31 тиждень НУШ відкриє завісу до таких надважливих для другокласників тем як малюнкове письмо стародавніх народів, зміни у світі, вага та вартість. Коли, якщо не зараз, зробити навчання ще цікавішим за допомогою наших вправ?
«Наскельні малюнки»
По всьому світу спелеологи (тобто науковці, які вивчають печери) знаходять підтвердження існування найдавніших людей. Але що говорять ці люди, яке їх життя? Запропонуйте дізнатися школярам, виконавши вправу.
Перед тим як почати виконувати завдання після кожного тексту, спочатку заохотьте школярів проаналізувати декілька зображень та на їх підставі дібрати заголовок до тексту, прогнозувати його зміст та визначити мету читання. Згодом, запропонуйте другокласникам поглянути на фотографії різних печер світу та співвіднести їх із невеликими нарисами.
Скельні житла Бхімбетка, Індія.
На півночі центральної Індії розташовані величезні гірські утворення з безліччю печер, що колись слугували осередком древніх людей. Тільки уявіть, у містечку збереглося близько 500 осель! Індійці дали їм ім’я Бхімбетка (від імені героя індійського епосу). Наскельні малюнки різноманітні: є незначні замальовки, а є такі, що складаються з сотні яскравих зображень. Найчастіше індійці зображували візерункові орнаменти та сцени битв.
- Які слова у тексті є багатозначними? (Слугувати, зображення тощо)
- Доберіть синоніми до слова «зображення» та запишіть у зошит.
Національний парк Какаду, Австралія.
Австралійський Національний парк Какаду названий на честь племені Gaagudju, що раніше проживало на цій території. Плем’я какаду залишило нащадків – інших аборигенів, які досі мешкають у парку, а уклад їхнього життя не змінюється з часів кам’яного віку. Протягом тисяч років корінні австралійці займалися наскельними розписами. Крім звичних релігійних сцен і полювання, залишилися зображення вимерлих видів тварин (сумчасті тигри, соми, баррамунді) та навіть обриси їхніх внутрішніх органів.
- Які спільнокореневі слова до слова «австралійський» зазначені у тексті?
- Що означають слова «уклад», «нащадки», «племя», «аборигени»? Зверніться до тлумачного словника.
Печера Куева-де-лас-Манос, Аргентина.
Печера з поетичною назвою Куева-де-лас-Манос розташована в провінції Санта-Крус, неподалік від міста Періто-Морено. Дивовижна картина на вапняку датується 13-9 тисячоліттями до нашої ери. Це об’ємне полотно, прикрашене напрочуд чіткими слідами рук. Учені навіть вигадали теорію про те, як стародавні люди могли отримати такі відбитки долонь. Імовірно, вони брали спеціальну речовину, набирали її у рот, а крізь трубку з силою видували на руку, прикладену до стіни.
- Знайдіть і прочитайте, яким роком датується картина на вапняку? Що означає «до нашої ери»?
- Чому картини такі важливий для людей? Наведіть кілька аргументів. А яка роль наскельних малюнків сьогодні?
Печерний комплекс ЛААС-Гааль (Laas Gaal), Сомаліленд.
Від країни Сомалі, що на африканському континенті, у 2017 році відокремилася республіка Сомаліленд. Для археологів ця місцевість становить неабиякий інтерес через печерний комплекс ЛААС-Гааль, що містить наскельні розписи часів 8-9 і 3 тисячоліття до нашої ери. Місцеве ж населення, навпроти, значення малюнкам предків не надає, і досі використовує печери для укриття від дощів. На гранітних стінах зображено сцени з життя і побуту кочового народу Африки: процес випасу худоби, церемонії, ігри з собаками.
- Знайдіть у тексті таку інформацію: місце і час подій, персонажі, наскельні зображення.
- Які спільнокореневі слова є у слова «печера»? Випишіть їх.
Запитання після виконання всіх завдань:
- Яке значення має малюнкове письмо стародавніх народів сьогодні? А яке значення малюнок відігравав у ті часи?
- Чи вважаєте ви якісь наскельні малюнки більш значущими, ніж інші? Які малюнки вас найбільше вразили, чому?
- Під час уроку або вдома створіть хронологічну схему або таблицю перелічених подій.
«Змінюємо світ»
«Усе пов’язано з усім» – істина, яка знайшла своє втілення у поточній темі інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Прищепити учням позитивні звички та поміркувати над важливими питаннями допоможе запропонована відеоробота.
Але спочатку влаштуйте дискусію з відкритим питанням до учнів: чи може вона або він змінити світ на краще? Чому піклування про власне здоров’я є відповідальною справою кожного?
1. Перед першим переглядом відеороботи заохотьте дітей спрогнозувати зміст на підставі заголовка, визначити призначення відео. Хто буде це дивитися? Чому?
2. Запропонуйте повторно переглянути відео та виокремити таку інформацію:
- Як не заразити інших?
- Чому мило допомагає «змити» коронавірус з рук?
- Що страшніше: злісний вірус, який призводить до смерті за один день, чи вірус уповільненої дії, з яким людина може ходити 7-14 днів? І чому?
- Що таке «інфовірус»?
3. Робота в парах та обговорення наступних запитань:
- Чи сподобався мультфільм? Чому?
- Що найбільше вразило? Що, можливо, хотілося б, змінити?
«Хто скільки?»
Одна з провідних тем 31 тижня – маса, а саме така її одиниця як центнер. Як розповісти дітям про вагу, щоб вони не тільки зрозуміли на словах, але й вміли втілювати ці знання у життя? Запропонуйте дітям зіграти в гру «Хто скільки» та вгадати яка істота або предмет важить 1 центнер!
Переглянути більше та завантажити
«Німе кіно»
Заохотьте дітей об’єднатися у пари та зіграти у гру, за допомогою якої вони закріплять свої знання з теми «Вартість», але найцікавіше – спробують зіграти у німому кіно!
Другокласники повинні театралізувати одну сцену на вибір, але найголовніша мета – правильно провести грошову операцію. Під час театралізації потрібно використати (невербально) такі фрази як «без решти», «достатньо грошей», «недостатньо грошей», також можна створити схематичний малюнок за необхідності.
Сцени на вибір:
- Покупець у салоні тканин, якому не вистачає грошей на покупку, та продавець.
- Добра продавчиня на ринку, яка постійно запитує: «Скільки грошей не вистачає?», та мама з дитиною.
- Хлопчик, який продає маленьких кошенят біля метро, та стара бабуся.
- Обмін навчальними книгами між студентами з додатковою доплатою.
Додаткові матеріали до тридцять першого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»
Тема: Інтегрований урок «У пошуках скарбів здоров'я мовними стежками»
Авторка: Кульбачна Оксана Іванівна
Про матеріал: Матеріал містить вичерпну інформацію для створення інтегрованого уроку з української мови та «Я досліджую світ», що розвине мовні навички другокласників, а також їхню компетентність у галузі природничих наук.
Тема: Урок-тренінг із розвитку зв’язного мовлення та основ здоров’я
Авторка: Левченко Олена Вікторівна
Про матеріал: Авторка пропонує провести незабутній інтегрований урок, що не тільки згуртує колектив, але й розвине в дітях навички позитивної психології.
Тема: Урок з української мови в 2 класі «Ми – сильні і спритні»
Авторка: Дворядкіна Вікторія Володимирівна
Про матеріал: Пропонований урок навчить учнів аналізувати вчинки дійових осіб, допоможе відпрацювати навички правильного і свідомого читання, учні навчаться інтонаційно правильно відтворювати діалог героїв.
Тема: Стратегія розвитку критичного мислення «Кубування»
Авторка: Савицька Олександра Ігорівна
Про матеріал: Розробка містить інформацію про надцікаву освітню методику «Кубування», за допомогою якої можна проаналізувати будь-який предмет, а отже і будь-яку купюру.
Тема: Розв'язання задач «Гроші, фінансова грамотність, витрати моєї сім'ї»
Авторка: Скринникова Світлана Миколаївна
Про матеріал: Подана розробка пропонує варіант уроку з математики, на якому другокласники навчаться визначати різницю між потребами, приймати рішення та цінувати справжню вартість речей.
Тема: Комбінований урок «Маса»
Авторка: Солдатко Вікторія
Про матеріал: Матеріал допоможе дітям закріпити знання з такої теми як кілограм шляхом обговорення та цікавих вправ.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «У світі художніх образів». 23 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Новий погляд на звичні речі» 24 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
- «Кмітливість рятує!». 25 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Винаходи і винахідники». 26 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Весна прийшла!» 27 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Слова, що долають відстань!» 28 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Подорож у часі». 30 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.