Добірка матеріалів, присвячених інтернет-небезпекам.

Чи можете ви уявити своє життя без інтернету? Певно, що ні. Адже саме завдяки ньому ми можемо спілкуватися з людьми з будь-якого куточку світу, знаходити цікаву інформацію, шукати актуальні новини, рати участь у цікавих заходах тощо. І якщо дивитися лише з цього боку, то інтернет людині друг, і це не викликає сумнивів! Але є ще й інший бік, темний та небезпечний. Інтернет – зручний простір для шахрайства та злочинів. І подеколи вони настільки неочікувані, що підготуватися до них украй складно.

Звісно, інтернет може бути небезпечним. Але це зовсім не означає, що ми маємо відключити доступ до мережі та заховатися подалі. Насправді, ми можемо розібратися з усіма несподіванками, які нам готує інтернет-простір, та захиститися від небезпек. І обов'язково ми маємо навчити захищатися наших учнів! Впоратися з цим завданням не завжди легко... А щоб вам було простіше, ми підготували для вас добірку корисних матеріалів із нашої Бібліотеки, присвячених інтернет-небезпекам та правилам поведінки у мережі. Користуйтеся та надихайтеся!


Тема: Захист даних. Конфіденційність в Інтернеті
Автор: Маюк Руслан Андрійович
Про матеріал: У пропонованому матеріалі озглядаються наступні питання: що таке конфіденційна інформація, як її захищати, відповідні норми законодавства, небезпеки, які чекають в Інтернеті, а також надано рекомендації про те, як користуватися особистим комп'ютером та телефоном, щоб зберегти конфіденційність своїх даних.


Тема: Як розрізняти факти та вигадки в Інтернеті
Автор: Хайнус Наталія Володимирівна
Про матеріал: Розробка уроку з англійської мови для учнів старших класів.Сам урок можна розбити на дві логічні частини: перша – це робота з текстом «Telling fact from fiction», де учні знайомляться з літературними героями та історичними постатями, виконують різні вправи. Друга частина – це робота з відеоматеріалом «How to separete fact and fiction online», з освітнього телеканалу TED, перегляд, обговорення та виконання різноматіних завдань на розуміння матеріалу.


Тема: Цифрове покоління: соціалізація і безпека
Автор: Желєзнякова Лариса
Про матеріал: У пропонованій презентації розглядаються ознаки цифрового покоління та їхні особливості. Також розкривається значення понятть кіберсоціалізації та інтернет-ризиків. Окремо розбираються види агресії в мережі та можливі показники психологічного неблагополуччя внаслідок зіткнення з онлайн-ризиками.


Тема: Безпечний інтернет. Кібербулінг
Автор: Кунда Світлана Вікторівна
Про матеріал: Безпека дітей є надзвичайно важливою, особливо коли мова йде про безпеку в Інтернеті. Діти повинні знати про кібербулінг, фішингові атаки та хепі-слепінг. Це допоможе їв не потрапити в халепу та протидіяти загрозам.


Тема: Виховна година «Безпека в Інтернеті»
Автор: Кучерук Ірина Михайлівна
Про матеріал: Розробка виховної години з інформаційної безпеки в Інтернеті, яка розкриває правила спілкування в Інтернеті. Також діти дізнаються про небезпечні кібертехнології, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в мережі. Під час виховної години використовуються різноманітні інтерактивні ресурси. Головна мета виховної години – формування компетентностех та життєвих навичок (толерантність, самоконтроль, навички ведення дискусії), розвиток пам’яті, уваги, вміння захищати себе та інформацію від шкідливих чинників Всесвітньої мережі. Також діти пригадають практичні навички роботи з ПК, про важливість обережності та відповідальності під час роботи в мережі.


Тема: Загрози та їх уникнення: інформаційна безпека дітей в мережі інтернет
Автор: Олійник Наталія
Про матеріал: Пронована стаття розкриває загрози, з якими діти можуть зіштовхнутися в мережі, та способи їх уникнення. Також авторка дає корисні рекомендації батькам, які допоможуть їм захистити дітей та зрозуміти, що вони потрапили в нестандартну ситуацію.


Тема: Проблеми інформаційної безпеки. Загрози при роботі в Інтернеті
Автор: Касянчук Наталія Володимирівна
Про матеріал: Із якими загрозами можуть зіштовхнутися учні в інтернеті? Як їх уникнути? Відповідь на ці запитання ви знайдете у пропонованій презентації. Розкажіть дітям про напрямки захисту інформації, про види інтернет-загроз, а також розкажіть про правила, яких варто дотримуватися, аби не опинитися в небезпеці.


 

Тема: Безпечний Інтернет. Правила
Автор: Пінтіліє Людмила Юріївна
Про матеріал: Яких правил дотримуватися, аби почувати себе у безпеці в інтернеті? Що порадити дітям? У пропонованому матеріалі ви знайдете правила безпечної поведінки в мережі, які варто надати батькам учнів під час батьківських зборів. Захистимо дітей разом!


 

Тема: Засоби масової інформації та здоров'я людей
Автор: Кузьміна Наталія
Про матеріал: Пропонована презентація містить інформацію про інформаційну безпеку. За її допомогою ви розкажете учням про вплив засобів масової інформації на здоров'я і поведінку людей, комп'ютерну безпеку, безпеку в мережі інтернет. Очікувані результати: учні пояснюватимуть вплив чинників інформаційної небезпеки на здоров’я; вмітимуть критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації; дотримуватимуться правил безпеки при користуванні комп’ютером, інтернетом, обгрунтовуватимуть вплив чинників інформаційної небезпеки на здоров’я.


 

Тема: Безпечний Інтернет
Автор: Шаповал Катерина
Про матеріал: Урок-тренінг із теми «Безпечний Інтернет» для учнів восьмих-дев'ятих класів. Діти розглянуть реальні ситуації, які можуть трапитися з ними в мережі та дізнаються, як прротидіяти небезпеці, самостійно зроблять важливі висновки. 


Тема: Загальношкільні батьківські збори «Рекомендації батькам, які допоможуть попередити Інтернет-залежність і зробити дозвілля дитини корисним»
Автор: Тихомирова Тетяна
Про матеріал: У матеріалі детально розглядаються причини винекнення інтернет-залежності у підлітків. Окремо наводяться симптоми, за якими батьки можуть виявити інтернет-залежність у свої дитини. І головне – у матеріалі зібрані поради для батьків, які підозрюють, що у дитини виникла залежність від інтернету, окреслені дії. 


Тема: Виховна година з елементами тренінгу «"Нікнейм" в інтернет-спілкуванні. Безпечний Інтернет для дітей»
Автор: Овчинникова Олена Миколаївна
Про матеріал: Мета пропонованого матеріалу – дослідити позитивні і негативні сторони інтернету; допомгти дітям засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в інтернеті та про шляхи їх подолання. До розробки уроку додається презентація


Тема: Веб-квест «Захист інформації в мережі Інтернет»
Автор: Маївка Світлана
Про матеріал: Пропонований веб-квест допоможе ефективно розвивати цілий ряд компетентностей учнів, і головне - навчить їх із розумом використовувати інформацію, отриману з інтернету, та не розкривати дані про себе. Веб-квест використовує інформаційні ресурси інтернету та допомагає інтегрувати їх у робочий процес.


Тема: Розробка уроку інформатики для 2 класу. Тема: «Початкові уявлення про Інтернет»
Автор: Томчук Ірина Григорівна
Про матеріал: Пропонована розробка допоможе сформувати уявлення в дітей про Інтернет; розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення; виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.


Тема: Методика організації тижня безпечного Інтернету
Автор: Мудрак Анна Євгеніївна
Про матеріал: Проблема забезпечення безпеки дітей в інформаційно-телекомунікаційних мережах стає все більш актуальною в зв'язку з істотним зростанням чисельності неповнолітніх користувачів. У сучасних умовах розвитку суспільства комп'ютер став для дитини і «другом» і «помічником» і навіть «вихователем», «учителем». У зв'язку з цим необхідно спрямувати всі зусилля на захист дітей від інформації, що завдає шкоди їх здоров'ю та розвитку. Про те, як це зробити, ви зможете дізнатися з пропонованого матеріалу. 


Тема: Безпечне користування Інтернетом
Автор: Черчук Надія Василівна
Про матеріал: Урок розроблений згідно чинної програми. Містить індивідуальні вправи для дітей, роботу у команді та ігрові завдання. До матеріалу додається яскрава презентація


Тема: План виховного заходу «Ми за безпечний Інтернет»
Автор: Жебровська Ганна Юріївна
Про матеріал: Пропонований виховний захід дозволить учням познайомитися з плюсами та мінусами Інтернету, небезпеками, які приховують соціальні мережі. До матеріалу додається презентація та добірка посилань на тематичні відео.


Тема: Дебати «Чи варто запроваджувати технологію анонімного доступу батьків до акаунтів дітей в соціальних мережах?»
Автор: Біловус Тетяна Дмитрівна
Про матеріал: Учасники дебатів (учні 11-х класів, батьки, вчителі, психологи та бібліотекарі) спробували зрозуміти, наскільки необхідний інтернет в нашому житті, чи знаємо ми правила безпечного користування інтернетом, та чи потрібно батькам контролювати перебування дітей у соціальних мережах. 


Тема: Стаття «Зв’язок етичного та безпечного спілкування підлітків у соціальних мережах»
Автор: Репка Марина Василівна
Про матеріал: У статті автор аналізує особливості спілкування підлітків у соціальних мережах, визначає можливі загрози віртуального простору, розкриває необхідність дотримання етичних правил віртуального спілкування. Наведено способи безпечного ведення акаунтів у соціальних мережах. Автор перелічує переваги ведення віртуальних сторінок із дотриманням правил культури спілкування.


Тема: Тренінг «Подорож інтернетом»
Автор: Переходько Валентина Федорівна
Про матеріал: Пропонований урок-тренінг буде цікавим для дітей різного віку (5-12 клас) також можна провечти для вчителів. Має різного типу вправи.


Тема: Виховна година «Комп’ютер, гаджет, інтернет, мобільний зв'язок – користь чи шкода?»
Автор: Журба Людмила Леонідівна
Про матеріал: Мета пропоновано матеріалу – ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом комп’ютера, гаджета, інтернету, мобільного зв’язку на здоров’я дитини. Розробити рекомендації до безпечного використання, розвивати навички безпечної роботи за комп’ютером, безпечного користування гаджетом, інтернетом та мобільним зв’язком. Виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.


Тема: Презентація-лепбук «Правила безпечного інтернету»
Автор: Щербина Людмила Миколаївна
Про матеріал: Пропонований матеріал дозволить у цікавому форматі розказати учням початкової школи про правила поведінки в інтернеті. Діти розгадиватимуть ребуси, збиратимуть пазли та працюватимуть із QR-кодами. 


Тема: Конспект уроку інтегрованого курсу «Громадянська освіта» у 10 класі з теми «Цифрова ідентичність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті»
Автор: Панасюк Галина Валеріївна
Про матеріал: Мета уроку: формувати розуміння таких понять як цифрова ідентичність та особливості формування соціальної та цифрової ідентичності, кіберзлочини, кібербулінг. Завдання матеріалу: навчити дітей, як захисти свої права і приватність у віртуальному світі, виховувати вміння оцінювати можливі небезпеки пов’язані з користуванням Інтернету.


Тема: Авторське право та Інтернет. Безпечна робота в Інтернеті. Налаштування безпечного пошуку та безпечного перегляду відео
Автор: Вікторія Снитюк Олегівна
Про матеріал: Мета пропонованого матеріалу: сформувати поняття про авторське право в Інтернеті, навчити налаштовувати безпечний пошук та безпечний перегляд відео. Це дозволить розвивати логічне мислення; спостережливість та уважність; виховувати інформаційну культуру, повагу до авторського права інших людей.

Ми впевнені, що вам також є чим поділитися з колегами! Тож додавайте матеріали до нашої Бібліотеки!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter