Календарно-тематичне планування з української мови для 5-х класів (Ісеместр)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 5-х класів із посиланнями на відеоуроки, видами діяльності, компетентностями та домашнім завданням.

Програма. Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):

Підручник. Глазова О. Українська мова. Підручник для 5-го кл. закл. загальн. сер. осв. Видавничий дім «Освіта», 2022

Перегляд файлу

ОДЕСЬКИЙ  ЛІЦЕЙ  № 57

ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ПОГОДЖУЮ

 

 Заступник директора з НВР

 

___________________
                                                                                                                                                                                        (ПІБ)

___________________
                                                                                                                                                                                                             (підпис)

                                                                                                                                 «_____» ________________2023р.

 

Календарно-тематичне планування

з української мови для 5-х класів

 на І семестр 2023 / 2024 навчального року

 

 

Учитель: Писаренко Наталія Миколаївна

 

 

(140 год, 4 год на тиждень)
 

Програма. Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):

Підручник. Глазова О. Українська мова. Підручник для 5-го кл. закл. загальн. сер. осв. Видавничий дім «Освіта», 2022

                                                                          Контрольні роботи

   Об’єкти й форми контролю

                   І семестр

                   ІІ семестр

       Критерії оцінювання

                                                                                     Фронтальні види контрольних робіт

Перевірка мовної теми

                        4

                         4

                          -

Письмо:

                   переказ

 

                       1

 

                        1

100-150 слів; обсяг творчого завдання – 0,3-0,5 ст.

                    твір

                       -

                         1

0,5-1,0 сторінка

Правопис:

                   диктант

                      

                       1

                        

                         1

 

90-100 слів

                                                                                   Індивідуальні види контрольних робіт

Говоріння:

                  діалог

 

                      1

 

                         -

 

6-7 реплік

                 усний переказ

                      1

                         -

3-5 хвилин

                 усний твір

                      -

                         1

                         -

                читання вголос

                      -

                         1

80-120 слів за хвилину

Перевірка зошитів:

                      4

                         5

правильність підпису зошита;

наявність різних видів робіт;

грамотність (якість виконання робіт);

охайність;

уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму)

 

                                                                                                    І  СЕМЕСТР

 

 з/п  

  Дата

   Зміст програмного матеріалу

 Види діяльності

     Очікувані 

    результати

  Компетентності/

    наскрізні лінії

     Домашнє

     завдання

                                                               ВСТУП. Значення мови в житті людини й суспільства.

                                                                   Українська мова - державна мова України. (5 год.)

 1

 

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-mova-iak-zasib-spilkuvannia-funktsii-movy-ukrainska-mova-derzhavna-mova-ukrainy-577209.html?rl=1066737

https://www.youtube.com/watch?v=68QQ2VJtV3M

Міркування та відповіді на питання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людей та суспільства

Учень/учениця вміє відрізняти поняття «мова» та «мовлення», усвідомлює  важливість державної мови в житті людини

 Вільне володіння державною мовою

Параграф 1.

Вправа 8, сторінка 8

 2

 

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України

https://naurok.com.ua/znachennya-ukra-nsko-movi-yak-derzhavno-v-zhitti-ukra-nsko-derzhavi-ta-gromadyan-zmist-statti-10-konstituci-ukra-ni-300385.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-znacenna-movi-v-zitti-ludini-ukrainska-mova-derzavna-mova-ukraini-463287.html

https://www.youtube.com/watch?v=zV79rjx2iE0

Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України

Учень/учениця доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.

 Уміє висловлювати думку, відстоювати власну позицію; наводити аргументи й приклади щодо значущості рідної мови в житті людини

Вільне володіння державною мовою

Підготувати усні відповіді на питання (сторінка 9);

Вправа 15, сторінка 13

 3

 

РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення

https://www.youtube.com/watch?v=u1MrCY5t8QI

https://vseosvita.ua/library/zagalne-uavlenna-pro-movlenna-i-spilkuvanna-vidi-movlennevoi-dialnosti-74729.html

https://naurok.com.ua/urok-z-ukra-nsko-movi-v-5-klasi-zagalne-uyavlennya-pro-movlennya-vidi-movlennevo-diyalnosti-231641.html

 

Записування речень, висловлень

Учень/учениця обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті

Вільне володіння державною мовою;

загальнокультур-на грамотність

Повторити правила (сторінка 10-11)

Проєктна робота на тему: “СМС - повідомлення як засіб спілкування: користь і шкода”

 4

 

РМ. Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування

https://vseosvita.ua/library/plan-konspekt-uroku-z-ukrainskoi-movi-dla-ucniv-5-klasu-zvazne-movlenna-monologicne-j-dialogicne-movlenna-osnovni-pravila-spilkuvanna-prakticno-stvore-296765.html

https://www.youtube.com/watch?v=CtMOyeCGKLQ

https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_1/3.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-rozigruvannya-dialogiv-vidpovidno-do-zaproponovano-situaci-spilkuvannya-141649.html

Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів

Учень/учениця складає та оформлює власне висловлення; взаємодіє з іншими особами; дотримується норм етикету під час спілкування

Вільне володіння державною мовою;

Інформаційно-ко-

мунікаційна компетентність

Опрацювати теоретичний матеріал (сторінка 14-15)

Вправа 25, сторінка 18 (усно)

 5

 

РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань

https://www.youtube.com/watch?v=ZNJPPLho8U8

https://naurok.com.ua/kontrolne-chitannya-movchki-tekstu-dlya-5-klasu-205090.html

Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами

Учень/учениця читає тексти різних функціональних стилів, чітко та злагоджено дає відповіді на поставлені питання

Спілкування державною мовою; екологічна компетентність

Скласти план до прочитаного тексту

                                                            Повторення та узагальнення вивченого в молодших класах.

                                                                                   Текст. Речення. Слово. (7 год.)

 6

 

РМ. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення)

https://vseosvita.ua/library/rozvitok-movlenna-tekst-zmistova-j-kompozicijna-ednist-zvaznist-tekstu-tema-osnovna-dumka-tekstu-mikrotema-prostij-plan-tekstu-budova-tekstu-zacin-osn-403414.html

https://www.youtube.com/watch?v=TYVWttzeFVg

https://naurok.com.ua/rm-tekst-zmistova-i-kompozicii-na-ednist-zv-yaznist-tekstu-333815.html

Добирання заголовка тексту;

формулювання теми та основної думки тексту;

визначення мікротем;

колективне складання простого плану прочитаного (прослуханого) тексту;

визначення ключових слів (речень) у тексті;

аналіз будови тексту

 

Учень/учениця визначає головну й другорядну інформацію у прочитаному тексті;

чітко формулює тему та основну думку тексту;

відокремлює мікротеми у тексті, складає простий план тексту;

розрізняє тексти різних типів та стилів

Спілкування державною мовою; екологічна компетентність

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 2, сторінка 20-21)

Вправа 31, сторінка 22

 7

 

Текст. Поділ тексту на речення. Інтонація речень

https://learningapps.org/26512133

https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-ukra-nsko-movi-na-temu-ponyattya-pro-tekst-5-klas-9907.html

https://vseosvita.ua/test/tekst-podil-tekstu-na-rechennia-998252.html?rl=1066737

Добирання заголовка тексту;

формулювання теми та основної думки тексту;

визначення мікротем;

визначення ключових слів (речень) у тексті

Учень/учениця визначає головну й другорядну інформацію у прочитаному тексті;

чітко формулює тему та основну думку тексту;

відокремлює мікротеми у тексті, складає простий план тексту;

розрізняє тексти різних типів та стилів

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність

Виконати тестове завдання за посиланням на платформі “На Урок”

https://naurok.com.ua/test/tekst-rechennya-slovo-483787.html

 8

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова.

https://www.youtube.com/watch?v=niVrf-4V1pY

https://vseosvita.ua/library/slovo-iak-komponent-rechennia-leksychne-znachennia-slova-nush-5-klas-583377.html

https://naurok.com.ua/urok-slovo-slovo-yak-komponent-rechennya-leksichne-znachennya-slova-slovo-yak-chastina-movi-dobir-sliv-dlya-dopovnennya-rechennya-195291.html

https://subject.com.ua/textbook/mova/5klas_4/4.html

https://naurok.com.ua/kvest-z-ukra-nsko-movi-328078.html

Робота зі словниками та довідковими джерелами;

обмін враженнями щодо здобутої в них інформації;

тлумачення лексичного значення слова

Учень/учениця уміє пояснювати значення слів, користуватися тлумачним словником

Спілкування державною мовою;

уміння вчитися упродовж життя

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3, сторінка 27-30)

Вправа 45, сторінка 31

 9

 

Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

https://vseosvita.ua/library/slovo-iak-chastyna-movy-hramatychni-formy-sliv-riznykh-chastyn-movy-584420.html

https://www.youtube.com/watch?v=SY4Pph7B5I0

https://learningapps.org/26490834

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаним із неправильним уживанням слів

Учень/учениця уміє пояснювати граматичне значення слів;

вказувати на належність слова до певних частин мови та пояснювати його граматичну ознаку

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність

Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням

https://vseosvita.ua/test/tekst-rechennia-slovo4-328196.html?rl=1066737

10

 

РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум

https://www.youtube.com/watch?v=komP1Ew_qic

https://naurok.com.ua/urok-ukra-nsko-movi-v-5-klasi-tema-tipi-movlennya-rozpovid-opis-rozdum-238304.html

https://vseosvita.ua/library/ukrainska-mova-5-klas-typy-movlennia-rozpovid-opys-rozdum-skladannia-tekstu-pro-domashniu-tvarynu-vidpovidno-do-typu-movlennia-585677.html

Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту

Учень/учениця складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними та  орфографічними нормами

Спілкування державною мовою;

уміння вчитися упродовж життя

Скласти розповідь про домашнього улюбленця

11

 

РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)

https://vseosvita.ua/library/rm-no9-usnij-vibirkovij-perekaz-hudoznogo-tekstu-so-mistit-opis-predmeta-za-kolektivno-skladenim-planom-475236.html

https://naurok.com.ua/osoblivosti-budovi-opisu-predmeta-usniy-vibirkoviy-perekaz-hudozhnogo-tekstu-scho-mistit-opis-predmeta-za-kolektivno-skladenim-prostim-planom-354073.html

https://subject.com.ua/textbook/mova/5klas_5/62.html

Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту;

колективне складання простого плану прочитаного чи прослуханого тексту;

визначення ключових слів у тексті

Учень/учениця вибірково переказує зміст почутого (прочитаного) повідомлення;

складає простий план почутого (прочитаного);

переказує зміст почутого (прочитаного) тексту в різний спосіб, відповідно до завдання

Спілкування державною мовою;

уміння вчитися упродовж життя;

загальнокультурна грамотність

Повторити теоретичний матеріал підручника (сторінка 22-24);

Вправа 37, сторінка 26

12

 

Навчальний диктант

https://vseosvita.ua/library/navcalni-diktanti-iz-zavdannami-dla-5-klasu-176540.html

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-navchalnyi-dyktant-5-klas-nush-584755.html

https://www.youtube.com/watch?v=3EJ6emH_hUY

Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами

Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 1-3)

                                                                                                             ЛЕКСИКОЛОГІЯ

                                                                                          Групи слів за значенням (16 год.)

13

 

Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-leksichne-znachennya-slova-dlya-5-klasu-79374.html

https://www.youtube.com/watch?v=D2Xth3MNYBc

https://vseosvita.ua/library/leksychne-znachennia-slova-odnoznachni-i-bahatoznachni-slova-povtorennia-tlumachnyi-slovnyk-599058.html

https://vseosvita.ua/test/leksyka-leksychne-znachennia-slova-odnoznachni-i-bahatoznachni-slova-1071097.html

Тлумачення лексичного значення слова;

зіставлення лексичного та граматичного значення слова

Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність;

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 4, сторінка 32-33);

Вправа 49, сторінка 34.

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3)

 

14

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення

https://naurok.com.ua/prezentaciya-vikoristannya-bagatoznachnih-sliv-u-pryamomu-y-perenosnomu-znachennyah-141658.html

https://vseosvita.ua/library/vykorystannia-bahatoznachnykh-sliv-u-priamomu-i-perenosnomu-znachenniakh-povtorennia-rol-sliv-u-perenosnomu-znachenni-v-khudozhnomu-styli-movlennia-575033.html

https://www.youtube.com/watch?v=Pzg1w5drQi0

https://learningapps.org/29126921

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту

 

Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; інформаційно-циф-рова компетентність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 5, сторінка 39-40);

Вправа 64, сторінка 42;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3-4)

15

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.

Тренувальні вправи

https://naurok.com.ua/urok-uzhivannya-bagatoznachnih-sliv-u-pryamomu-y-perenosnomu-znachennyah-povtorennya-leksichna-pomilka-praktichno-oznayomlennya-z-perekladnim-slovnikom-63476.html

https://www.youtube.com/watch?v=VEozAapyXtY

https://osvita.ukr-lit.com/odnoznachni-i-bagatoznachni-slova-vikoristannya-bagatoznachnix-spiv-u-pryamomu-j-perenosnomu-znachennyax/

https://naurok.com.ua/test/odnoznachni-i-bagatoznachni-slova-pryame-i-perenosne-znachennya-slova-1325113.html

https://vseosvita.ua/library/test-prame-i-perenosne-znacenna-sliv-234546.html

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту

Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; інформаційно-циф-рова компетентність

Вправа 65, сторінка 42;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3-5)

16

 

РМ. Особливості будови опису тварини

https://www.youtube.com/watch?v=1jVgFaHwvtw

https://vseosvita.ua/library/rm-osoblyvosti-budovy-opysu-tvaryny-597869.html

Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімів, антонімів.

Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичну помилку (з коментуванням)

Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб

Вільне володіння державною мовою; загальнокультурна грамотність

Твір-опис улюбленої тварини у художньому стилі за простим планом

17

 

РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

https://naurok.com.ua/dokladniy-usniy-perekaz-rozpovidnogo-tekstu-hudozhnogo-stilyu-z-elementami-opisu-tvarin-scho-mistit-sinonimi-ta-antonimi-za-kolektivno-skladenim-planom-116928.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-usniy-dokladniy-perekaz-rozpovidnogo-tekstu-hudozhnogo-stilyu-z-elementami-opisu-tvarini-301445.html

https://vseosvita.ua/library/tema-dokladnij-usnij-perekaz-rozpovidnogo-tekstu-hudoznogo-stilu-z-elementami-opisu-tvarini-so-mistit-sinonimi-j-antonimi-374462.html

https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_5/18.html

Читання й аудіювання тексту, у якому використано слова у переносному значенні;

інтерпретація та аналіз оцінювання тексту;

відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

Учень/учениця самостійно складає план почутого (прочитаного) тексту;

відокремлює та розрізняє багатозначні слова, синоніми та антоніми

Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; компетентності в галузі природничих наук

Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням

https://vseosvita.ua/test/styli-i-typy-movlennia-108830.html?rl=1066737

18

 

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів

https://naurok.com.ua/sinonimi-povtorennya-i-pogliblennya-sinonimichniy-ryad-rol-sinonimiv-u-movlenni-310825.html

https://vseosvita.ua/library/synonimy-povtorennia-i-pohlyblennia-synonimichnyi-riad-rol-synonimiv-u-movlenni-slovnyk-synonimiv-597886.html

https://www.youtube.com/watch?v=KacswTmK7Vk

https://learningapps.org/6032516

https://vseosvita.ua/test/5-klas-synonimy-1016354.html?rl=1066737

https://naurok.com.ua/test/sinonimi-1068511.html

Добирання синонімів;

доповнення речень словами з урахуванням контексту

Учень/учениця вміє визначати синоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації

 Спілкування державною мовою; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність; загальнокультурна грамотність

 

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 6, сторінка 43);

Вправа 71, сторінка 45;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 5)

19

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

https://naurok.com.ua/urok-antonimi-povtorennya-i-pogliblennya-rol-antonimiv-u-movlenni-antonimi-v-prisliv-yah-i-prikazkah-slovnik-antonimiv-333017.html

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-antonimy-rol-antonimiv-u-movlenni-589773.html

https://www.youtube.com/watch?v=yBcS212UdSo

https://learningapps.org/2226642

https://learningapps.org/12267066

https://naurok.com.ua/test/sinonimi-antonimi-1071671.html

https://vseosvita.ua/test/test-synonimy-antonimy-164621.html

Добирання антонімів;

доповнення речень словами з урахуванням контексту

Учень/учениця вміє визначати антоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації

Спілкування державною мовою; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність; загальнокультурна грамотність

 

Вправа 77, сторінка 47 (на повторення);

Переглянути та закріпити теоретичний матеріал підручника (параграф 7, сторінка 48-49);

Вправа 88, сторінка 51;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 6)

20

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

https://naurok.com.ua/urok-omonimi-povtorennya-i-pogliblennya-rozriznennya-omonimiv-i-bagatoznachnih-sliv-slovnik-omonimiv-333026.html

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-omonimy-rozriznennia-omonimiv-i-bahatoznachnykh-sliv-590958.html

https://www.youtube.com/watch?v=vCLy7sdDbWk

https://learningapps.org/3389209

https://naurok.com.ua/test/omonimi-39241.html

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів з урахуванням контексту

Учень/учениця вміє визначати омоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні;

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність;

інформаційно-циф-рова компетентність

 

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 8, сторінка 54-58);

Вправа 106, сторінка 59;

Повторити параграф 6-7

21

 

Пароніми. Словник паронімів

https://www.youtube.com/watch?v=3WhD_aZoaDs

https://naurok.com.ua/urok-5-klas-paronimi-znachennya-paronimiv-u-movlenni-41326.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-paronimi-5-klas-497867.html

https://learningapps.org/8280162

https://learningapps.org/8351629

https://naurok.com.ua/test/leksikologiya-paronimi-11073.html

https://vseosvita.ua/test/paronimy-320570.html

Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту

Учень/учениця вміє визначати пароніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність;

інформаційно-циф-рова компетентність; уміння вчитися впродовж життя

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 9, сторінка 62-63);

Вправа 111, сторінка 63;

Повторити параграф 6-8

22

 

РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)

https://vseosvita.ua/library/dokladnyi-pysmovyi-perekaz-tekstu-rozpovidnoho-kharakteru-z-elementamy-opysu-tvaryny-shcho-mistyt-synonimy-i-antonimy-za-samostiino-skladenym-prostym--594394.html

https://www.youtube.com/watch?v=moil-V3dHBA

https://naurok.com.ua/prezentaciya-dokladniy-perekaz-tekstu-rozpovidnogo-harakteru-z-elementami-opisu-tvarini-284081.html

Читання й аудіювання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні;

аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту;

складання простого плану;

відповіді на запитання за змістом прочитаного (прослуханого) тексту

Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 Спілкування державною мовою; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; загальнокультурна грамотність

Вправа 89 (усно)

23

 

РМ. Аналіз письмового переказу

Відповіді на питання за змістом прочитаного чи почутого

Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Спілкування державною мовою; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; загальнокультурна грамотність; інформаційно-ци-фрова компетентність

 

24

 

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів

https://www.youtube.com/watch?v=dXSeaePxyJA

https://naurok.com.ua/urok-kulturi-movlennya-uzhivannya-sliv-vidpovidno-do-hnogo-leksichnogo-znachennya-antisurzhik-349317.html

https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-urok-kultury-movlennia-uzhyvannia-sliv-vidpovidno-do-ikhnoho-leksychnoho-znachennia-antysurzhyk-naholoshuvannia-sliv-663815.html

https://naurok.com.ua/test/kultura-movlennya-5-klas-516079.html

https://learningapps.org/2331077

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів

Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення

Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; громадянська компетентність; соціальна компетентність

Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням

https://vseosvita.ua/test/kultura-movlennia-353118.html

25

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

https://vseosvita.ua/library/urok-gra-z-ukrainskoi-movi-5-klas-168430.html

https://vseosvita.ua/test/hra-vhadai-slovo-z-temy-odnoznachni-i-bahatoznachni-slova-1095993.html

https://vseosvita.ua/webquest/leksykolohiia-5-klas-nush-10090.html

https://vseosvita.ua/webquest/leksychne-znachennia-slova-1295.html?rl=1066737

Ігри зі словами, вікторини, відеоекскурсії тощо

Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність;

інформаційно-циф-рова компетентність; інноваційність

Підготувати відповіді на питання (сторінка 63) (усно);

виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/leksikologiya-5-klas-621703.html

26

 

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»

https://www.youtube.com/watch?v=O3YrFra5ZGM

https://vseosvita.ua/library/5-klas-ukrainska-mova-leksikologia-uzagalnenna-i-sistematizacia-vivcenogo-195731.html 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-povtorennya-vivchenogo-iz-rozdilu-leksikologiya-65956.html 

https://learningapps.org/8442663

Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки (з коментуванням); робота з флешкартками

 

Учень/учениця  виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти);

вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення

Вільне володіння державною мовою;

загальнокультурна грамотність;

інформаційно-циф-рова компетентність; інноваційність; математична компетентність

Виконати тестове завдання за посиланням https://vseosvita.ua/test/uzahalnennia-vyvchenoho-z-rozdilu-leksykolohiia-2-318354.html

Есе «Чи може виникнути конфлікт через нерозуміння значення слова?»;

Підготуватися до контрольної роботи з теми “Лексикологія. Групи слів за значенням”

27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28

 

Контрольна робота з теми “Лексикологія. Групи слів за значенням” (тестові завдання)

https://vseosvita.ua/test/leksykolohiia-hrupy-sliv-za-znachenniam-341763.html

https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_5/20.html

 

 

 

 

Навчальний диктант

https://naurok.com.ua/didaktichniy-material-tematichni-slovnikovi-navchalni-ta-kontrolni-diktanti-z-ukra-nsko-movi-z-oporoyu-na-znannya-tekstiv-z-ukra-nsko-literaturi-5-klas-81736.html

https://www.youtube.com/watch?v=pYZaXAPwDOs

Лінгвістичне мінідослідження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту

Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел;

уміє виявляти та виправляти лексичні помилки

 

 

Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел

Вільне володіння державною мовою;

загальнокультурна грамотність; математична компетентність

 

 

 

 

 

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність

Повторити пройдений матеріал (параграф 1-9)

 

 

 

 

 

 

 

Завдання на випередження: ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 8, сторінка 64-65)

                                                                                        БУДОВА СЛОВА.  ОРФОГРАФІЯ (16 год.)

29

 

Основа слова і закінчення. Змінні й незмінні слова

https://www.youtube.com/watch?v=p9tdUwvvJ74

https://naurok.com.ua/osnova-slova-ta-zakinchennya-zminni-y-nezminni-slova-304349.html

https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-z-ukrainskoi-movi-dla-5-klasu-na-temu-zminni-j-nezminni-slova-8937.html

https://subject.com.ua/textbook/mova/5klas_2/50.html

https://vseosvita.ua/test/osnova-slova-zakinchennia-zminni-i-nezminni-slova-967624.html

https://naurok.com.ua/test/zminni-y-nezminni-slova-619017.html

https://learningapps.org/31110425

Виділення у слові його значущих частин

Учень/учениця порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів; визначає основу та закінчення у словах; розрізняє змінні й незмінні слова

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність

Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 8, сторінка 64-65);

Вправа 124, сторінка 68

 

30

 

РМ. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

https://naurok.com.ua/rm-4-kontrolniy-dokladniy-perekaz-rozpovidnogo-tekstu-hudozhnogo-stilyu-249155.html

https://www.youtube.com/watch?v=A3wQeDVkW2I

https://vseosvita.ua/library/kontrolnij-pismovij-dokladnij-perekaz-tekstu-hudoznogo-stilu-rozpovidnogo-harakteru-z-elementami-opisu-predmeta-5-klas-226043.html

Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту; порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів

Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби;

обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя

Скласти план. Написати переказ відповідно складеного плану

31

 

РМ. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту; порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів

Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби;

обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя

 

32

 

РМ. Аналіз письмового переказу

Зачитування переказів; обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами

Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби;

обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність

Виконати тестове завдання за посиланням https://vseosvita.ua/test/osnova-slova-i-zakinchennia-zminni-i-nezminni-slova-1422672.html

33

 

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

https://www.youtube.com/watch?v=_GH4k0rhJUE

https://www.youtube.com/watch?v=j1qUrwsGpNg

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-korin-spilnokorenevi-slova-j-formi-slova-495721.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-spilnokorenevi-slova-y-formi-slova-254781.html

https://learningapps.org/27245779

https://naurok.com.ua/test/spilnokorenevi-slova-y-formi-slova-588188.html

https://vseosvita.ua/test/spilnokorenevi-slova-formy-slova-132332.html

Добирання спільнокореневих слів

Учень/учениця вирізняє окремі мовні явища; знаходить спільнокореневі слова у своєму та чужому мовленні, пояснює їх

Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 9, сторінка 69, 71);

Вправа 32, сторінка 72

34

 

Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів

https://www.youtube.com/watch?v=f10BcU6yj8w

https://vseosvita.ua/library/kultura-movlenna-usunenna-pomilok-povazanih-iz-nevipravdanim-povtorennam-spilnokorenevih-sliv-222333.html

https://naurok.com.ua/urok-ukra-nsko-movi-dlya-5-klasu-korin-slova-formi-slova-i-spilnokorenevi-slova-161306.html

https://learningapps.org/27634868

https://learningapps.org/27245779

https://vseosvita.ua/test/nevypravdane-vzhyvannia-spilnokorenevykh-sliv-1460817.html

Визначення орфограм у словах; обґрунтування написання значущих частин слова; правильне записування слів з вивченими орфограмами

Учень/учениця знаходить та виправляє недоліки й помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність

Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/spilnokorenevi-slova-ta-formi-sliv-18574.html

35

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

https://www.youtube.com/watch?v=7HjHbCNNeF4

https://vseosvita.ua/library/prefiks-povtorennia-i-pohlyblennia-prefiksy-iaki-nadaiut-slovam-emotsiinoho-zabarvlennia-ta-vyraznosti-nush-601196.html

https://learningapps.org/27298591

https://naurok.com.ua/test/vimova-i-napisannya-prefiksiv-5-klas-431857.html

https://vseosvita.ua/test/pravopys-prefiksiv-5-klas-1613230.html

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами;

обґрунтування написання слів з префіксами; правильне записування слів з вивченими орфограмами

Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знаходить та виділяє  префікс та корінь у словах

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; підприємливість та фінансова грамотність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 10, сторінка 73);

Вправа 138, сторінка 74

36

 

Написання префіксів пре-, при-, прі-

https://www.youtube.com/watch?v=z8JKmVMSSqw

https://www.youtube.com/watch?v=lqx-aqyc3i8

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pravopis-prefiksiv-pre--pri--pri--5-klas-25567.html

https://vseosvita.ua/library/vimova-i-napisanna-prefiksiv-pre-pri-pri-konspekt-uroku-5-klas-428172.html

https://learningapps.org/27483902

https://learningapps.org/27357402

Складання речень-комплімен-

тів із використанням слів з префіксом пре-;

розподіл слів з префіксами

Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів

Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 12, сторінка 80-81);

Вправа 159, сторінка 82

37

 

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

https://naurok.com.ua/prezentaciya-sufiks-povtorennya-i-pogliblennya-sufiksi-yaki-nadayut-slovam-emociynogo-zabarvlennya-ta-viraznosti-305909.html

https://www.youtube.com/watch?v=sv4yk8pFi98

https://vseosvita.ua/library/sufiks-povtorennia-i-pohlyblennia-sufiksy-iaki-nadaiut-slovam-emotsiinoho-zabarvlennia-ta-vyraznosti-598782.html

https://naurok.com.ua/test/sufiksi-1789296.html

https://learningapps.org/2327305

https://learningapps.org/4083149

Складання мікротекстів зі словами, які містять префікси та суфікси, які надають їм емоційного забарвлення та виразності

Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знаходить та виділяє  префікс,  корінь та суфікс у словах

 

Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 10, сторінка 75);

Вправа 144, сторінка 76-77

38

 

РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)

https://vseosvita.ua/library/pismovij-tvir-opis-tvarini-z-vikoristannam-sliv-iz-sufiksami-ta-prefiksami-so-nadaut-tekstu-emocijnogo-zabarvlenna-j-viraznosti-488240.html

https://naurok.com.ua/urok-pismoviy-tvir-opis-tvarini-z-vikoristannyam-sliv-iz-sufiksami-ta-prefiksami-scho-nadayut-tekstu-emociynogo-zabarvlennya-y-viraznosti-u-hudozhnomu-stili-150228.html

https://www.youtube.com/watch?v=8K4FnLn9t_A

https://naurok.com.ua/prezentaciya-tvir-opis-tvarini-253702.html

Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів, слів із префіксами та суфіксами

Учень/учениця створює письмові тексти визначених типів, стилів та жанрів, зважаючи на мету, адресата та власний досвід

Спілкування державною мовою; екологічна компетентність; загальнокультурна грамотність

Скласти казку, героєм якої є тварина, за планом твору-опису (сторінка 79). В описі тварини бажано використовувати слова із суфіксами та префіксами, які надають їм збільшувально-

згрубілого або зменшувально-

пестливого відтінку значення

39

 

РМ. Аналіз письмового твору-опису

Зачитування переказів; обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами;

Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова, незмінні слова, слова із префіксами та суфіксами з коментуванням

Учень/учениця створює письмові тексти визначених типів, стилів та жанрів, зважаючи на мету, адресата та власний досвід

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність

Пройти тест за посиланням https://vseosvita.ua/test/test-z-ukrainskoi-movy5klas-budova-slova-1380746.html

40

 

Розбір слова за будовою

https://www.youtube.com/watch?v=lJrmOox9yLE

https://www.youtube.com/watch?v=MfSHkcyhIjk

https://naurok.com.ua/rozbir-slova-za-budovoyu-5-klas-295868.html

https://vseosvita.ua/library/budova-slova-didakticni-kartki-dla-5-klasu-378448.html

https://learningapps.org/16116369

https://learningapps.org/14510940

Виділення у словах значущих частин

Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя

Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/5-klas-budova-slova-slovotvir-orfografiya-86247.html

41

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник

https://www.youtube.com/watch?v=FkwsiU9oUPM

https://www.youtube.com/watch?v=Hl--fwpjUWE

https://vseosvita.ua/library/pravopys-znachushchykh-chastyn-slova-orfohrama-607243.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-pravopis-znachuschih-chastin-slova-307707.html

https://learningapps.org/3731997

Обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами

Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, частини слова, форми слова)

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; інформаційно-циф-рова компетентність

Вправа 145, сторінка 77;

Вправа 153, сторінка 80.

Повторити теоретичний матеріал підручника (сторінка 64-83)

42

 

РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі).

https://naurok.com.ua/pismoviy-tvir-opis-predmeta-z-vikoristannyam-sliv-iz-sufiksami-ta-prefiksami-scho-nadayut-tekstu-emociynogo-zabarvlennya-y-viraznosti-u-hudozhnomu-stili-212984.html

https://vseosvita.ua/library/rm-no10-pismovij-tvir-opis-predmeta-tvarini-z-vikoristannam-sliv-iz-sufiksami-ta-prefiksami-so-nadaut-tekstu-emocijnogo-zabarvlenna-j-viraznosti-u-hud-381607.html

https://www.youtube.com/watch?v=fhPpqCObdgw

Складання мікротекстів зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Учень/учениця складає власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними та стилістичними нормами

Спілкування державною мовою; екологічна компетентність; загальнокультурна грамотність

Вправа 149, сторінка 78-79

43

 

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-uzagalnenna-vivcenogo-z-rozdilu-budova-slova-orfografia-380719.html

https://naurok.com.ua/urok-5-klas-uzagalnennya-ta-sistematizaciya-znan-z-temi-budova-slova-orfografiya-11869.html

https://www.youtube.com/watch?v=rmhWrRwRMo8

https://www.youtube.com/watch?v=lJrmOox9yLE

https://vseosvita.ua/test/uzahalnennya-vyvchenoho-z-rozdilu-budova-slova-orfohrafiya10-1248585.html

 

Підготовка відеопам’ятки про написання префіксів та суфіксів

 Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами

 

Спілкування державною мовою; підприємливість; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність

Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-vivchenogo-z-rozdilu-budova-slova-orfografiya-1796313.html

Підготуватися до написання контрольної роботи. Опрацювати питання на сторінці 83 (усно)

44

 

Контрольна робота. Будова слова. Орфографія

https://naurok.com.ua/kontrolna-robota-5-klas-budova-slova-orfografiya-258757.html

https://vseosvita.ua/library/kontrolna-robota-budova-slova-orfografia-48269.html

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-budova-slova-orfografiya-1158294.html

https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-budova-slova-orfohrafiia-5-b-375315.html

Усне повідомлення на лінгвістичну тему

Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою; математична компетентність; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність

Повторити вивчений матеріал

                                                                     ФОНЕТИКА.  ГРАФІКА.  ОРФОЕПІЯ.  ОРФОГРАФІЯ

                              Звуки мови й мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (20 год.)

45

 

Звуки мови й звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція

https://www.youtube.com/watch?v=bhdndnAcJqw

https://vseosvita.ua/lesson/zvuky-movy-i-zvuky-movlennia-vidminnist-ikh-vid-inshykh-zvukiv-iaki-stvoriuie-liudyna-zvuky-holosni-ta-pryholosni-fonetychna-transkryptsiia-317024.html

https://lms.e-school.net.ua/assets/courseware/v1/417b913c09722f20c89900896eaf01e1/asset-v1:UIED+UM-NUSH-5-6th+2022+type@asset+block/%D0%97%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D1%96_%D0%B7%D0%B2%D1%83%D0%BA%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F._%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82__060008__%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B2%D0%B5%D1%80_08__%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C_2022_.pdf

https://learningapps.org/1357189

https://learningapps.org/1373437

Розрізнення звуків мови й мовлення;

записування слів фонетичною транскрипцією

Учень/учениця знає відмінності букв і звуків, уміє робити фонетичний запис слів; виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби, використані для передачі прихованого змісту

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність;

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 13, параграф 14); вивчити правила на сторінці 85, 87; 90;

Вправа 168, сторінка 89;

Вправа 173, сторінка 91

46

 

Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні

https://www.youtube.com/watch?v=lAkyw3amTtc

https://vseosvita.ua/library/urok-prigolosni-tverdi-i-maki-370958.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prigolosni-zvuki-tverdi-ta-maki-376629.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-u-5-kl-prigolosni-dzvinki-i-gluhi-tverdi-y-m-yaki-53622.html

https://www.youtube.com/watch?v=EnM6UgOb0nw

https://learningapps.org/1169138

https://learningapps.org/1925850

 

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих

Учень/учениця знає відмінності букв і звуків; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (звуки, склади слова, слова)

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 15); вивчити правила (сторінка 92-93);

Вправа 177, сторінка 93;

Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/prigolosni-m-yaki-ta-tverdi-1160276.html

47

 

Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

https://www.youtube.com/watch?v=zWMmD8RQTd4

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prigolosni-dzvinki-ta-gluhi-tverdi-ta-maki-vimova-zvukiv-so-poznacautsa-bukvami-g-g-500108.html

https://vseosvita.ua/library/prigolosni-tverdi-j-maki-dzvinki-j-gluhi-vimova-zvukiv-so-poznacautsa-literami-g-i-g-385918.html

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-u-5-kl-prigolosni-dzvinki-i-gluhi-tverdi-y-m-yaki-53622.html

https://learningapps.org/28143035

https://learningapps.org/28395551

Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих

Учень/учениця знає відмінності букв і звуків; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (звуки, склади слова, слова); дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; математична компетентність

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 15);

вивчити правила (сторінка 94);

Вправа 186, сторінка 96

48

 

РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі за планом

https://www.youtube.com/watch?v=NRpGZ-tm5bk

https://vseosvita.ua/library/tvir-rozpovid-na-osnovi-vlasnogo-dosvidu-v-hudoznomu-stili-415517.html

https://naurok.com.ua/tvir-rozpovid-na-osnovi-vlasnogo-dosvidu-v-hudozhnomu-stili-155283.html

https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_3/84.html

Складання усного та письмового висловлення на основі конкретної життєвої ситуації; складання плану

Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Вправа 201, сторінка 104

49

 

РМ. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі за планом

Складання письмового висловлення на основі конкретної життєвої ситуації; складання плану

Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Закінчити роботу над твором-розповід-

дю

50

 

РМ. Аналіз письмового твору-розповіді

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки

Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/m-yaki-ta-pom-yaksheni-prigolosni-705716.html

51

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт.

https://www.youtube.com/watch?v=5XI4_806Y80

https://vseosvita.ua/library/poznacenna-zvukiv-movlenna-na-pismi-alfavit-75169.html

https://vseosvita.ua/library/poznacenna-zvukiv-movlenna-na-pismi-alfavit-75178.html

https://vseosvita.ua/test/poznachennia-zvukiv-movlennia-na-pysmi-alfavit-959755.html

https://learningapps.org/2092684

https://learningapps.org/22345619

Упорядкування за алфавітом предметів, героїв улюблених казок (мультфільмів), письменників (музикантів, акторів) тощо

Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знає алфавіт; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та  довідковими джерелами

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 16);

вивчити правила (сторінка 97-98);

Вправа 191, сторінка 99;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-15)

52

 

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

https://naurok.com.ua/spivvidnoshennya-zvukiv-i-bukv-zvukove-znachennya-bukv-ya-yu-e-225453.html

https://naurok.com.ua/urok-na-temu-spivvidnoshennya-zvukiv-i-bukv-zvukove-znachennya-bukv-ya-yu-e-ta-sch-163703.html

https://www.youtube.com/watch?v=2EqPfgW-wa4

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-spivvidnosenna-zvukiv-i-bukv-zvukove-poznacenna-bukv-a-u-e-i-s-10735.html

https://vseosvita.ua/test/alfavit-spivvvidnoshennia-zvukiv-i-bukv-zvukove-znachennia-bukv-ia-iu-ie-i-ta-shch-141375.html

Визначення кількості букв та звуків у словах;

робота з флешкартками 

Учень/учениця знає випадки, коли

Я, Ю, Є позначають

1 чи 2 звуки;

Уміє робити фонетичний запис слів, що містять букви я, ю, є, ї, щ;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та  довідковими джерелами

 

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 17);

вивчити правила (сторінка 100);

Вправа 198, сторінка 101-102; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 15-16)

53

 

Фонетичний розбір слова

https://www.youtube.com/watch?v=dRjclfX3xrM

https://naurok.com.ua/prezentaciya-fonetichniy-rozbir-slova-287668.html

https://naurok.com.ua/urok-fonetichniy-rozbir-slova-71247.html

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-foneticna-transkripcia-359099.html

https://learningapps.org/2284935

Фонетичний розбір слів; визначення кількості букв та звуків у словах;

робота з флешкартками

Учень/учениця уміє робити фонетичний запис слів, що містять букви я, ю, є, ї, щ;

вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та  довідковими джерелами

 Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність; математична компетентність

 

Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/fonetichniy-rozbir-slova-302643.html

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-17)

54

 

Склад. Основні правила перенесення

https://www.youtube.com/watch?v=3J9GtQCHqQM

https://www.youtube.com/watch?v=0NzEFSovvu4

https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-5-klasu-z-temi-sklad-pravila-perenosu-sliv-262985.html

https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-ukrainskoi-movi-u-5-klasi-na-temu-osnovni-pravila-perenosu-sliv-198440.html

https://vseosvita.ua/library/sklad-osnovni-pravyla-perenosu-5-klas-nush-materialy-do-uroku-611418.html

https://learningapps.org/25723232

Визначення кількості складів у словах; перенесення слів із рядка в рядок

Учень/учениця визначає кількість складів у слові; правильно переносить слова з рядка в рядок; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та  довідковими джерелами

 

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність; математична компетентність; уміння вчитися впродовж життя

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 18); вивчити правила (сторінка 104-106);

Вправа 206, сторінка 106-107; Повторити теоретичний матеріал (параграф 16-17)

55

 

Контрольна робота. Диктант за І семестр https://vseosvita.ua/library/kontrolnij-diktant-5-klas-i-semestr-44337.html

https://www.youtube.com/watch?v=fIHz64mRoaY

https://vseosvita.ua/library/audiodiktanti-z-posilannam-ta-tekstovim-formatom-dla-ucniv-5-9-klasiv-255723.html

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами

Учень/учениця визначає кількість складів у слові; правильно переносить слова з рядка в рядок; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 18)

56

 

Аналіз контрольного диктанту. Тренувальні вправи

https://naurok.com.ua/urok-u-5-klasi-na-temu-sklad-nagolos-osnovni-pravila-perenosu-95044.html

https://vsimpptx.com/lesson/055-trenuvalni-vpravi-sklad-osnovni-pravila-perenosu

Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами;

обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами

Учень/учениця чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів; вправно застосовує алфавіт; знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті; виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм

Спілкування рідною мовою, соціальна та  громадянська компетентності; загальнокультурна грамотність

Виконати тестове завдання за посиланням

https://naurok.com.ua/test/sklad-pravila-perenosu-sliv-nagolos-621465.html

або

https://vseosvita.ua/test/pravyla-perenosu-sliv-iz-riadka-v-riadok-163248.html

57

 

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

https://naurok.com.ua/urok-ukra-nsko-movi-nagolos-slovnik-nagolosiv-logichniy-nagolos-dlya-vidilennya-sliv-zi-smislovim-navantazhennyam-306842.html

https://www.youtube.com/watch?v=bgoHkEgfwtk

https://vseosvita.ua/library/naholos-lohichnyi-naholos-orfoepichnyi-slovnyk-i-slovnyk-naholosiv-5-klas-nush-materialy-do-uroku-611451.html

https://learningapps.org/28102890

https://learningapps.org/28158835

Визначення наголосу в слові; використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням;

мовленнєвий експеримент; робота зі словником наголосів

Учень/учениця знає слова з наголосом на І, II, III, IV, V склад, правильно визначає наголошений склад слова, вправно користується орфоепічним словником; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та  довідковими джерелами

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 19);

вивчити правила на сторінці 107, 108, 110, 111;

Вправа 218, сторінка 112-113; виконати фонетичний розбір виділених слів

58

 

Орфоепічна помилка (практично). Орфоепічний словник

https://www.youtube.com/watch?v=bvcr6Ic60ec

https://www.youtube.com/watch?v=As2oMrfrBbY

https://naurok.com.ua/orfoepichniy-slovnik-i-slovnik-nagolosiv-trenuvalni-vpravi-orfoepichna-pomilka-vipravlennya-orfoepichnih-pomilok-5-klas-prezentaciya-315189.html

https://vseosvita.ua/library/orfoepichna-pomylka-5-klas-nush-materialy-do-uroku-612119.html

https://lms.e-school.net.ua/asset-v1:UIED+Ukrainian-language-5th-grade+2020+type@asset+block@5_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81._%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%96_%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0._%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA_4.pdf

https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_5/42.html

https://learningapps.org/29132724

Виправлення орфоепічних помилок; робота з орфоепічним словником і словником наголосів

Учень/учениця знає, що вивчає орфоепія, застосовує знання правил  для вдосконалення власного мовлення; знаходить і виправляє недоліки й помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; інформаційно-

цифрова компетентність; громадянська та соціальна компетентності

Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 20);

вивчити правила (сторінка 113);

Вправа 223, сторінка 115

59

 

Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик

https://www.youtube.com/watch?v=GJDX6r-voq4

https://www.youtube.com/watch?v=r7SUFy3IUeQ

https://naurok.com.ua/plan--konspekt-uroku-dlya-uchniv-na-temu-vimova-zvukiv-nagoloshuvannya-sliv-antisurzhik-326442.html

https://osvitoria.media/experience/6-vprav-na-antysurzhyk-dlya-urokiv-ukrayinskoyi-movy/

https://learningapps.org/8308385

 https://learningapps.org/10812898 

https://learningapps.org/5384924

Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії

Учень/учениця висловлює власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ, викликані прочитаним; записує власні міркування, зважаючи на мету та власний життєвий досвід; знаходить та виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення

Спілкування державною мовою;  загальнокультурна грамотність; громадянська та соціальна компетентності

Вправа 222, сторінка 114-115;

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-18)

60

 

Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів про нормативне наголошування слів

https://www.youtube.com/watch?v=4PcsniPAzUU

https://naurok.com.ua/urok-tvorchosti-stvorennya-malyunkiv-kolazhiv-komiksiv-audiozapisiv-toscho-pro-normativne-nagoloshuvannya-sliv-323532.html

Складання коміксів, малюнків, колажів про звуки української мови, нормативне наголошування слів

Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність

Створити презентацію на тему “У країні Наголосу”;

або написати казку “У країні Наголосу”

61

 

Нетрадиційний урок (КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо)

https://www.youtube.com/watch?v=iHfnbSFeiKM

https://vseosvita.ua/webquest/leksykolohiia-synonimy-omonimy-antonimy-paronimy-odnoznachni-i-bahatoznachni-slova-18248.html?rl=1066737

https://vseosvita.ua/webquest/borshch-iak-chastyna-ukrainskoho-kulturnoho-kodu-15697.html

https://vseosvita.ua/webquest/ya-khochu-znaty-naholosy-15591.html

https://vseosvita.ua/webquest/povtorennia-vyvchenoho-u-1-semestri-5-klas-nush-13233.html

Ігри зі словами, вікторини, квести; складання тексту, де всі слова починаються однаковою буквою

Учень/учениця висловлює власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ, викликані прочитаним; записує власні міркування, зважаючи на мету та власний життєвий досвід; знаходить та виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами

Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність; цифрова грамотність; загальнокультурна грамотність

Створити презентацію або написати казку “Подорож країною Фонетики”

62

 

Узагальнення вивченого з теми “Звуки мови й мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос”

https://naurok.com.ua/urok-uzagalnennya-vivchenogo-z-rozdilu-fonetika-grafika-orfoepiya-orfografiya-zvuki-movi-y-movlennya-poznachennya-zvukiv-movlennya-na-pismi-sklad-nagolos-319975.html

Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки; розподіл слів на склади; фонетична транскрипція

Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність

Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-18);

підготуватися до контрольної роботи; виконати тестове завдання за посиланням

https://vseosvita.ua/test/zvuky-movlennia-ta-zvuky-movy-naholos-sklad-2182324.html

63

 

Контрольна робота. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання)

https://vseosvita.ua/library/kontrolna-robota-zvuki-movi-j-movlenna-sklad-nagolos-402881.html

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-zvuki-movi-i-zvuki-movlennya-poznachennya-zvukiv-movlennya-na-pismi-sklad-nagolos-1878728.html

https://vseosvita.ua/test/diahnostuvalna-testova-robota-4-zvuky-movy-i-zvuky-movlennia-poznachennia-zvukiv-movlennia-na-pysmi-sklad-naholos-1705788.html

Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами

Учень/учениця визначає основну мету почутого;

аргументовано зіставляє почуте з власним життєвим досвідом;

дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність; цифрова грамотність; загальнокультурна грамотність; математична компетентність

Повторити вивчений матеріал

64

 

Підсумковий урок. Виконання артикуляційних вправ, проговорювання скоромовок

https://www.youtube.com/watch?v=klrToHdAZGM

https://www.youtube.com/watch?v=WOkmOzPe3CM

https://rivne1.tv/news/61402-top12-artikulyatsiyni-vpravi-dlya-ditey-shkilnoho-viku

https://naurok.com.ua/zbirnik-artikulyaciynih-vprav-chistomovok-skoromovok-dlya-korekci-movlennya-uchniv-pochatkovih-klasiv-159759.html

Орфоепічний тренінг

Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Спілкування державною мовою;

загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Лаушкіна Світлана Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сороколіт Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Боярко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шевелєва Надія Михайлівна
    Дуже змістовна й кропітка робота! Щиро дякую! Де знайти Ваше планування на 2 семестр ?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Єрьоменко Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Mikhayljo Lyudmila
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Князєва Марина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Крохмаль Рита Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Мурай Олена
    Дякую! Дуже змістовне планування!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Шевченко Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кравченко Светлана
    Дякую! Дуже змістовний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Колбасова Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
docx
Додано
4 липня 2023
Переглядів
10024
Оцінка розробки
5.0 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку