А ви вже впроваджуєте STEM на своїх уроках? Якщо ні, то саме час почати! Адже коли, як не зараз, виховувати в учнів любов до науки? А також одночасно до читання та мистецтва, використовуючи технології STEAM і STREAM. А головне, що діти просто у захваті від уроків, проведених у стилі STEM, тож здобуття знань перетворюється на справжнє задоволення.
Але як організувати та провести STEM-урок на вищому рівні? Як поєднати технічні науки з мистецтвом та читанням? Як гарантовано зацікавити школярів? Справді, впоратися з цим завданням не завжди легко! А щоб вам було простіше, ми підготували для вас добірку корисних матеріалів із нашої Бібліотеки, присвячених STEM, STEAM та STREAM. Користуйтеся та надихайтеся!
Тема: Впровадження елементів STEAM-освіт у процесі навчання природничих дисциплін в умовах НУШ
Автор: Бубир Олександр Олександрович
Про матеріал: STEM-компетенції/компетентності і навички (competencies & skills) – динамічна система знань і умінь, навичок і способу мислення, цінностей і особистісних якостей, які визначають здатність до інноваційної діяльності. З цієї презентації ви дізнаєтеся багато цікавого про STEM у НУШ.
Тема: STEM-освіта: проблеми та напрямки впровадження
Автор: Листопад Вікторія Геннадіївна
Про матеріал: Кожен із нас замислюється про те, яким буде світ через якихось десять років? Дивлячися на те, як стрімко розвивається людство, важко передбачити, чи не так? Та саме в цьому світі наші діти житимуть та будуватимуть кар’єру. Чи здатна сучасна освіта підготувати їх до цього? Відповіддю може стати STEM-освіта. Що вона з себе представляє, якими принципами керується і які несе переваги? Відповіді на ці запитання ви дізнаєтеся з пропонованої методичнох розробки.
Тема: Складання і розв’язування учнями прикладних задач за змістовними лініями як спосіб їх STEM-навчання
Автор: Бондаренко Лариса Михайлівна
Про матеріал: Метою роботи було формування в учнів загального уявлення про своєрідність та особливості природи нашої планети, активізація фантазії, творчост та креативності, розвиток уміння працювати в команді, слухати і чути; навчитися орієнтуватися у нагальних проблемах сучасного життя. Досягти цих цілей можна шляхом впровадження STEM-освіти на уроках математики.
Тема: Шкільна STEM і STEAM-освіта. Чому вона така популярна?
Автор: Юрків Руслана Сергіївна
Про матеріал: STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд (основна тенденція зміни, актуальний напрям), який останнім часом набирає швидких обертів в освітньому просторі України. Що означає ця абревіатура і чому така популярна STEM-освіта? Спробуємо розібратися. До розробки додається презентація.
Тема: Пізнаємо навколишній світ через STEM-знання
Автор: Шмотолоха Олександр Романович
Про матеріал: У пропонованій розробці ви знайдете матеріали про STEM-освіту та отримаєте інформацію щодо практичного застосування STEM-знань при викладанні природничих наук. Посібник адресовано педагогічним працівникам природничо-математичного циклу.
Тема: Застосування засобів геометрії для підвищення енергоефективності будинків
Автор: Шелестюк Анжела Олександрівна
Про матеріал: Пропонований конспект STEM-уроку яскраво демонструє демонструє зв'язок математики з реальним життям. Діти дізнаються, як геометричні об'єкти та їх розуміння можуть допомогти в створенні екологічного та безпечного середовища.
Тема: Екологічний квест з елементами STEM-освіти «Сміття – проблема людства»
Автор: Шамрай Ніна
Про матеріал: Ключова мета – понайомити дітей із проблемами засмічення довкілля різноманітними відходами. Показати причини і наслідки забруднення навколишнього середовища пластиковими, паперовими, харчовими і твердими відходами. Розкрити вплив забрудненого середовища на здоров’я людини. Виховувати любов до природи і бережне ставлення до навколишнього середовища.
Тема: Презентація з теми «Учнівські STEM-проєкти: мейкерський підхід»
Автор: Дегтяренко Євгенія Геннадіївна
Про матеріал: Презентація, що розповідає про використання в практичній діяльності вчителя хімії учнівських STEM-проєктів та мейкерського підходу. Розробка стане у пригоді педагогам, які планують реалізувати цікаві STEM-проєкти зі своїми учнями.
Тема: STEAM-проєкт «Створення шкільного рушника дружби»
Автор: Гайворонська Елеонора Олегівна
Про матеріал: Приклад планування та синхронізації предметів для роботи над створенням STEM/STEAM проектів. Для самостійної розробки за прикладом: визначить назву проекту, етапи реалізації (послідовність предметів), міні продукти за етапами, фінальний результат (продукт).
Тема: Методичні рекомендації щодо створення позитивного психоемоційного середовища під час масових STEM-заходів (Досвід роботи Міської станції юних техніків Дніпра)
Автор: Шибка Ольга Сергіївна
Про матеріал: Позашкільна науково-технічна освіта має, якщо порівнювати з іншими видами освіти, ширший потенціал прийомів та методів залучення молоді до STEM-освіти. Водночас великою проблемою закладів позашкільної освіти технічного спрямування є дотримання балансу між розважальною діяльністю «науково-технічних» аніматорів під час масових заходів, діяльністю короткострокових комерційних шкіл робототехніки із залучення молоді до STEM-діяльності і тривалою освітньою діяльністю технічних гуртків, яка має ставати їхнім захопленням і приводити молодь до свідомого вибору STEM-професії. Мета роботи – провести огляд результатів діяльності щодо створення психоемоційного середовища під час проведення масових заходів STEM та STEAM напрямів у навчальному закладі «Міська станція юних техніків».
Тема: STEM-майданчик «Чарівний світ звуків»
Автор: Шумейко Олена Геннадіївна
Про матеріал: STEM-майданчик «Чарівний світ звуків» Мета: у цікавій формі розглянути програмовий матеріал, розвивати пізнавальну активність і творчість учнів, їх спостережливість та світоглядну компетентність. Демонстрації: музичні келихи, ефект Доплера, ксилофон, резонанс із камертонами.
Тема: STEM-QUEST з інформатики для 4-го класу «Космічна подорож Галактикою Інформатика»
Автор: Максимчук Юлія Леонідівна
Про матеріал: Основна мета цього заняття полягає у розвитку інформаційно-комунікативної та мовленнєвої компетентностей, поглибити знання учнів з інформатики, розширити їхні уявлення щодо усної народної творчості (приказки та прислів’я). Учні вирушать у неймовірну подорож, яка їм не просто сподобається, а й навчіть новому.
Тема: Урок-STEAM з географії на тему «Населення Євразії. Расовий та етнічний склад. Розміщення населення на материку»
Автор: Бондарь Ольга Олегівна
Про матеріал: Як уцікавити матеріал з географії та розказати дітям про народи Європи так, щоб вони точно запам'ятали? За допомогою STEAM! Ця розробка стане чудовим прикладом використання STEAM на уроках георгафії та допоможе організувати цікаве заняття для ваших учнів.
Тема: Презентація роботи учнів над створенням STEAM-проєкту на тему «Такий близький і далекий космос»
Автор: Карпюк Віта Олегівна
Про матеріал: У цій презентації поетапно описано процес створення STEAM-проєкту учнями початкової школи. Розробка стане у пригоді вчителям, які планують впроваджувати елементи STEM-освіти у роботу з учнями початкової школи.
Тема: STEM і STEAM освіта на уроках математики
Автор: Капітонова Світлана Сергіївна
Про матеріал: На прикладах завдань освітньої програми США надано зразки завдань з розділів «Наукова практика та інструменти» та «Інженерна практика». Стане у пригоді всім, хто планує зробити STEM частиною навчального процесу.
Тема: Методична розробка STEAM-уроку на тему «Визначення прискорення тіла під час прямолінійного рівноприскореного руху»
Автор: Пірус Вікторія Михайлівна
Про матеріал: Нестандартний урок з формуванням експериментальних навичок учнів, з розвитком логічного мислення та вміння робити висновки з експерименту. На уроці опановуються: основні компетентності у природничих науках і технологіях; математична компетентність; ініціативність і підприємливість; професійна компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя. Урок проводиться за межами класної аудиторії.
Тема: Методологічні основи запровадження STREAM-освіти в закладах загальної середньої освіти
Автор: Блозва Оксана
Про матеріал: Презентація підготовлена як матеріал до виступу на педагогічній раді. Завдяки пропонованій розробці ви зможете дізнатися більше про особливості STREAM-освіти та ознайомити з ними колег.
Тема: Нейропедагогіка – ключ STREAM-вчителя до навчання та виховання за законами роботи мозку
Автор: Дядюшкіна Ірина Олександрівна
Про матеріал: Презентація присвячена новим науковим відкриттям в сфері роботи головного мозку та особливостям роботи з сучасними учнями. Нейропедагогіка, нейроосвіта або нейродидактика - це інтегрована наукова дисципліна, новий погляд на освіту, що базується на впровадженні освітніх стратегій та технологій відповідно сучасним науковим відкриттям в сфері функціонування головного мозку. Нейропедагогіка містить в собі потенціал в розв'язанні проблем практичної організації особистісно-орієнтованого навчання в сучасній школі. Надані конкретні рекомендації педагогам та батькам учнів як використовувати ресурси головного мозку та його здатність здобувати нові знання для підвищення якості навчання.
Тема: Нестандартний урок математики з елементами STEM-освіти на тему: «STEM-круїз»
Автор: Бардика Ліна
Про матеріал: Нестандартний урок математики з елементами STEM-освіти у 3 класі. Діти у цікавому форматі повторять таблицю множення, розвиватимуть логіку та розумітимуть, як математика пов'язана з реальним життям. А ще такий урок неодмінно запам'ятається дітям. До уроку додається презентація.
Тема: Застосування STEM технологій при вивченні іноземної мови
Автор: Маковська Лілія Ігорівна
Про матеріал: У пропонованій статті розміщено матеріали, що містять інформацію щодо розвитку STEM–освіти, її впровадження в навчальний процес. Приділено увагу застосуванню STEM технологій при вивченні іноземної мови, розглянемо її переваги та недоліки.
Тема: STEM-квест «З Україною в серці!»
Авторка: Рибенчук Іванна Іванівна
Про матеріал: Авторка пропонує провести незвичний інтегрований урок до Дня незалежності України! У межах заняття школярі об’єднаються у дві команди, які змагатимуться за подарунок по завершенню квесту. Які завдання чекають на школярів? Виготовлення Roboлистівки, загадки із QR-кодами, створення кольорового фонтану і багато іншого!
Тема: STEM-проект «Дослідження зміни складу повітря в класній кімнаті під час занять»
Авторка: Войченко Катерина Іванівна
Про матеріал: Чи знали ви, що у шкільних приміщеннях надлишок вуглекислого газу? Це негативно впливає на самопочуття дітей та вчителів, тож за складом повітря варто слідкувати. І допоможе у цьому запропонований проєкт, у межах якого школярі обчислюватимуть концентрацію CO2 в кабінеті. Також учні отримають практичні поради щодо покращення повітря у класі.
Тема: «Галицько-Волинське князівство». Конспект STEM-уроку з історії, інформатики, математики, географії для 7 класу
Авторка: Повшук Олександра Петрівна
Про матеріал: Галицько-Волинське князівство можна вивчати не тільки за допомогою історичних фактів! Авторка розробки пропонує провести інтегрований урок із залученням математики та географії. Окрім опрацювання історичної інформації, діти рахуватимуть функції, досліджуватимуть корисні копалини, а також регіони їхнього поширення.
Тема: Інтегрований урок математики та екології з використанням елементів STEM- технологій
Авторка: Денисовець Наталія Анатоліївна
Про матеріал: За допомогою цієї розробки уроку, школярі проаналізують практичне значення математики. Розв’язуючи математичні задачі та відгадуючи загадки, учні дізнаються про екологічні проблеми. Наприклад, проблему стихійних сміттєзвалищ, забруднення повітря, води тощо.
Тема: Лепбук «Таємниці води» з технологією доповненої реальності, STEM-проект у 7 класі
Автор: Пахомов Юрій
Про матеріал: Автор пропонує семикласникам створити лепбук у межах вивчення теми «Вода». Так школярі можуть всебічно дослідити питання води: як хімічної речовини, екологічної проблеми та навіть мистецького об’єкту.
Тема: Презентація до STEAM-проєкту «Значення тюльпану для людини та людства»
Авторка: Гринкевич Тетяна
Про матеріал: «А чи тільки естетичну функцію виконує тюльпан?» – питання, яке авторка STEM-проєкту пропонує дослідити дітям. Адже ця квітка, без перебільшень, має велике значення в історії людства. Причому тюльпан можна досліджувати крізь призму кількох навчальних дисциплін природничого та суспільно-гуманітарного циклу.
Тема: STEAM-урок: «Чи може одна людина змінити щось у світі?»
Авторка: Козіцька Тетяна
Про матеріал: Розробка містить цікаві ідеї для проведення інтегрованого STEM-уроку в початковій школі. По завершенню заняття діти знатимуть про те, як вирішувати екологічні проблеми за допомогою вивченого у школі. У межах уроку молодші школярі розв’язуватимуть задачі, пов’язані з терміном розкладання різних видів сміття, та організують ляльковий театр із вторсировини. Буде цікаво!
Тема: Урок: «Використання міжпредметних зв’язків при створенні проекту «Білки, жири, вуглеводи, вітаміни як компоненти їжі, їхня роль в організмі людини»
Авторка: Крекотень Наталія Олексіївна
Про матеріал: Авторка пропонує старшим учням дослідити найважливіші органічні речовини за допомогою STEM-технологій. Урок передбачає інтеграцію кількох предметів та співучителювання викладачок і викладачів хімії, біології та інформатики. Це допоможе всебічно вивчити питання і провести незабутній урок!
Тема: Урок-подорож: «Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Океани. У чому неповторність Тихого океану?»
Авторка: Ласій Олена Миколаївна
Про матеріал: Авторка пропонує об’єднати дві теми із курсу природознавства та математики для четвертого класу. У межах уроку-подорожі молодші школярі закріплять знання з двох тем: багатоцифрові числа та світовий океан. Також у дітей є чудова нагода відчути себе океанологами, дослідниками флори і фауни найбільшого океану Землі.
Тема: Позакласний захід «Новорічна Stem-лабораторія»
Авторка: Колінько Олена Миколаївна
Про матеріал: Розробка містить сценарій позакласного заходу, який стане чудовим доповненням до зимового семестру. Авторка пропонує поєднати театралізацію та STEM-експерименти! Які досліди виконуватимуть школярі 1-5 класу? Досліди, які демонструють виверження вулкану, веселку, лавову лампу тощо.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.