Календарно-тематичне планування для 5-х класів із посиланнями на відеоуроки, видами діяльності, компетентностями та домашнім завданням.
Програма. Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):
Підручник. Глазова О. Українська мова. Підручник для 5-го кл. закл. загальн. сер. осв. Видавничий дім «Освіта», 2022
ОДЕСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 57
ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора з НВР
___________________
(ПІБ)
___________________
(підпис)
«_____» ________________2023р.
Календарно-тематичне планування
з української мови для 5-х класів
на І семестр 2023 / 2024 навчального року
Учитель: Писаренко Наталія Миколаївна
(140 год, 4 год на тиждень)
Програма. Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):
Підручник. Глазова О. Українська мова. Підручник для 5-го кл. закл. загальн. сер. осв. Видавничий дім «Освіта», 2022
Контрольні роботи
Об’єкти й форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Критерії оцінювання |
Фронтальні види контрольних робіт
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
- |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
100-150 слів; обсяг творчого завдання – 0,3-0,5 ст. |
твір |
- |
1 |
0,5-1,0 сторінка |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
90-100 слів |
Індивідуальні види контрольних робіт
Говоріння: діалог |
1 |
- |
6-7 реплік |
усний переказ |
1 |
- |
3-5 хвилин |
усний твір |
- |
1 |
- |
читання вголос |
- |
1 |
80-120 слів за хвилину |
Перевірка зошитів: |
4 |
5 |
правильність підпису зошита; наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформляти роботи (дотримання вимог орфографічного режиму) |
І СЕМЕСТР
№ з/п |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Види діяльності |
Очікувані результати |
Компетентності/ наскрізні лінії |
Домашнє завдання |
ВСТУП. Значення мови в житті людини й суспільства.
Українська мова - державна мова України. (5 год.)
1 |
|
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування |
Міркування та відповіді на питання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людей та суспільства |
Учень/учениця вміє відрізняти поняття «мова» та «мовлення», усвідомлює важливість державної мови в житті людини |
Вільне володіння державною мовою |
Параграф 1. Вправа 8, сторінка 8 |
2 |
|
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України |
Пояснення функцій мови та змісту статті 10 Конституції України |
Учень/учениця доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації. Уміє висловлювати думку, відстоювати власну позицію; наводити аргументи й приклади щодо значущості рідної мови в житті людини |
Вільне володіння державною мовою |
Підготувати усні відповіді на питання (сторінка 9); Вправа 15, сторінка 13 |
3 |
|
РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення https://www.youtube.com/watch?v=u1MrCY5t8QI
|
Записування речень, висловлень |
Учень/учениця обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті |
Вільне володіння державною мовою; загальнокультур-на грамотність |
Повторити правила (сторінка 10-11) Проєктна робота на тему: “СМС - повідомлення як засіб спілкування: користь і шкода” |
4 |
|
РМ. Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування https://www.youtube.com/watch?v=CtMOyeCGKLQ |
Формулювання правил спілкування на основі прочитаних крилатих висловів |
Учень/учениця складає та оформлює власне висловлення; взаємодіє з іншими особами; дотримується норм етикету під час спілкування |
Вільне володіння державною мовою; Інформаційно-ко- мунікаційна компетентність |
Опрацювати теоретичний матеріал (сторінка 14-15) Вправа 25, сторінка 18 (усно) |
5 |
|
РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного, виконання тестових завдань https://www.youtube.com/watch?v=ZNJPPLho8U8 https://naurok.com.ua/kontrolne-chitannya-movchki-tekstu-dlya-5-klasu-205090.html |
Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами |
Учень/учениця читає тексти різних функціональних стилів, чітко та злагоджено дає відповіді на поставлені питання |
Спілкування державною мовою; екологічна компетентність |
Скласти план до прочитаного тексту |
Повторення та узагальнення вивченого в молодших класах.
Текст. Речення. Слово. (7 год.)
6 |
|
РМ. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова в тексті. Усна й письмова форми тексту (висловлення) https://www.youtube.com/watch?v=TYVWttzeFVg https://naurok.com.ua/rm-tekst-zmistova-i-kompozicii-na-ednist-zv-yaznist-tekstu-333815.html |
Добирання заголовка тексту; формулювання теми та основної думки тексту; визначення мікротем; колективне складання простого плану прочитаного (прослуханого) тексту; визначення ключових слів (речень) у тексті; аналіз будови тексту
|
Учень/учениця визначає головну й другорядну інформацію у прочитаному тексті; чітко формулює тему та основну думку тексту; відокремлює мікротеми у тексті, складає простий план тексту; розрізняє тексти різних типів та стилів |
Спілкування державною мовою; екологічна компетентність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 2, сторінка 20-21) Вправа 31, сторінка 22 |
7 |
|
Текст. Поділ тексту на речення. Інтонація речень https://learningapps.org/26512133 https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-ukra-nsko-movi-na-temu-ponyattya-pro-tekst-5-klas-9907.html https://vseosvita.ua/test/tekst-podil-tekstu-na-rechennia-998252.html?rl=1066737 |
Добирання заголовка тексту; формулювання теми та основної думки тексту; визначення мікротем; визначення ключових слів (речень) у тексті |
Учень/учениця визначає головну й другорядну інформацію у прочитаному тексті; чітко формулює тему та основну думку тексту; відокремлює мікротеми у тексті, складає простий план тексту; розрізняє тексти різних типів та стилів |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Виконати тестове завдання за посиланням на платформі “На Урок” https://naurok.com.ua/test/tekst-rechennya-slovo-483787.html |
8 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. https://www.youtube.com/watch?v=niVrf-4V1pY |
Робота зі словниками та довідковими джерелами; обмін враженнями щодо здобутої в них інформації; тлумачення лексичного значення слова |
Учень/учениця уміє пояснювати значення слів, користуватися тлумачним словником |
Спілкування державною мовою; уміння вчитися упродовж життя |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3, сторінка 27-30) Вправа 45, сторінка 31 |
9 |
|
Слово як частина мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаним із неправильним уживанням слів |
Учень/учениця уміє пояснювати граматичне значення слів; вказувати на належність слова до певних частин мови та пояснювати його граматичну ознаку |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням https://vseosvita.ua/test/tekst-rechennia-slovo4-328196.html?rl=1066737 |
10 |
|
РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту |
Учень/учениця складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, граматичними та орфографічними нормами |
Спілкування державною мовою; уміння вчитися упродовж життя |
Скласти розповідь про домашнього улюбленця |
11 |
|
РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) |
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту; колективне складання простого плану прочитаного чи прослуханого тексту; визначення ключових слів у тексті |
Учень/учениця вибірково переказує зміст почутого (прочитаного) повідомлення; складає простий план почутого (прочитаного); переказує зміст почутого (прочитаного) тексту в різний спосіб, відповідно до завдання |
Спілкування державною мовою; уміння вчитися упродовж життя; загальнокультурна грамотність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (сторінка 22-24); Вправа 37, сторінка 26 |
12 |
|
Навчальний диктант https://vseosvita.ua/library/navcalni-diktanti-iz-zavdannami-dla-5-klasu-176540.html https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-navchalnyi-dyktant-5-klas-nush-584755.html |
Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами |
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 1-3) |
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
Групи слів за значенням (16 год.)
13 |
|
Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення). Тлумачний словник https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-leksichne-znachennya-slova-dlya-5-klasu-79374.html |
Тлумачення лексичного значення слова; зіставлення лексичного та граматичного значення слова |
Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 4, сторінка 32-33); Вправа 49, сторінка 34. Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3)
|
14 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту
|
Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; інформаційно-циф-рова компетентність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 5, сторінка 39-40); Вправа 64, сторінка 42; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3-4) |
15 |
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення. Тренувальні вправи https://www.youtube.com/watch?v=VEozAapyXtY https://vseosvita.ua/library/test-prame-i-perenosne-znacenna-sliv-234546.html |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту |
Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; інформаційно-циф-рова компетентність |
Вправа 65, сторінка 42; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 3-5) |
16 |
|
РМ. Особливості будови опису тварини https://www.youtube.com/watch?v=1jVgFaHwvtw https://vseosvita.ua/library/rm-osoblyvosti-budovy-opysu-tvaryny-597869.html |
Порівнювання текстів щодо наявності в них багатозначних слів, синонімів, антонімів. Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичну помилку (з коментуванням) |
Учень/учениця вміє пояснювати пряме й переносне значення слів; зіставляти слова, що належать до певних груп; виокремлювати та розрізняти значення багатозначних слів; дотримуватися норм у виборі мовленнєвих засобів; читати тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб |
Вільне володіння державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Твір-опис улюбленої тварини у художньому стилі за простим планом |
17 |
|
РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
Читання й аудіювання тексту, у якому використано слова у переносному значенні; інтерпретація та аналіз оцінювання тексту; відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого |
Учень/учениця самостійно складає план почутого (прочитаного) тексту; відокремлює та розрізняє багатозначні слова, синоніми та антоніми |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; компетентності в галузі природничих наук |
Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням https://vseosvita.ua/test/styli-i-typy-movlennia-108830.html?rl=1066737 |
18 |
|
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів https://www.youtube.com/watch?v=KacswTmK7Vk https://learningapps.org/6032516 https://vseosvita.ua/test/5-klas-synonimy-1016354.html?rl=1066737 |
Добирання синонімів; доповнення речень словами з урахуванням контексту |
Учень/учениця вміє визначати синоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації |
Спілкування державною мовою; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність; загальнокультурна грамотність
|
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 6, сторінка 43); Вправа 71, сторінка 45; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 5) |
19 |
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-do-uroku-antonimy-rol-antonimiv-u-movlenni-589773.html https://www.youtube.com/watch?v=yBcS212UdSo https://learningapps.org/2226642 https://learningapps.org/12267066 https://naurok.com.ua/test/sinonimi-antonimi-1071671.html https://vseosvita.ua/test/test-synonimy-antonimy-164621.html |
Добирання антонімів; доповнення речень словами з урахуванням контексту |
Учень/учениця вміє визначати антоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації |
Спілкування державною мовою; математична компетентність; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність; загальнокультурна грамотність
|
Вправа 77, сторінка 47 (на повторення); Переглянути та закріпити теоретичний матеріал підручника (параграф 7, сторінка 48-49); Вправа 88, сторінка 51; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 6) |
20 |
|
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів https://www.youtube.com/watch?v=vCLy7sdDbWk |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів з урахуванням контексту |
Учень/учениця вміє визначати омоніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні; |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність
|
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 8, сторінка 54-58); Вправа 106, сторінка 59; Повторити параграф 6-7 |
21 |
|
Пароніми. Словник паронімів https://www.youtube.com/watch?v=3WhD_aZoaDs https://naurok.com.ua/urok-5-klas-paronimi-znachennya-paronimiv-u-movlenni-41326.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-paronimi-5-klas-497867.html https://learningapps.org/8280162 https://learningapps.org/8351629 https://naurok.com.ua/test/leksikologiya-paronimi-11073.html |
Тлумачення лексичних значень багатозначних слів, омонімів і паронімів з урахуванням контексту |
Учень/учениця вміє визначати пароніми в реченні, пояснювати відмінності в значенні |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність; уміння вчитися впродовж життя |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 9, сторінка 62-63); Вправа 111, сторінка 63; Повторити параграф 6-8 |
22 |
|
РМ. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом) |
Читання й аудіювання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні; аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту; складання простого плану; відповіді на запитання за змістом прочитаного (прослуханого) тексту |
Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Спілкування державною мовою; компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянська компетентність; загальнокультурна грамотність |
Вправа 89 (усно) |
23 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу |
Відповіді на питання за змістом прочитаного чи почутого |
Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил |
Спілкування державною мовою; інформаційно-ко-мунікаційна компетентність; загальнокультурна грамотність; інформаційно-ци-фрова компетентність |
|
24 |
|
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів https://www.youtube.com/watch?v=dXSeaePxyJA https://naurok.com.ua/test/kultura-movlennya-5-klas-516079.html |
Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням слів |
Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; громадянська компетентність; соціальна компетентність |
Виконати тестове завдання на платформі “Всеосвіта” за посиланням |
25 |
|
Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) https://vseosvita.ua/library/urok-gra-z-ukrainskoi-movi-5-klas-168430.html https://vseosvita.ua/test/hra-vhadai-slovo-z-temy-odnoznachni-i-bahatoznachni-slova-1095993.html https://vseosvita.ua/webquest/leksykolohiia-5-klas-nush-10090.html https://vseosvita.ua/webquest/leksychne-znachennia-slova-1295.html?rl=1066737 |
Ігри зі словами, вікторини, відеоекскурсії тощо |
Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність; інноваційність |
Підготувати відповіді на питання (сторінка 63) (усно); виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/leksikologiya-5-klas-621703.html |
26 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія» https://www.youtube.com/watch?v=O3YrFra5ZGM https://naurok.com.ua/prezentaciya-povtorennya-vivchenogo-iz-rozdilu-leksikologiya-65956.html |
Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки (з коментуванням); робота з флешкартками
|
Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, речення, тексти); вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує лексичні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення |
Вільне володіння державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність; інноваційність; математична компетентність |
Виконати тестове завдання за посиланням https://vseosvita.ua/test/uzahalnennia-vyvchenoho-z-rozdilu-leksykolohiia-2-318354.html Есе «Чи може виникнути конфлікт через нерозуміння значення слова?»; Підготуватися до контрольної роботи з теми “Лексикологія. Групи слів за значенням” |
27
28 |
|
Контрольна робота з теми “Лексикологія. Групи слів за значенням” (тестові завдання) https://vseosvita.ua/test/leksykolohiia-hrupy-sliv-za-znachenniam-341763.html https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_5/20.html
Навчальний диктант |
Лінгвістичне мінідослідження
Аналіз, оцінювання, інтерпретація тексту |
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел; уміє виявляти та виправляти лексичні помилки
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення за допомогою словників та довідкових джерел |
Вільне володіння державною мовою; загальнокультурна грамотність; математична компетентність
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Повторити пройдений матеріал (параграф 1-9)
Завдання на випередження: ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 8, сторінка 64-65) |
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ (16 год.)
29 |
|
Основа слова і закінчення. Змінні й незмінні слова https://www.youtube.com/watch?v=p9tdUwvvJ74 https://naurok.com.ua/osnova-slova-ta-zakinchennya-zminni-y-nezminni-slova-304349.html https://subject.com.ua/textbook/mova/5klas_2/50.html https://vseosvita.ua/test/osnova-slova-zakinchennia-zminni-i-nezminni-slova-967624.html https://naurok.com.ua/test/zminni-y-nezminni-slova-619017.html |
Виділення у слові його значущих частин |
Учень/учениця порівнює тексти щодо наявності в них спільнокореневих слів; визначає основу та закінчення у словах; розрізняє змінні й незмінні слова |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність |
Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 8, сторінка 64-65); Вправа 124, сторінка 68
|
30 |
|
РМ. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту; порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів |
Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби; обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя |
Скласти план. Написати переказ відповідно складеного плану |
31 |
|
РМ. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту; порівнювання текстів щодо наявності в них спільнокореневих слів |
Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби; обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя |
|
32 |
|
РМ. Аналіз письмового переказу |
Зачитування переказів; обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами |
Учень/учениця знаходить у тексті відому й нову інформацію; розпізнає основні виражальні засоби; обґрунтовує значення інформації, здобутої в почутому (прочитаному) тексті |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність |
Виконати тестове завдання за посиланням https://vseosvita.ua/test/osnova-slova-i-zakinchennia-zminni-i-nezminni-slova-1422672.html |
33 |
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті https://www.youtube.com/watch?v=_GH4k0rhJUE https://www.youtube.com/watch?v=j1qUrwsGpNg https://vseosvita.ua/library/prezentacia-korin-spilnokorenevi-slova-j-formi-slova-495721.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-spilnokorenevi-slova-y-formi-slova-254781.html https://learningapps.org/27245779 https://naurok.com.ua/test/spilnokorenevi-slova-y-formi-slova-588188.html https://vseosvita.ua/test/spilnokorenevi-slova-formy-slova-132332.html |
Добирання спільнокореневих слів |
Учень/учениця вирізняє окремі мовні явища; знаходить спільнокореневі слова у своєму та чужому мовленні, пояснює їх |
Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 9, сторінка 69, 71); Вправа 32, сторінка 72 |
34 |
|
Урок культури мовлення. Невиправдане вживання спільнокореневих слів https://www.youtube.com/watch?v=f10BcU6yj8w https://learningapps.org/27634868 https://learningapps.org/27245779 https://vseosvita.ua/test/nevypravdane-vzhyvannia-spilnokorenevykh-sliv-1460817.html |
Визначення орфограм у словах; обґрунтування написання значущих частин слова; правильне записування слів з вивченими орфограмами |
Учень/учениця знаходить та виправляє недоліки й помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність |
Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/spilnokorenevi-slova-ta-formi-sliv-18574.html |
35 |
|
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності https://www.youtube.com/watch?v=7HjHbCNNeF4 https://learningapps.org/27298591 https://naurok.com.ua/test/vimova-i-napisannya-prefiksiv-5-klas-431857.html https://vseosvita.ua/test/pravopys-prefiksiv-5-klas-1613230.html |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами; обґрунтування написання слів з префіксами; правильне записування слів з вивченими орфограмами |
Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знаходить та виділяє префікс та корінь у словах |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; підприємливість та фінансова грамотність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 10, сторінка 73); Вправа 138, сторінка 74 |
36 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі- https://www.youtube.com/watch?v=z8JKmVMSSqw https://www.youtube.com/watch?v=lqx-aqyc3i8 https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pravopis-prefiksiv-pre--pri--pri--5-klas-25567.html |
Складання речень-комплімен- тів із використанням слів з префіксом пре-; розподіл слів з префіксами |
Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів |
Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 12, сторінка 80-81); Вправа 159, сторінка 82 |
37 |
|
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності https://www.youtube.com/watch?v=sv4yk8pFi98 https://naurok.com.ua/test/sufiksi-1789296.html |
Складання мікротекстів зі словами, які містять префікси та суфікси, які надають їм емоційного забарвлення та виразності |
Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знаходить та виділяє префікс, корінь та суфікс у словах
|
Спілкування державною мовою; спілкування іноземними мовами; загальнокультурна грамотність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 10, сторінка 75); Вправа 144, сторінка 76-77 |
38 |
|
РМ. Особливості твору-опису тварини. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) https://www.youtube.com/watch?v=8K4FnLn9t_A https://naurok.com.ua/prezentaciya-tvir-opis-tvarini-253702.html |
Створення розповіді про відвідування зоопарку з використанням незмінних слів, слів із префіксами та суфіксами |
Учень/учениця створює письмові тексти визначених типів, стилів та жанрів, зважаючи на мету, адресата та власний досвід |
Спілкування державною мовою; екологічна компетентність; загальнокультурна грамотність |
Скласти казку, героєм якої є тварина, за планом твору-опису (сторінка 79). В описі тварини бажано використовувати слова із суфіксами та префіксами, які надають їм збільшувально- згрубілого або зменшувально- пестливого відтінку значення |
39 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-опису |
Зачитування переказів; обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами; Редагування речень і текстів, що містять спільнокореневі слова, незмінні слова, слова із префіксами та суфіксами з коментуванням |
Учень/учениця створює письмові тексти визначених типів, стилів та жанрів, зважаючи на мету, адресата та власний досвід |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; громадянська компетентність; соціальна компетентність |
Пройти тест за посиланням https://vseosvita.ua/test/test-z-ukrainskoi-movy5klas-budova-slova-1380746.html |
40 |
|
Розбір слова за будовою https://www.youtube.com/watch?v=lJrmOox9yLE https://www.youtube.com/watch?v=MfSHkcyhIjk https://naurok.com.ua/rozbir-slova-za-budovoyu-5-klas-295868.html https://vseosvita.ua/library/budova-slova-didakticni-kartki-dla-5-klasu-378448.html |
Виділення у словах значущих частин |
Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя |
Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/5-klas-budova-slova-slovotvir-orfografiya-86247.html |
41 |
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Орфограма. Орфографічний словник https://www.youtube.com/watch?v=FkwsiU9oUPM https://www.youtube.com/watch?v=Hl--fwpjUWE https://vseosvita.ua/library/pravopys-znachushchykh-chastyn-slova-orfohrama-607243.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-pravopis-znachuschih-chastin-slova-307707.html |
Обмін думками на теми, пов’язані з особистісними орієнтирами |
Учень/учениця пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, частини слова, форми слова) |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; інформаційно-циф-рова компетентність |
Вправа 145, сторінка 77; Вправа 153, сторінка 80. Повторити теоретичний матеріал підручника (сторінка 64-83) |
42 |
|
РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). |
Складання мікротекстів зі словами, що мають суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
Учень/учениця складає власне висловлення згідно з усталеними словотвірними, орфографічними та стилістичними нормами |
Спілкування державною мовою; екологічна компетентність; загальнокультурна грамотність |
Вправа 149, сторінка 78-79 |
43 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія» https://www.youtube.com/watch?v=rmhWrRwRMo8 https://www.youtube.com/watch?v=lJrmOox9yLE https://vseosvita.ua/test/uzahalnennya-vyvchenoho-z-rozdilu-budova-slova-orfohrafiya10-1248585.html
|
Підготовка відеопам’ятки про написання префіксів та суфіксів |
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами
|
Спілкування державною мовою; підприємливість; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність |
Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-vivchenogo-z-rozdilu-budova-slova-orfografiya-1796313.html Підготуватися до написання контрольної роботи. Опрацювати питання на сторінці 83 (усно) |
44 |
|
Контрольна робота. Будова слова. Орфографія https://naurok.com.ua/kontrolna-robota-5-klas-budova-slova-orfografiya-258757.html https://vseosvita.ua/library/kontrolna-robota-budova-slova-orfografia-48269.html https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-budova-slova-orfografiya-1158294.html https://vseosvita.ua/test/kontrolna-robota-budova-slova-orfohrafiia-5-b-375315.html |
Усне повідомлення на лінгвістичну тему |
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; математична компетентність; загальнокультурна грамотність; інформаційно-циф-рова компетентність |
Повторити вивчений матеріал |
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ
Звуки мови й мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (20 год.)
45 |
|
Звуки мови й звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція https://www.youtube.com/watch?v=bhdndnAcJqw |
Розрізнення звуків мови й мовлення; записування слів фонетичною транскрипцією |
Учень/учениця знає відмінності букв і звуків, уміє робити фонетичний запис слів; виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення, розрізняючи невербальні засоби, використані для передачі прихованого змісту |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 13, параграф 14); вивчити правила на сторінці 85, 87; 90; Вправа 168, сторінка 89; Вправа 173, сторінка 91 |
46 |
|
Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні https://www.youtube.com/watch?v=lAkyw3amTtc https://vseosvita.ua/library/urok-prigolosni-tverdi-i-maki-370958.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prigolosni-zvuki-tverdi-ta-maki-376629.html https://www.youtube.com/watch?v=EnM6UgOb0nw https://learningapps.org/1169138 https://learningapps.org/1925850
|
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих |
Учень/учениця знає відмінності букв і звуків; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (звуки, склади слова, слова) |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 15); вивчити правила (сторінка 92-93); Вправа 177, сторінка 93; Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/prigolosni-m-yaki-ta-tverdi-1160276.html |
47 |
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г https://www.youtube.com/watch?v=zWMmD8RQTd4 |
Визначення належності звуків до певної групи: голосних і приголосних, твердих і м’яких, дзвінких і глухих, шиплячих |
Учень/учениця знає відмінності букв і звуків; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; порівнює та зіставляє мовні одиниці різних рівнів за визначеними ознаками (звуки, склади слова, слова); дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя; математична компетентність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 15); вивчити правила (сторінка 94); Вправа 186, сторінка 96 |
48 |
|
РМ. Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі за планом https://www.youtube.com/watch?v=NRpGZ-tm5bk https://vseosvita.ua/library/tvir-rozpovid-na-osnovi-vlasnogo-dosvidu-v-hudoznomu-stili-415517.html https://naurok.com.ua/tvir-rozpovid-na-osnovi-vlasnogo-dosvidu-v-hudozhnomu-stili-155283.html |
Складання усного та письмового висловлення на основі конкретної життєвої ситуації; складання плану |
Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Вправа 201, сторінка 104 |
49 |
|
РМ. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі за планом |
Складання письмового висловлення на основі конкретної життєвої ситуації; складання плану |
Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Закінчити роботу над твором-розповід- дю |
50 |
|
РМ. Аналіз письмового твору-розповіді |
Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки |
Учень/учениця записує власні міркування або інформацію з інших джерел; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету та власний досвід |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Виконати тестові завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/m-yaki-ta-pom-yaksheni-prigolosni-705716.html |
51 |
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт. https://www.youtube.com/watch?v=5XI4_806Y80 https://vseosvita.ua/library/poznacenna-zvukiv-movlenna-na-pismi-alfavit-75169.html https://vseosvita.ua/library/poznacenna-zvukiv-movlenna-na-pismi-alfavit-75178.html https://vseosvita.ua/test/poznachennia-zvukiv-movlennia-na-pysmi-alfavit-959755.html |
Упорядкування за алфавітом предметів, героїв улюблених казок (мультфільмів), письменників (музикантів, акторів) тощо |
Учень/учениця виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів; знає алфавіт; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 16); вивчити правила (сторінка 97-98); Вправа 191, сторінка 99; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-15) |
52 |
|
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення) https://naurok.com.ua/spivvidnoshennya-zvukiv-i-bukv-zvukove-znachennya-bukv-ya-yu-e-225453.html |
Визначення кількості букв та звуків у словах; робота з флешкартками |
Учень/учениця знає випадки, коли Я, Ю, Є позначають 1 чи 2 звуки; Уміє робити фонетичний запис слів, що містять букви я, ю, є, ї, щ; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами
|
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 17); вивчити правила (сторінка 100); Вправа 198, сторінка 101-102; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 15-16) |
53 |
|
Фонетичний розбір слова https://www.youtube.com/watch?v=dRjclfX3xrM https://naurok.com.ua/prezentaciya-fonetichniy-rozbir-slova-287668.html https://naurok.com.ua/urok-fonetichniy-rozbir-slova-71247.html https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-foneticna-transkripcia-359099.html |
Фонетичний розбір слів; визначення кількості букв та звуків у словах; робота з флешкартками |
Учень/учениця уміє робити фонетичний запис слів, що містять букви я, ю, є, ї, щ; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність; математична компетентність
|
Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/fonetichniy-rozbir-slova-302643.html Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-17) |
54 |
|
Склад. Основні правила перенесення https://www.youtube.com/watch?v=3J9GtQCHqQM https://www.youtube.com/watch?v=0NzEFSovvu4 https://naurok.com.ua/prezentaciya-dlya-5-klasu-z-temi-sklad-pravila-perenosu-sliv-262985.html |
Визначення кількості складів у словах; перенесення слів із рядка в рядок |
Учень/учениця визначає кількість складів у слові; правильно переносить слова з рядка в рядок; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами
|
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність; математична компетентність; уміння вчитися впродовж життя |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 18); вивчити правила (сторінка 104-106); Вправа 206, сторінка 106-107; Повторити теоретичний матеріал (параграф 16-17) |
55 |
|
Контрольна робота. Диктант за І семестр https://vseosvita.ua/library/kontrolnij-diktant-5-klas-i-semestr-44337.html |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами |
Учень/учениця визначає кількість складів у слові; правильно переносить слова з рядка в рядок; вирізняє фонетичні явища у своєму та чужому мовленні |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 18) |
56 |
|
Аналіз контрольного диктанту. Тренувальні вправи https://naurok.com.ua/urok-u-5-klasi-na-temu-sklad-nagolos-osnovni-pravila-perenosu-95044.html https://vsimpptx.com/lesson/055-trenuvalni-vpravi-sklad-osnovni-pravila-perenosu |
Висловлення міркувань щодо проблемних питань, пов’язаних з мовними явищами; обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами |
Учень/учениця чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів; вправно застосовує алфавіт; знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті; виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм |
Спілкування рідною мовою, соціальна та громадянська компетентності; загальнокультурна грамотність |
Виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/sklad-pravila-perenosu-sliv-nagolos-621465.html або https://vseosvita.ua/test/pravyla-perenosu-sliv-iz-riadka-v-riadok-163248.html |
57 |
|
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням https://www.youtube.com/watch?v=bgoHkEgfwtk |
Визначення наголосу в слові; використання логічного наголосу для виділення слів зі смисловим навантаженням; мовленнєвий експеримент; робота зі словником наголосів |
Учень/учениця знає слова з наголосом на І, II, III, IV, V склад, правильно визначає наголошений склад слова, вправно користується орфоепічним словником; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 19); вивчити правила на сторінці 107, 108, 110, 111; Вправа 218, сторінка 112-113; виконати фонетичний розбір виділених слів |
58 |
|
Орфоепічна помилка (практично). Орфоепічний словник https://www.youtube.com/watch?v=bvcr6Ic60ec https://www.youtube.com/watch?v=As2oMrfrBbY https://vseosvita.ua/library/orfoepichna-pomylka-5-klas-nush-materialy-do-uroku-612119.html |
Виправлення орфоепічних помилок; робота з орфоепічним словником і словником наголосів |
Учень/учениця знає, що вивчає орфоепія, застосовує знання правил для вдосконалення власного мовлення; знаходить і виправляє недоліки й помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; інформаційно- цифрова компетентність; громадянська та соціальна компетентності |
Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (параграф 20); вивчити правила (сторінка 113); Вправа 223, сторінка 115 |
59 |
|
Урок культури мовлення. Виразне читання текстів. Вимова звуків, наголошування слів, антисуржик https://www.youtube.com/watch?v=GJDX6r-voq4 https://www.youtube.com/watch?v=r7SUFy3IUeQ https://osvitoria.media/experience/6-vprav-na-antysurzhyk-dlya-urokiv-ukrayinskoyi-movy/ https://learningapps.org/8308385 |
Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії |
Учень/учениця висловлює власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ, викликані прочитаним; записує власні міркування, зважаючи на мету та власний життєвий досвід; знаходить та виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; громадянська та соціальна компетентності |
Вправа 222, сторінка 114-115; Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-18) |
60 |
|
Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів про нормативне наголошування слів |
Складання коміксів, малюнків, колажів про звуки української мови, нормативне наголошування слів |
Учень/учениця урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність |
Створити презентацію на тему “У країні Наголосу”; або написати казку “У країні Наголосу” |
61 |
|
Нетрадиційний урок (КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) https://www.youtube.com/watch?v=iHfnbSFeiKM https://vseosvita.ua/webquest/borshch-iak-chastyna-ukrainskoho-kulturnoho-kodu-15697.html https://vseosvita.ua/webquest/ya-khochu-znaty-naholosy-15591.html https://vseosvita.ua/webquest/povtorennia-vyvchenoho-u-1-semestri-5-klas-nush-13233.html |
Ігри зі словами, вікторини, квести; складання тексту, де всі слова починаються однаковою буквою |
Учень/учениця висловлює власні почуття, враження, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ, викликані прочитаним; записує власні міркування, зважаючи на мету та власний життєвий досвід; знаходить та виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власного висловлення; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі зі словниками та довідковими джерелами |
Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність; цифрова грамотність; загальнокультурна грамотність |
Створити презентацію або написати казку “Подорож країною Фонетики” |
62 |
|
Узагальнення вивченого з теми “Звуки мови й мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос” |
Складання речень і мікротекстів, що містять слова, у вимові яких трапляються помилки; розподіл слів на склади; фонетична транскрипція |
Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність |
Повторити теоретичний матеріал підручника (параграф 13-18); підготуватися до контрольної роботи; виконати тестове завдання за посиланням https://vseosvita.ua/test/zvuky-movlennia-ta-zvuky-movy-naholos-sklad-2182324.html |
63 |
|
Контрольна робота. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (тестові завдання) https://vseosvita.ua/library/kontrolna-robota-zvuki-movi-j-movlenna-sklad-nagolos-402881.html |
Обмін думками на теми, пов’язані з ціннісними орієнтирами |
Учень/учениця визначає основну мету почутого; аргументовано зіставляє почуте з власним життєвим досвідом; дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів |
Спілкування державною мовою; інформаційно- цифрова компетентність; цифрова грамотність; загальнокультурна грамотність; математична компетентність |
Повторити вивчений матеріал |
64 |
|
Підсумковий урок. Виконання артикуляційних вправ, проговорювання скоромовок https://www.youtube.com/watch?v=klrToHdAZGM https://www.youtube.com/watch?v=WOkmOzPe3CM https://rivne1.tv/news/61402-top12-artikulyatsiyni-vpravi-dlya-ditey-shkilnoho-viku |
Орфоепічний тренінг |
Учень/учениця знаходить і виправляє недоліки та помилки у змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень |
Спілкування державною мовою; загальнокультурна грамотність; уміння вчитися впродовж життя |
|