29 травня о 18:00Вебінар: Фізика для сучасного школяра: традиції, інновації, STEM
Корисні розробки, що допоможуть організувати взаємодію між усіма учасниками освітнього процесу.

Людина не може бути сама, навколо неї завжди є інши люди, з якими необхідно взаємодіяти та вибудовувати стосунки. і це чудово, адже інакше було би просто нецікаво! Але чи завжди нам вдається швидко та просто знайти шляхи для взаємодії? Не завжди, адже скільки особистостей – стільки і нюансів спілкування. І все це треба вчитися розуміти. Коли починати вчитися? Ще й початковій школі! І неодмінно продовжувати у дорослому віці, адже комунікативні процеси ускладнюються, а кількість нюансів, які ми маємо врахувати, збільшується. 

А як побудувати взаємодію між учасниками освітнього процесу? Як учителями порузумітися для початку з усіма своїми учнями, а потім з їхніми батьками, а ще і між собою? Як побудувати приязну та сильну шкільну спільноту? Для того, щоб допомогти вам знайти відповіді на всі запитання, ми зібрали корисні матеріали з нашої Бібліотеки, присвячені взаємодії у навчальному процесі. Користуйтеся та надихайтеся!


Тема: Методичні рекомендації «Взаємодія вчителя і асистента вчителя в інклюзивному класі»
Автор: Павлова Людмила
Про матеріал: Інклюзивне навчання – це одна з форм здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами. Тож перед педагогами, які працюють в інклюзивних класах, постає завдання формування в учнівне лише системи предметних компетентностей, але й застосування змісту освіти для корекції наявних проблем у розвитку. Важлива роль у вирішенні цих завдань відводится вчителю і асистенту вчителя, про що йдеться у цій статті.


Тема: Взаємодія. Презентація. Запитання-відповіді до уроку
Автор: Крючкова Світлана Сергіївна
Про матеріал: Комунікація, або спілкування – специфічна форма взаємодії людей у процесі їх пізнавально-трудової діяльності. І діти обов'язково мають навчитися спілкуватися одне з одним. Пропонована презентація допоможе дітям зрозуміти правила та особливості комунікації, ізнатися більше про елементи взаємодії, співробітництво тощо.


Тема: Сім'я і школа: грані співпраці
Автор: Волк Наталія В'ячеславівна
Про матеріал: Сім'я і школа – це два громадських інститути, від узгодженості дій, яких залежить ефективність процесу виховання дитини. У пропонованій розробці представлені пропозиції щодо форм організації такої взаємодії, ідеї плідної співпраці батьків та школи, а також корисні поради щодо розвитку педагогігічних компетентностей серед батьківства. 


Тема: Практичний семінар з педагогами «Ефективна педагогічна взаємодія як рівень взаєморозуміння вчителя і учнів»
Автор: Юхно Наталія Володимирівна
Про матеріал: Успіх у роботі педагога, результативність його роботи, залежить від психологічного клімату в колективі, від вміння вчителя будувати безконфліктні стосунки з учнями. Цей практичний семінар психолога з педагогами має на меті активізувати досвід і знання вчителів у сфері міжособистісних стосунків, а також розвинути та вдосконалити комунікативні вміння вчителів.


Тема: Співпраця з батьками запорука успіху. Трикутник співпраці: батьки, діти, освіта
Автор: Наталія Олександрова
Про матеріал: На сучасному етапі реформування позашкільної освіти ефективність навчально-виховної роботи залежить від співпраці педагога з вихованцями, педагога з батьками. Цей трикутник в цілому забезпечить досягнення вихованців. Як організувати співпрацю? У пропонованій розробці ви знайдете поради, які допоможуть побудувати чудові взаємини.


Тема: Урок-проєкт «Порозуміння та взаємодія в колективі»
Автор: Воронцова Галина Олексіївна
Про матеріал: Головна мета пропонованого уроку: дослідження порозуміння та взаємодії в колективі; залучення до виконання проєктів дітей з особливими освітніми потребами; сприяння впровадженню порозуміння та взаємодії в колективі; допомога у встановленні доброзичливих взаємовідносин між дітьми і батьками, школярами та педагогами, між однолітками та дітьми, які потребують допомоги.


Тема: Особливості формування комунікативної культури підлітків
Автор: Устименко Ольга Олександрівна
Про матеріал: Від того, як відбувається процес спілкування, залежить формування майбутньої особистості. Ми обрали підлітковий вік спираючись на те, що цей період є сензетивним для формування комунікативної культури спілкування. Тому вивчення проблеми комунікативної культури підлітків стає актуальним, особливо на даному етапі розвитку суспільства, коли відбувається різка зміна соціальних відносин, характеру особистісних взаємодій, моральних норм та цінностей.


Тема: Тренінг «Ефективна комунікація»
Автор: Нічипорчук Інна
Про матеріал: Спілкування між людьми — надзвичайно складний процес. Неефективність спілкування може бути пов’язана з повною або частковою відсутністю того або іншого комунікативного вміння (наприклад, вміння орієнтуватися та поводитися в конкретній ситуації). Чо можливо навчитися мистецству комунікації? У пропонованій розробці зібрані тренінгові вправи, які допоможуть. 


Тема: Робота з дітьми, які мають прояви антисоціальної поведінки: співпраця батьків і майстрів виробничого навчання
Автор: Кіценко Аліна Леонідівна
Про матеріал: Однією з найгостріших та актуальних проблем на сьогодні, є зростання правопорушень і злочинності, скоєних дітьми, підлітками та молоддю. Таку категорію дітей іноді класифікують, як діти і підлітки з нестандартною поведінкою. Як саме працювати з такими дітьми, ви дізнаєтеся з пропонованої розробки.


Тема: Презентація «Навчання та співпраця у групах, парах»
Автор: Богданова Радмила Іванівна
Про матеріал: У матеріалі йдеться про формування вмінь, що є спільними для всіх компетентностей, під час навчання та співпраці учнів в групах і парах; про зміну ролі і функцій викладача під час використання інтерактивних стратегій навчання, про переваги інтерактивного навчання, зокрема «навчання плюс розвиток» тощо. 


Тема: Виїзні батьківські збори «Співпраця школи і батьків – необхідна умова для розвитку дитини»
Автор: Самсоненко Ірина Леонідівна
Про матеріал: На цих батьківських зборах ми намагалися сформувати разом з батьками принципи взаємодії дорослих і дітей; з’ясували очікування батьків щодо їхньої участі в освітньому процесі та планували роботу по створенню виховної системи класу, яка буде сприяти розвитку кожного учня.


Тема: Засідання Клубу «Батьки і Діти». Тема: «Роль і місце родини та школи у формуванні навичок безпечної поведінки»
Автор: Пантелей Ганна Григорівна
Про матеріал: Коли до школи завітають батьки для співпраці з вчителями та учнями-завжди приємно, бо намагаємось досягти єдиної мети: виховати майбутніх громадян, яким властива людяність, доброта, повага до оточуючих,самоповага, розуміння важливих життєвих проблем. Як роботи це й цікавому форматі – дізнайтеся з пропоновної розробки.


Тема: Психологічний комфорт на уроці: співпраця вчитель-учень
Автор: Гречковська Лариса Петрівна
Про матеріал: Завдання психологів – сприяти тому, щоб школа стала для кожної дитини, для кожного учителя досвідом цінним і позитивним. Психологи пропонують психогімнастичні ігри та вправи, які допоможуть учням зняти фізичну напругу – розслабити м’язи тіла, дати відпочинок очам, і найголовніше – внутрішньо розслабитися та отримати заряд позитивної енергії. Це дасть змогу продовжити продуктивно працювати на уроці та легше засвоювати нові знання. А також створити у класі дружню атмосферу взаємодопомоги, довіри, доброзичливого відкритого спілкування учнів між собою та з учителем.


Тема: Тренінг «Навички спілкування з людьми» (для підлітків 13-15 років)
Автор: Гончаренко Людмила Петрівна
Про матеріал: Заняття тренінг-курсу розвитку соціальної компетентності підлітків «Навички спілкування з людьми» для підлітків 13-15 років. Мета: вивчення різних стилів спілкування; оволодіння досвідом спілкування з невербальними компонентами; розвиток культури спілкування у підлітків.


Тема: Співпраця класного керівника з батьками
Автор: Мацарська Василина Борисівна
Про матеріал: Методичні рекомендації для плідної співпраці батьків та класного керівника або куратора ВНЗ 1-2 ступенів. Інформація корисна та стисло оформлена. Рекомендовано використовувати у виховній роботі.


Тема: Година спілкування з елементами тренінгу «Вчимося розуміти одне одного»
Автор: Вишнівецька Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Під час години спілкування учням надається можливість відпрацювати навички комунікації: слухати і говорити, розуміти і використовувати «мову жестів», розвивати щирі і доброзичливі манери спілкування, вміння долати сором’язливість, учні вчаться знаходити спільну мову з однокласниками, розуміти емоції один одного та співпереживати, що, в свою чергу, убезпечить усіх учасників навчального процесу від однієї з поширених шкільних проблем – буллінгу. До розробки додається презентація


Тема: Прийоми створення позитивної атмосфери навчання та організації спілкування учнів
Автор: Більчук Катерина Степанівна
Про матеріал: Головна мета пропонованого матеріалу: допомогти учням і вчителю краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу. У розробці наведені цікаві прийоми, які дозволять дітям познайомитися краще. Чудово підходить для початкової школи.


Тема: Тренінг «Конструктивне спілкування»
Автор: Кожокар Евеліна Анатоліївна
Про матеріал: Основна мета тренінгу: ознайомити учнів із поняттям «конфлікт», видами конфліктів, причинами, позитивними та негативними аспектами конфлікту, способами подолання конфлікту; усвідомити роль конструктивного спілкування для запобігання конфлікту; формувати вміння безконфліктно поводитися, враховувати інтереси й потреби інших; розвивати аналітичні здібності, рефлексію, виховувати ввічливість, доброзичливість, поліпшення свого емоційного стану під час спілкування.


Тема: Виховна година «Спілкування без конфліктів»
Автор: Ярчук Оксана
Про матеріал: Метою виховної години є навчити дітей ставитися один до одного з повагою, засвоїти деякі правила безконфліктного спілкування та виходу з конфлікту; виховувати почуття власної гідності, честі, чесності, доброту, любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя. До матеріалу додається презентація


Тема: Година спілкування «Емоції в нашому житті»
Автор: Попик Ольга Степанівна
Про матеріал: Пропонована година спілкування дасть змогу познайомити учнів з поняттям емоції,та їх класифікацією,а також навчити розрізняти емоції за допомогою різноманітних вправ. Оптимально підходить дл початкової школи, але може бути адаптована і для середньої.


Упевнені, що ви також маєте чим поділитися з колегами. Тож додавайте свої розробки до Бібліотеки «На Урок»!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter