Чи можна обійтися без критичного та креативного мислення? Можливо, але лишень уявіть, яким би тоді був наш світ. Упевнені, жити було б геть не так цікаво! Тож аби не опинитися в такому невеселому світі, варто працювати над розвитком і критичного, і креативного мислення. Тим паче, що для цього є безліч можливостей, методів та прийомів! Головне – обрати найдієвіший. Для вашої зручності ми зібрали найцікавіші тематичні розробки з Бібліотеки «На Урок», у яких ви знайдете найцікавіші лайфхаки для роботи. Користуйтеся та надихайтеся вчителюванням!
Розробки для розвитку креативного мислення
Назва: Презентація «Цікаві завдання з використанням цеглинок LEGO» (віршовані задачі)
Авторка: Асанова Оксана Василівна
Про матеріал: Використання LEGO на уроках математики дозволяє вчителеві легко та цікаво знайомити учнів із арифметичними діями та сприяє формуванню обчислювальних навичок. Діти розвиватимуть уміння складати та розв'язувати завдання вивчених видів, учитимуться логічно мислити та комунікувати.
Назва: Презентація «Малювання фігур» (Java)
Автор: Семенюк Валерій Миколайович
Про матеріал: Пропонована презентація містить інформацію про креативне програмування (додатковий модуль), а також про малювання в середовищі Processing найпростіших фігур із використанням графічних примітивів.
Назва: Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань. Брейнстормінг: креативне мислення і генерація ідей
Авторка: Чадюк Ольга Василівна
Про матеріал: Як брейнстормінг допомагає розвивати креативне мислення (а разом із ним і критичне)? Як підготувати ефективний та цікавий урок? На що звернути увагу в першу чергу? Відповіді на всі ці запитання ви отримаєете, переглянувши пропоновану розробку.
Назва: Майстер-клас: Креативне мислення на уроках історії
Авторка: Довганич Марта Василівна
Про матеріал: Пропонований майстер-клас допоможе обрати методи та прийоми роботи для розвитку креативного мислення учнів на будь-яких уроках. До майстер-класу додається тематична презентація.
Назва: STEM-проєкт на тему: «Поєднані» (До Дня захисника України, присвячено 79-річчю від початку формування Української повстанської армії).
Авторка: Рибенчук Іванна
Про матеріал: Ознайомлювально-інформаційний, дослідницько-пошуковий, творчий проєкт, спрямований на розвиток самоосвітньої діяльності учня, на створення сприятливих умов для саморозвитку та самоаналізу. Проєкт спрямовано на формування вміння аналізувати, робити обґрунтовані висновки, планувати самоосвітню діяльність та креативно підходити до розв'язання проблем. Створення інформаційного сайту «Історичний музей «Поєднані» надалі дасть можливість поповнювати історичну базу, розширювати поле діяльності, тобто досліджувати цікаві історичні та географічні місця, ландшафт рідної місцевості.
Назва: Розвиток мовлення. Твір за серією малюнків
Авторка: Кузнєцова Інна Миколаївна
Про матеріал: Розробка містить завдання, що стануть у пригоді вчителю, який викладає у 2 класі (НУШ). Найкраще використовувати під час роботи над темою «Розвиток мовлення. Твір за серією малюнків». Учитель може використати запропоновану серію запитань і завдань. Учні вчитимуться створювати та розповідати історії, знаходити творчий підхід для розв'язання завдань.
Назва: Методична розробка «Візуалізація музики через цифру на уроці образотворчого мистецтва»
Авторка: Довганюк Наталія Володимирівна
Про матеріал: Головною стратегією навчання цифрового малювання є спрямованість навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, затвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей дітей. Спробуйте дійсно нестандартний підхід до роботи на уроках образотворчого мистецтва! Тим паче, що це чудовий варіант для дистанційного навчання.
Назва: Майстер-клас: Формування креативного мислення учнів через вирішення творчих завдань
Авторка: Федорук Ольга Петрівна
Про матеріал: Пропонована майстерка демонструє технологію застосування інтелект–карт на уроці української літератури під час вивчення повісті Оксани Думанської «Школярка з передмістя».
Назва: Методичні матеріали: Формування ІКТ-компетентності учнів під час проведення креативного уроку
Авторка: Кріцина Олена Григорівна
Про матеріал: У пропонованій розробці розглянуто такі питання як поняття креативності, особливості розвитку здатності учнів креативно мислити, методика та технологія проведення креативного уроку, а також визначено елементи креативного уроку під час вивчення інформатики.
Назва: Урок «Петриківський розпис»
Авторка: Іваненко Галина Миколаївна
Про матеріал: Початкове освоєння прийомів розпису розширить знання про види декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомить із творами та технікою виконання петриківського розпису, допоможе учням оволодіти такими техніками мазків як «гребінчик», «зернятко», «горішок» і «перехідний мазок», діти легко навчаться створювати прості та яскраві композиції. Пропонований урок допоможе виховувати любов до народної творчості, дбайливе ставлення до природи, сприяє розвитку фантазії й образного мислення.
Розробки для розвитку критичного мислення
Назва: Урок-читання з використанням технології розвитку критичного мислення (1 клас)
Авторка: Бойко Тетяна
Про матеріал: Пропонований урок допоможе сформувати навички виразного читання; сприятиме розвитку пізнавальної активності учнів; розкриє взаємозв’язок уяви та творчості; пробудить зацікавленість до довкілля; сприятиме розвитку мовлення учнів, критичному мисленню, увазі, читацькій пам’яті.
Назва: Урок для дорослих: Для чого нам критичне мислення
Авторка: Христенко Вікторія Вікторівна
Про матеріал: Пропонована розробка покликана надати батькам та педагогам важливу додаткову інформацію про розвиток критичного мислення. Заняття допоможе дорослим зрозуміти, коли варто починати працювати над розвитком критичного мислення та які прийоми використати.
Назва: Критичне мислення – мода чи допомога учням побачити нескінченне розмаїття проблем?
Авторка: Єрмоленко Ангеліна Юріївна
Про матеріал: У пропонованій статті авторка розглядає та намагається донести до кожного читача феномен критичного мислення. А також пропонує методику навчання історії з метою розвитку критичного мислення учнів.
Назва: Майстер-клас: Критичне мислення як засіб формування творчих здібностей молодших школярів
Авторка: Краснік Олена Степанівна
Про матеріал: Пропонована розробка допоможе ознайомитися з технологією розвитку критичного мислення як з одним із видів новітніх технологій в світі, структурою уроку критичного мислення, формувати компетенції практичного застосування стратегій критичного мислення на уроках; формувати в учасників необхідність самовдосконалення та розвитку їхньої професійної компетентності; сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності; презентувати власний досвід роботи та показати результативність діяльності з теми.
Назва: Критичне мислення та вміння приймати рішення
Авторка: Комір Світлана Миколаївна
Про матеріал: Урок-тренінг з основ здоров'я для 6 класу допоможе розповісти дітям про те, що таке критичне мислення, на які особливості прийняття рішень варто звертати увагу тощо. Розробка доповнена тематичною презентацією.
Назва: Фрагмент уроку іноземної мови з використанням технології розвитку критичного мислення «Fishbone» в 4 класі
Авторка: Щербак Ірина Русланівна
Про матеріал: Фрагмент уроку іноземної мови з використанням технології розвитку критичного мислення «Fishbone» в 4 класі. «Fishbone» перекладається як «Риб’яча кістка» або «Скелет риби». В основі методики схематична діаграма у формі риб’ячого скелета. Використання схеми Fishbone дає можливість розвивати критичне мислення, організувати роботу учнів у парах і групах, візуалізувати причинно-наслідкові зв’язки.
Назва: Лайфхаки для вчителів до теми «Критичне мислення»
Авторка: Лебедюк Ірина Володимирівна
Про матеріал: Однією із наскрізних навичок є розвиток критичного мислення. Сучасний школяр повинен вміти висловити свою позицію, а також змінити її, зважаючи на аргументи та факти, мислити глобально, синтезувати, аналізувати, оцінювати інформацію тощо. У розробці представлені матеріали до теми, зокрема семантика критичного мислення, структура уроку, кілька прийомів, а також шаблони діаграм, таблиць, кубика Блума та ромашки Блума.
Назва: Шляхи формування та впровадження критичного мислення в учнів на уроках географії
Авторка: Ходирева Юлія
Про матеріал: Навчити учнів критично мислити не можна протягом одного уроку. Для цього необхідне систематичне застосування прийомів і методів, які б навчали учнів мислити критично та вдосконалювали і розвивали ці вміння, а також створення сприятливого психологічного клімату на уроках.
Назва: Урок «Розв’язування компетентнісних задач»
Авторка: Гончарова Марина Іллівна
Про матеріал: Запропоноване завдання передбачає розвиток, формування в учнів ключових компетентностей: математичної та фінансової грамотності. Наскрізні змістовні лінії: вміння розв'язувати проблеми, приймати самостійно рішення; самостійно обирати та застосовувати різні додатки; шукати інформацію та критично її осмислювати. Міжпредметна інтеграція: математика, креслення, ергономіка.
Назва: Урок-семінар на тему: «Екологічна криза сучасності»
Авторка: Стибленко Оксана Миколаївна
Про матеріал: Мета уроку-семінару – систематизувати знання учнів про глобальну екологічну проблему людства, її сутність, причини виникнення та шляхи розв’язання; допомогти усвідомити необхідність ведення здорового способу життя; активно розвивати критичне мислення учнів, уміння виокремлювати в змісті головне, аналізувати факти; удосконалювати розвиток умінь (працювати над доповіддю, виступати з повідомленнями, вивчати додаткову літературу); розвивати відчуття відповідальності; виховувати організованість і формувати активну життєву позицію.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.