчання, а також виготовляти наочність самостійно або разом з дітьми.
Тема: Стаття: «Учні з диспраксією: що потрібно знати вчителю»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Матеріал, який допоможе вчителю краще зрозуміти учня з диспраксією.
Тема: Поради вчителю ЗНЗ при роботі в інклюзивному класі (за індивідуальною формою) з дитиною, що має ментальні порушення
Автор: Кучер Наталія
Про матеріал: У статті розкрито особливості психічних процесів дитини з ментальними порушеннями та надано рекомендації вчителю загальноосвітнього навчального закладу щодо роботи з такою дитиною в інклюзивному класі або за індивідуальною формою навчання.
Тема: Стаття «Що потрібно знати вчителю про ехолалію»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Огляд причин, проявів та видів ехолалії, рекомендації ефективної взаємодії з учнями інклюзивного класу, які мають ці симптоми.
Тема: Види роботи з профілактики дисграфії у молодших школярів
Автор: Руднєва Наталія Юріївна
Про матеріал: Методичні рекомендації з графомоторики допоможуть спеціалістам у підготовці дітей з особливими потребами до навчання грамоти: розвинути в них графічні навички, дрібну моторику, скоординованість рухів руки та ока.
Тема: Стаття «Що потрібно знати вчителю про дисграфію»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Матеріал містить огляд причин та проявів дисграфії, а також рекомендації щодо виявлення порушення.
Тема: Стаття «Новітні технології для дітей з особливими освітніми потребами»
Автор: Редакція журналу «На Урок»
Про матеріал: Стаття корисні висвітлює застосунки та програми для дітей з вадами зору, слуху та особливостями розвитку.
А ви маєте авторські напрацювання? Додавайте їх до Бібліотеки «На Урок». Допоможіть колегам зробити навчальний процес якіснішим та інклюзивним!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.